Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.
  • Blotlæggelse af strømforsyning og etablering af stikkontakt 1.357 kr.
  • Dispose of 90% gasflaske 400 kr.
  • Korrekt montering af vaskemaskine 750 kr.
  • Grundig rens og fugning af chaussésten 700 kr.
  • Afmontering og montering af nyt armatur inkl hanen på den nye 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  intruder
  • #1   26. maj 2011 Hej Martin

    Vent til Knud ser dit indlæg,så får du sikkert alt af vide smiley Hvis der er noget der kender Intruder, så er det ham smiley


  • #2   26. maj 2011 HeHe

    Jeg er nu ikke så skrap til 1400 som de andre:-)

    Men - de første årgange er med fire gear og de senere med fem. Ikke at det gør nogen reel forskel - maskinen har så stort moment aft du snildt kan trille til iskiosken hjemmefra i højt gear uden at bruge andet. VS 1400 er luft/oliekølet og har hydrauliske ventilløftere. Konstruktionen er i bund og grund solid og robust, når man lige får lært at holde den synkroniseret. Så skal man også lige lære at styre den - den har en lidt spøjs geometri, men den kan sagtens styre, og da den er slank, kan den lægges temmelig langt ned. Styringen bliver i øvrigt langt mere entydig, hvis man sætter et par lodrette moderate risers og et lige styr på.

    Helt specielt med 1400 modellerne skal man kigge rigtig godt på chromen. Modellen er så ny, at der ikke er kobber under, så chromen sidder ikke voldsomt godt fast, og af en eller anden grund har de sindsyge amerikanske designere valgt at forchrome de i øvrigt ellers fine alufælge, der kendetegner de mindre VS-er.

    Det er en cykel, der på mange måder skiller vandene, men er man til den slags, er det en fed maskine. Nogle vil sige at koblingen er slap og stellet slasket. Det første kan man diskutere, men har man bare en anelse snilde, kan man nok overkomme at skifte friktionsplader hvert fjerde-femte år, og hvis man i sin ombygningsiver undlader at fjerne den oprindelige plade til fodhvilere, støtteben mm, så er stellet meget fint stabiliseret. Fjerner man den, så bliver cyklen sær.

    Den bremser OK, men ikke voldsomt og supereffektivt som mange sportsmaskiner og tourere.

    Jeg ville ikke selv købe sådan en - jeg synes simpelthen, at der er fint moment og træk i VS 700/750/800, der alle er vandkølede, og endelig kan man finde 700/750 men kobber under chromen - det er kanonstabilt. Og så har de alle de oprindelige aluminiumsfælge, der holder sig meget bedre med mindre pasning.



  • #3   26. maj 2011 .......skifte friktionsplader og fjedre.....skulle det have været:-)

  • #4   26. maj 2011 Nu ikke så beskeden Knud smiley

  • #5   26. maj 2011 Hej Martin.
    Knud kan med rette udtale sig.....
    Hvis jeg skal kommenterer... Så taget dine tidligere cykler, og din størrelse og alder i betragning så ville jeg også vælge en 1400cc (Du kan altid få mig til at ombygge den smiley dog først næste vinter)

    Hvis du vælger en 700cc, så har jeg en, som jeg er ved at gøre klar til maler, priser ender på ca. 40000kr (Du kan selv vælge farven)
    Paw


  • #6   26. maj 2011 Uden nogen sinde at have truffet Paw, så har jeg set en af hans cykler - den blå VS1400 fra profilbilledet - og den er f...... flot

  • #7   26. maj 2011 Hej Knud
    Jeg ser frem til næste sommer, så vil jeg med på en af dine ture smiley

    Ses
    Paw


  • #8   27. maj 2011 hey gutter tak for råd og vejledning smiley tænkte på om de havde nogle svagheder? nu er jeg mest honda mand og har derfor ikke sat mig ind i suzuki's modeller osv, ved at de første honda magna der kom eks har en svaghed i krumtaps lejerne (bitter erfaring) og knud en simpel ting som koblingen kan jeg sagtens selv skifte (er udlært mekanikker) og har da selv bygget lidt forskellige cykler om gennem tiden, dog ikke så voldsomt som paw's smiley

Kommentér på:
intruder

Annonce