730 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
8 Svar
intruder intruder
Hey folkens overvejer at købe en intruder 1400, er der nogle der ved om der er nogle årgange osv man skal holde sig fra? Hvad skal man holde øje med osv osv?
0 synes godt om
apr 2010
Følger: 32 Følgere: 47 MC-er: 3 Emner: 78 Svar: 760
Vent til Knud ser dit indlæg,så får du sikkert alt af vide
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 136 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.203
Jeg er nu ikke så skrap til 1400 som de andre:-)
Men - de første årgange er med fire gear og de senere med fem. Ikke at det gør nogen reel forskel - maskinen har så stort moment aft du snildt kan trille til iskiosken hjemmefra i højt gear uden at bruge andet. VS 1400 er luft/oliekølet og har hydrauliske ventilløftere. Konstruktionen er i bund og grund solid og robust, når man lige får lært at holde den synkroniseret. Så skal man også lige lære at styre den - den har en lidt spøjs geometri, men den kan sagtens styre, og da den er slank, kan den lægges temmelig langt ned. Styringen bliver i øvrigt langt mere entydig, hvis man sætter et par lodrette moderate risers og et lige styr på.
Helt specielt med 1400 modellerne skal man kigge rigtig godt på chromen. Modellen er så ny, at der ikke er kobber under, så chromen sidder ikke voldsomt godt fast, og af en eller anden grund har de sindsyge amerikanske designere valgt at forchrome de i øvrigt ellers fine alufælge, der kendetegner de mindre VS-er.
Det er en cykel, der på mange måder skiller vandene, men er man til den slags, er det en fed maskine. Nogle vil sige at koblingen er slap og stellet slasket. Det første kan man diskutere, men har man bare en anelse snilde, kan man nok overkomme at skifte friktionsplader hvert fjerde-femte år, og hvis man i sin ombygningsiver undlader at fjerne den oprindelige plade til fodhvilere, støtteben mm, så er stellet meget fint stabiliseret. Fjerner man den, så bliver cyklen sær.
Den bremser OK, men ikke voldsomt og supereffektivt som mange sportsmaskiner og tourere.
Jeg ville ikke selv købe sådan en - jeg synes simpelthen, at der er fint moment og træk i VS 700/750/800, der alle er vandkølede, og endelig kan man finde 700/750 men kobber under chromen - det er kanonstabilt. Og så har de alle de oprindelige aluminiumsfælge, der holder sig meget bedre med mindre pasning.
aug 2005
apr 2010
Følger: 32 Følgere: 47 MC-er: 3 Emner: 78 Svar: 760
nov 2004
Følger: 10 Følgere: 14 MC-er: 2 Emner: 88 Svar: 144
Knud kan med rette udtale sig.....
Hvis jeg skal kommenterer... Så taget dine tidligere cykler, og din størrelse og alder i betragning så ville jeg også vælge en 1400cc (Du kan altid få mig til at ombygge den
Hvis du vælger en 700cc, så har jeg en, som jeg er ved at gøre klar til maler, priser ender på ca. 40000kr (Du kan selv vælge farven)
Paw
aug 2005
nov 2004
Følger: 10 Følgere: 14 MC-er: 2 Emner: 88 Svar: 144
Jeg ser frem til næste sommer, så vil jeg med på en af dine ture
Ses
Paw
sep 2005
Følger: 52 Følgere: 49 MC-er: 5 Emner: 91 Svar: 587
intruder