kørt ned i én venstresvingsulykke {{forumTopicSubject}}
Lørdag d. 7/5-2011 kl ca 11 om formiddagen blev jeg kørt ned i en venstresvingsulykke. Jeg kommer kørende bagfra på motorcykel og vil overhale en bil, i det øjeblik beslutter damen i bilen pludselig at svinge til venstre, og påkører mig, hun blinker ikke og det har hun indrømmet, politiet tillægger hende skylden.
Nu står jeg med en meget medtaget højre side med chance for mén i både højre skulder og knæ.
Jeg er meget forslået, men ok, nu går min bekymring på at få det bedre, genoptræning og:
Svie og smerte
Tabt arbejdsfortjeneste
dækning af motorcykel (obligatorisk, jeg ved det, hun har skylden)
Kender i til nogen som har været involveret i ligende sager osv.?
Det kunne være dejligt for mig at have lidt erfaring at trække på, hvis det hele kom til en retssag.
Jeg har kontaktet min advokat, som jeg skal have møde med indenfor de kommende dage, og skal til lægen nu.
På forhånd tak for jeres hjælp, fra en skadet mc'ist, der er glad for at han overlevede.
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 373 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.666
Tog selv turen i 1980, frontalt ind i en bil, fløj over ham og den bagved holdende VW Transporter, 60 sygedage, 10 dage på hospitalet og 1.000 i værditab på at køre 2 sæsoner på den sammme mc:)
Det tog mig vel 5 år at blive helt kvit for gener, men var altså i arbejde som maskinarbejder efter 2 mdr!
Op på hesten igen!
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 59 Svar: 853
Da der skulle fastsættes méngrad, havde jeg en liste med til speciallægen over problemområder, så jeg huskede at få det hele med, for der var meget, endte med 20% mén.
Hvis du har egen ulykkesforsikring, så håber jeg du har tegnet eksta forsikring for mc-kørsel, ellers får du kun 50% erstatning - det havde jeg ikke været obs på.
jul 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 9 Svar: 32
maj 2009
Følger: 1 Emner: 16 Svar: 98
Modparten for 2/3 skyld og du for selv 1/3.
Vis der blev svinget til venstre ved en privat vej fik modparten hele skylden, og vis det er offenlig vej for man 2/3 og 1/3.
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 373 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.666
mar 2007
Følger: 65 Følgere: 55 MC-er: 12 Emner: 91 Svar: 511
mar 2007
Følger: 65 Følgere: 55 MC-er: 12 Emner: 91 Svar: 511
kørt ned i én venstresvingsulykke