{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.582 visninger | Oprettet:

Middelmådig maskine med racerlook? {{forumTopicSubject}}

Jeg vil som alle andre gerne have en rigtig racer mc, men selvom jeg har den fornødne kapital er jeg ikke interesseret i at bruge hele min opsparing på forsikring.

M - 24 år
Frederiksberg
0 års erfaring
= Av for den


Lidt historie (Læs hvis interesseret ellers så gå længere ned):
HISTORIE START
Siden jeg var 12 år har jeg altid været sikker på at jeg skulle have mig en mc. Med årene har jeg holdt mig lidt tilbage, men på skiferien i år aftalte min fætter og jeg at nu skulle det altså være.
Vi starter snart på et intensivt kørekort, så håber jeg har kortet slut juni hvis alt går vel.

Jeg kender ingen der har mc kort udover min onkel så på nuværende tidspunkt får jeg al information vha. internet samt onkel/fætter.

Min fætter tog fat i mig vedrørende to lækre "brugte" cykler (GSXR 600) og denne ide var jeg helt med på, indtil jeg fandt ud af at jeg skulle give ca. 9.000 kr årligt for ansvar + kasko (6000 kr.selvrisiko)
Min fætter 22.000 smiley

0-100 på 3 sek tænder mig, men langsomere kan jeg leve med smiley
Topfart er jeg "næsten" ligeglad med.
Men til den forsikrings pris og som helt grøn er det nok ikke valget for mig. (Har dog haft en middel tunet sonic et årstid indtil den blev stjålet "85-90 km/t")

HISTORIE SLUT



Jeg tog derfor en snak med min onkel der har kørt MC i mange år. Han sagde jeg skulle lede efter en MC noget i stil med:

1) fra 2000 -> da de har indsprøjtning fremfor kaburator
2)50/60 hestekræfter
3) Må ikke hedde noget med R/Sport af hensyn til forsikring
4) 500 kubik +- xx

Ødelægger dette mine tanker omkring det at kører motorcykel?
EKSEMPEL: Min mor har en BMW 525 med 2,9 motor eller sådan noget. SKAL have et optræk der kan "Rive" den bil ordentligt før jeg tænker det er en MC i min verden.

Udover at den selvfølgelig meget gerne skulle være til at betale rent forsikringsmæssigt, så går jeg MEGET efter at den skal ligne en "racer".

Den behøver ikke at være specielt komfortabel - Bare det ligner en racer.

"Legemaskine" overgår klart "et transportmiddel"

Get it? ;D

Regner med at køre på arbejde med den engang imellem, men ellers er det min hobby.

SPØRGSMÅL
Er det derfor muligt at finde en middelmådig maskine med racerlook der tænder mig selv, samt damerne med disse karakteriistika:

1) fra 2000 -> da de har indsprøjtning fremfor kaburator
2)50/60 hestekræfter
3) Må ikke hedde noget med R/Sport af hensyn til forsikring
4) 500 kubik +- xx

Nævn gerne specifikke modeller.

Din hjælp er uundværlig. =)








Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Middelmådig maskine med racerlook?
  • #1   2. maj 2011 Et hurtigt skud: CBR600F - pæn, solid, billig i forsikring...

  • #2   2. maj 2011 Sv650s kan fåes billigt

  • #3   2. maj 2011 Uden at vide dit budget, SV650S .. Som 19-årig i et udsat område, betaler jeg "kun" knap 8000 for fuld kasko ..
    Og den tager da 0-100 på 3,6 sek .. Det er da pænt okay ?


  • #4   2. maj 2011 Jeg tænker noget i stil med denne her:

    http://www.bikez.com/motorcycles/honda_cbr_600_f_2002.php

    Dejlig maskine (også vel solgt) som har en meget letkørt følelse, men stadig i stand til og bide fra sig med sine 600cc. og knap 105hk i motoren.

    Den findes i forskellige variationer, men den jeg har linket til har 2delt sæde og i min mening, den absolut flottets der er.

    De går for noget der ligner 50-75k.


  • #5   2. maj 2011 Kan se Søren (Kbh ) var lidt hurtigere end mig der smiley

  • #6   2. maj 2011 suzuki sv 650 det er et godt bud.

  • #7   2. maj 2011 I er geniale - Keep it coming og mange tak for de hurtige svar smiley

    Keep it coming smiley


  • #8   2. maj 2011 SV helt sikker SV

  • #9   2. maj 2011 Hvorfor ikke bare købe dig sådan en gixxer 600 og nøjes med ren ansvar, baldre du den (og overlever) Så hent en i tyskland, og med hensyn til tyveri, så en ordentlig alarm og gps tracker er vejen frem..

  • #10   2. maj 2011 SV 650 n, som den i min profil = billig forsikring..

  • #11   2. maj 2011 jeg ville også sætte pengene på en sv 650...

  • #12   2. maj 2011 Jeg var selv 24 da jeg købte mc (zx6r), og tjekkede mange forsikringsselskaber.
    For kasko lå de mellem 10500-19600.
    Selskaberne er bestemt ikke glade for det sidste R

    Men så fik jeg fat i Aros forsikring. De gav mig et tilbud på kasko på mc'en til 4600 med selvrisiko på 5000 hvis jeg skiftede alle mine forsikringer til dem. Det gjorde jeg så, og sparede yderligere 5000:-)

    Vh Sten


  • #13   2. maj 2011 Alle der valgte CBR - Ser rigtig lækker ud. Der er en anelse flere HK end min onkel sagde jeg skulle gå efter, men tager fat i min forsikringsmand om alle modellerne der bliver anbefalet alligevel smiley

    Alle der valgte Suzuki SV 650 - Meget lidt over antal HK, men håber virkelig det kan give et nøk nedad i forsikringen. Den er stadig sporty - i like smiley

    Martin N - Har bestemt også tænkt jeg måske skulle køre uden kasko ligesom jeg har læst der er en del der gør herinde. Har bare tidligere haft dårlige oplevelser ved at fravælge kasko (Min knallert) Ville være så ærgeligt at miste 70-90 kilo på den konto fremfor de 17 som helt ung smiley
    Derfor så hvis jeg vælger denne model køber jeg måske en til 40k eller deromkring, men lukker bestemt ingen døre. Tænker også lidt på at jeg nok ikke kan administrere så stor en maskine når alt kommer til alt, men det er fristende

    Magnus D - Ja forsikringsprisen er sådan set ok i forhold til andre firmaer. Blev bare overrasket over niveauet stadig smiley Har tjenestemændenes forsikring og de gør det godt. Synes bare det er lidt mange penge i forhold til nytteværdien. Så det jeg tænker lidt er at starte med en mindre motor selvom det er fristende med en stor.

    Sten (Høng) - Lækker deal du fik lavet dig, det må man sige. Har dog en billig indbo forsikring samt ulykkesforsikring, men skal måske lige have undersøgt det. Tak for tippet smiley

    Bombe.- Meget muligt en 529. Har ikke forstand på biler og min mor har ikke gjort det nemmere ved at fjerne klistermærkerne bagpå, men den er nu ret så hurtig. Den dag min mor sponsorerer mig nogen som helst former for midler til MC bliver når hun stiller træskoene smiley Hun kan ikke lide det og slet ikke hvis det gælder en større motor. Jeg tager også et kig på Triumph.

    Alle- Er helt overvældet. Super god respons - Tak .! =)



  • #14   2. maj 2011 http://123mc.dk/find/viewAd.php?directlinkID=26302 Eller den som alternativ.

  • #15   2. maj 2011 Vildand - Tak tager også den med til min forsikringsmand smiley

  • #16   2. maj 2011 En 125 totakter kan køre fra din mors BMW..

    Har du overvejet at nøjes med ansvarsforsikring for så kan du købe nærmest hvad du vil for ~2500kr om året i forsikring hos GF..


  • #17   2. maj 2011 Mirza A - Hehe. Det håbede jeg også på smiley Ved ikke hvor hurtig den går fra 0-100 andet en "hurtigt-bilmæssigt".
    Som sagt er jeg ikke helt klar over hvilke kræfter vi har med at gøre, men det lyder lovende. Glæder mig helt vildt!

    Martin N var også inde på at jeg skulle køre uden kasko, men er helt klart med i overvejelserne, har bare lige lidt skrubler ang. tyveri.


  • #18   2. maj 2011 Mirza A
    hehe, læs tråden inden du spørger.

    Til det du søger lyder SV650s umiddelbart som svaret.

    Jeg har personligt kørt lidt og hvert de sidste par år men er nu gået tilbage til naked bike istedet for race. Kig evt. i mit fotoalbum (ikke profil da den ikke er oprettet endnu) Sådan en Kawasaki Z750/Z1000 kunne også være et bud. Efter min mening ser den federe ud end de fleste kåbe-mc'er, den er mere behagelig at køre på (når du ikke køre hurtigt), og jeg kan love dig for du får mindst ligeså meget, hvis ikke mere opmærksomhed, end på kåbedyrene som alle kører på.


  • #19   2. maj 2011 en suzuki TL1000S den rykker og det er en fænamonal begyndercykel smiley og vis du er heldig kan du købe min.. smiley haha
    nej spøg til side en cbr600 F2 er et rigtig godt bud eller også en ældr sv650 begge cykler kan fås til billige peng. men hvad er dit budget..??


  • #20   2. maj 2011 Thomas M - Naked bikes er også rigtig cool. De har vidst også et Racer/Råt look der siger spar 2! Bestemt flotte Z1000 du har været/ er i besidelse af smiley Kan se at du formegentlig er startet ud på en CBR600 F2 som Lars H anbefaler, denne tager jeg også med i overvejelserne.

    Lars H - Venter et par år med at købe din TL1000S, med mindre du ligger en billig kasko oveni smiley

    Mit budget er på omkring 80.000 kr. men hvis jeg kan få en maskine billigere i forhold til at jeg er ny på en MC og med det sporty look jeg søger, og med en fornuftig kasko i bagagen, så er jeg køreklar. smiley

    Det helt store er at finde mig en "middel" måske "under middel" racer til en kasko der er til at betale. Hvis selv en 125 totakter kan hamle op med min mors bil, så må der være et stort udvalg. smiley

    Er lidt nærrig mht. at kaste penge efter en dyr forsikring, så selvom jeg helst vil have den hurtigste MC, så har jeg indset at jeg nok må vente et par år før jeg køber de dyrere racere.

    Spørgsmål:
    Er det ikke HK der i høj grad påvirker kasko-prisen? I såfald er det vel klart Suzuki SV 650 jeg skal gå efter?

    Andre cykler der minder om en Suzuki SV 650 med nogenlunde ens HK?


  • #21   2. maj 2011 Btw - De 80.000 kr. er kontant. Kunne også sagten låne til den perfekte MC, men på nuværende tidspunkt er mit issue forsikring og hvis min MC bliver dyre, så gør kaskoen det jo nok også smiley

  • #22   2. maj 2011 kasko på min tl jo det kan vi godt fnde ud af men det bliver lagt til prisen smiley

  • #23   2. maj 2011 CBR er jo er super valg, min fik jeg ned på 65 k men fik nye dæk, kædekit og en kåbedel på inkl levering så røg den op i 74 k
    Har desværre ikke kørt på den endnu men den ser da lidt sporty ud og står til at gå fra 0-100 på de 3 sek. Se den evt i min profil

    Nogle forsikringsselskaber kalder den dog også for supercykel, f.eks. Tryg.

    Held og lykke med valget, jeg kan næsten ikke vente på at komme afsted smiley




  • #24   2. maj 2011 Vend tilbage med hvad forsikringsmanden siger, og tjek evt ved flere selskaber. GF er et godt bud, men også Alka kunne måske være med.

  • #25   2. maj 2011 Jeg skal betale 4491 ved QBE men er jo også 38 og fra en lille by i Jylland, men prøv at få en pris hos dem.
    Det er kasko med 8k i selvrisiko


  • #26   2. maj 2011 Skal helst udenom en "Supercykel" og mit nuværende forsikringsselskab er vidst igennem TRYG, så de betragter det nok også som en Racer hehe..

    Skal nok også se hvad andre kan gøre det til, men hvad angår andre forsikringer, så ligger Tjenestemændenes i den utroligt lave ende. Når selskaber ringer til mig er det nærmest dem der smider røret på når jeg siger jeg har forsikringer der.

    Vender lige tilbage med de forskellige forsikringsbeløb jeg får.


  • #27   2. maj 2011 Ja hvis du er ved Tjenestemændene, så kan de komercielle ofte gå hjem og vug. Undertegnede er ved Lærerstandens, og generelt kan aktieselskaberne ikke være med over for de medlemsbaserede.

  • #28   3. maj 2011 Min første tanke er en Ducati 750SS. Kan ikke sige hvordan den er rent forsikringsmæssigt, men ud over det skulle den leve op til de andre krav.

  • #29   3. maj 2011 Hejsa.

    Vil også mene at en SV 650 s er et super bud på en fed bike, som kan kasko forsikres billigt gennem IF forsikring, da de har en mærke aftale med Suzuki, skulle uheldet være ude og mc'en f.eks vælter for dig, så har de også "trin sikring", dvs. at du ikke stiger i præmie ved skade, hvilket jeg var glad for da jeg havde min Bandit forsikret gennem dem, ikke fordi jeg regnede med at tabe den, men bare en dejlig ekstra tryghed at have. Men du kan læse om det og se priser på Suzuki's hjemmeside smiley

    Har du kigget på en Kawasaki ER-6f??? Jeg tror at jeg investerer i en sådan en sag næste år, bare i naked udgaven, den bike er bare så dejlig at køre på, og har et super optræk smiley

    Her er den gamle model med ABS :

    http://www.dba.dk/kawasaki-er-6f-abs-650-ccm/id-73806569/

    Og her er den nye model, godt nok 4.995 kr mere end dit budget, men så er den også sprit ny :

    http://www.dba.dk/kawasaki-er-6f-650-ccm-2009/id-71868376/


  • #30   4. maj 2011 Så har min forsikringsmand vendt tilbage og har fundet ud af at jeg vil have mig en sv 650 eller en kawazaki Er-6n.

    Dem kunne jeg begge få ansvar+kasko for 4.839 årligt med selvrisiko på 6.000 kr.

    Spurgte efter 6000, men tror at den ligger på omkring 5500 med kasko på 3000 kr.

    Alle øvrige motorcykler jeg spurgte om gik ind under racer/sport og der skulle jeg give ca. 9000 ligesom med "min" GSX 600R.

    Jeg begynder derfor min søgen efter en Kawasaki Er-6n eller en Suzuki Sv 650. Har set en del videoer på youtube og de har fine kræfter til mig her i starten smiley

    Er der andre modeller ligesom Suzuki Sv 650 og Kawasaki Er-6n? Har læst mange steder på nettet at de bliver betragtet som nogenlunde "ens" cykler mht. Pris osv.

    Endnu engang 1000 tak for hjælpen alle sammen.


  • #31   4. maj 2011 Du kan få den nye model ER-6n til 74.995 kr sprit ny :

    http://www.dba.dk/kawasaki-650-ccm-2009-00/id-71190808/

    Har du også kigget på Suzuki SFV 650 Gladius, den står til 69.995 kr for en sprit ny en lige nu :

    http://www.dba.dk/suzuki-sfv-650-gladius-650/id-67235992/

    http://www.dba.dk/suzuki-sfv-650-gladius-650/id-66614551/

    Den har fået rigtig gode anmeldelser smiley

    Her er en anmeldelse af ER-6n og Gladius:

    http://www.youtube.com/watch?v=IPm11Lx1Oxk

    Personligt er jeg mest til ER-6n smiley



  • #32   4. maj 2011 "Er der andre modeller ligesom Suzuki Sv 650 og Kawasaki Er-6n? Har læst mange steder på nettet at de bliver betragtet som nogenlunde "ens" cykler mht. Pris osv."

    Med de ovenstående er vi jo ude over racerlooket, også skal Hyosungs nøgne GT da også nævnes.

    http://123mc.dk/find/viewAd.php?directlinkID=21526
    Nederst på siden er der også nogle med 0 på tælleren til 50 t.


  • #33   4. maj 2011 Vildand - Var vidst lige en tand for hurtig, for mente faktisk en Suzuki Sv 650 S. Den har bestemt racerlook, men dog mest i fuld kåbe smiley

    Gert - Tak for input. Vil da lige se lidt på dine links smiley

    Har søgt på de forskellige modeller her til aften. Det er rigtig at en Er6n ikke 100% har racerlooket, men til gengæld er den også lidt "Rå" og det kompensere lidt efter min mening. Dog er der et eller andet ved fronten jeg ikke er så glad for.

    Så også en sammenligning på de to op i mod en Hyosung og de fik stortset alle samme ros, men i alle videoer har Er6n dog lige vundet knebent.

    Tror meget det handler om smag, så måske man skulle ud at prøvekøre dem en gang for lige at mærke hvad der føles bedst.

    Personligt er jeg bange for at købe en Hyosung. Kender knapt mærket smiley Måske der er nogen herinde der kan sige "god" for mærket?


  • #34   4. maj 2011 http://www.youtube.com/watch?v=mETGJ8nQj4w

    http://www.youtube.com/watch?v=OhtIo0Bx2_M

    Sammenligningsvideoer jeg nu har set et par gange. De går ikke meget i dybden, men ok første indtryk.


  • #35   4. maj 2011 Ud og prøv en ER-6n, så tror jeg du er overbevist ;-D

    Og du vil blive overrasket over hvordan instrumenteringen bryder fart vinden, det er dejligt smiley



  • #36   4. maj 2011 Du bør tage Suzuki GSR 600, og Kawasaki Z750 med i dine overvejelser. Tror ikke de er meget dyrere i forsikring.

  • #37   4. maj 2011 Det er noget lig disse modeller jeg skal ud i smiley

    ER6n
    http://123mc.dk/find/viewAd.php?directlinkID=28613

    SV650s
    http://123mc.dk/find/viewAd.php?directlinkID=24805

    Thomas - Prøver lige at høre forsikringsmanden. Stødte lige på en lækker Z750


  • #38   4. maj 2011 Z750 er acceptable og forsikre... er den i hvert fald for mig.. Det er jo ikke sikkert du kan få samme pris smiley

  • #39   16. maj 2011 Det blev en SV650S

    Har fået den hjem idag og den spiller bare.

    Så mangler jeg "blot" kørekortet smiley

    Hvis nogle stadig følger med, så er der lige et hurtigt spørgsmål.

    Kasko+ansvar
    4839 kr. (6.000kr selvrisiko)
    5658 kr. (3.000kr selvrisiko)

    Hvilken bør jeg vælge? Tak.!



  • #40   18. maj 2011 Jeg ville tage den til 4839 kr, 6000 i selvrisiko synes jeg ikke er meget.

Kommentér på:
Middelmådig maskine med racerlook?

Annonce