{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mc kørekort + generhverv til bil.
  • #1   25. maj 2011 Jeps. Been there done that :-).

• #2   25. maj 2011 super.. hvor længe siden er det..? og hvilken politi kreds..?

• #3   25. maj 2011 Uhh det er godt nogle år siden !.
    Men jeg har ikke hørt at der skulle være lave om på det da .
    Det her var i køge.

• #4   25. maj 2011 Hvis du er frakendt føre-retten i forbindelse med kørsel på mc , kan du efter politiet beslutning generhverve den samlede pakke ved en køreprøve i den kategori du er frakendt i .

• #5   25. maj 2011 undskyld har vist ikke formuleret mig korrekt.

jeg vil gerne have mc kort. mit spørgsmål går ud på om det er muligt " bare at tage mc kortet" om jeg derved vil få mit bilkørekort tilbage..

• #6   25. maj 2011 Daniel K. Nej det kan du ikke. Engang kunne man, men det er ikke længere muligt.

• #7   25. maj 2011 Hvor i landet bor du?

• #8   25. maj 2011 Det er stadig muligt, men det skal være en betinget frakendelse og ikke en ubetinget.

• #9   25. maj 2011 Nej, det er ikke stadig muligt. Du skal til kontrollerende køreprøve i den kategori du har fået den betinget dom i.

• #10   25. maj 2011 Er det et væddemål Michael?
    Er mc kørelærer og har netop en elev der er igang med det.

• #11   25. maj 2011 Jens E, ja så er jeg blevet mis informeret af min kørelære hvis ikke Michael har ret. Jeg fik en betinget frakendelse i bil april 2010 og måtte ikke gå op til MC. Men hvis du kan dokumentere_linke til bevis for din påstand så bøjer jeg mig smiley
    Rikke

• #12   25. maj 2011 Det hedder at "opgradere" sit kørekort.
    Er det ubetinget frakendt, så HAR man det ikke.
    Betinget frakendt, så er man stadig i besidelse af det og hvis man inden for de 3 måneder man har til at erhverve sig kørekortet består en teori og praktisk prøve til en anden kategori, så får man automatisk sit kørekort igen.
    Rikke: Kan være din kørelære ikke har nogen samvittighed og heller vil tjene flere penge på dig, ved både at lave en generhvervelse og et mc kort eller at han ikke er mc kørelære og stadig gerne vil tjene på dig......

• #13   25. maj 2011 Kørekortbekentgørelsen:
    § 78
    Stk. 2.
    Kontrollerende køreprøve skal ikke aflægges, såfremt
    den pågældende har bestået en køreprøve efter det
    forhold, der gav anledning til frakendelsen.

Ps. en køreprøve er på politisprog en praktisk- og en teori prøve smiley

• #14   25. maj 2011 AAHHHH fuck den lå ellers lige til højre benet.....
    Rikke: BUK DIG smiley

• #15   25. maj 2011 Jeg fik afvist min opgradering med mc kort, her i foråret, med begrundelse af at der var kommet nye regler pr 1-01-2011,
    kørekort kontoret sagde jeg skulle op til kategori C, da det var den kategori jeg var blevet frakendt i, fik 3års betinget for en overtrædelse.
    Men den infobrev de havde sendt ud sammen med bødeforlæget og frakendelsen af kørekortet stod der jeg kunne opgradere med en ny kategori, og det undskyldte den flinke betjent med at det var fordi min forseelse var fra 2010 og der mååte man godt opgradere, men havde jeg lavet forseelsen i år måtte jeg ikke.

• #16   25. maj 2011 https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=133981#K18
    Det skulle være den fuld opdateret færdselslov.
    §60 stk. 3
    Kontrollerende køreprøve skal dog ikke aflægges, hvis domfældte har bestået en køreprøve efter det forhold, der gav anledning til frakendelsen.

• #17   26. maj 2011 Ved godt hvad en køreprøve består af.
    Og kender nok fortolkningen af færdselsloven lidt bedre end dig. Det er ligesom min Job som kørelære.
    En opgradering af et kørekort er ikke at du tager til en anden kategori, som MC er, men at du udbygger det. Og det kan du gøre ved at tage Lastbil eller Stor Personbil kort, men ikke MC.

• #18   26. maj 2011 Michael:
    Hvis du læser hvad jeg skriver, så kan du se jeg er kørelære, både bil og mc, og særlig godkendt, så uddanner kørelærer, så sidder jo nok og kigger lidt mere i færdselsloven end de fleste, men lad det nu ligge.
    Du har et kørekort, og Det kan udbygges eller opgraderes, og Det er ligegyldigt med Hva kategori det er. Bare man består en køreprøve, som der også skrevet står.

• #19   26. maj 2011 Hmmm, min kørelære er skam mc kørelære, og jeg havde kørekort til mc da jeg blev snuppet i bil.
    Så det kan ikke ha været pengene smiley
    Mit mc kørekort var bare så nyt ( fik til mc i sep 09 mistede kørekort i bil i april 10)
    Så jeg ville gerne ha brugt pengene på at få flere timer på mc.
    Synes det var spild af tid med køretimer i bil, men nu hvor bil kørekortet var 16 år så skulle jeg jo lige afrettes.

• #20   26. maj 2011 Ps. jeg bøjer mig, det kan jo ligesom ikke betale sig at jeg pyldre over det. Nu har jeg nyt kørekort til både bil og mc. Og håber bestemt jeg kan passe på farten ind til 2013.

• #21   26. maj 2011 er ked af at sige det, men! jeg har lige været hos borgerservice idag.. og de bekræftede jeg godt kan tage kort til mc som jeg ikke har haft før og derved får jeg mit bil kørekort tilbage når jeg består mc. jeg har haft mistet mit kort UBETINGET, men får det tilbage ved en beståelse af kørekort til MC!

• #22   27. maj 2011 Jeg tænker at der måske kan være forskel på betinget og ubetinget ?
    Kan nogen be - eller af kræfte ?
    Ved en betinget dom beholder man jo sit kørkort men skal bestå prøve inden for en tidsgrænse. Består man inden for de 3 forsøg beholder man alle sine kategorier Og hvis man ikke består i de 3 forsøg, så skal man til prøve i alle de kategorier man har.

Ved en Ubetinget dom er det da farvel kørekort og alle de ting der var på den skal tages om..TROEDE JEG.

• #23   27. maj 2011 JEG har mistet mit ubetinget i 6 mdr. og skal derefter op til en ny teori og køre prøve da jeg har haft mit kort i over 3 år. havde jeg haft mit kort i under 3 år, så skulle jeg have særlig køreundervisning bestående af 8 teori og 7 køretimer. derefter op til en teori prøve og derefter en køreprøve.

da jeg har haft mit kort i over 3 år og er frakendt føreretten i 6 måneder ubetinget. dt vil sige jeg ikke har måtte køre bil i 6 mdr. og først efter 6 mdr kan jeg gå op til nye teori og køreprøve uden at skulle have særlig køreundervisning. dette er kun til bil..!

hvis jeg imidlertid valgte at tage hele forløbet til motorcykel altså xx antal teori timer og xx antal køretimer som være startende på ny for motorcykelkørekort, så ville jeg ved bestået teori og køre prøve samt en lektionsplan der selvfølgelig var udfyldt korrekt, få mit kørekort til bil tilbage samtidig med at jeg ville få mit kort til motorcykel. derved besvarer jeg spørgsmål:

kan jeg få mit kørekort tilbage til bil efter at have været ubetinget frakendt i 6 mdr, hvis jeg vælger at starte forefra og tage et motorcykelkort i stedet. svaret er ja!

• #24   27. maj 2011 Daniel:
    Var du på borgerservice og udfylde papire som skulle sendes til politiet og spurgte du så damen dernede, eller har du fået din ansøgning tilbage med stemplet fra politiet?

• #25   27. maj 2011 var nede på borgerservice, som sagde at ja det kunne man godt, og de havde gjort det mange gange med folk fra min kommune..!

• #26   27. maj 2011 Opdater lige igen når du får papirene tilbage.
    Har nemlig lige haft det oppe med chefen for de prøvesagkyndige, så kan man i din kommune, skal mine eleve da også have lov, men som du kan se på mine links, er det kun under betinget, det står at det kan lade sig gøre, og damen på kommunen aner ikke en skid, tro mig!

• #27   27. maj 2011 det kan jo have noget med kommunerne at gøre, at man prøver at udfase dette da det vil være en "gevinst" for dem der har mistet kortet at få det tilbage hvis man består et nyt kategori..!

• #28   27. maj 2011 Det er ikke noget kommunen bestemmer.
    De kan ikke bestemme andet end hvad der står i færdselsloven.....

Kommentér på:
Mc kørekort + generhverv til bil.

Annonce