Hvad skal jeg være obs på fælder etc? {{forumTopicSubject}}
Jeg skal til at tage kørekort om 1 mdr's tid. Jeg ønsker at købe motorcykel engang efter jul - men inden da ønsker jeg at researche markedet så jeg er sikke på mine behov bliver dækket samt at sikre mig et nogenlunde godt køb. Håber I kan hjælpe mig med jeres egne vurdering/holdning! På forhånd tak for hjælpen
Lige hurtigt nogle facts som gøre sig relevant.
- Jeg er 24 år- har kørekort til bil og lastbil - har haft bil et lille år med forsikring - aldrig været impliceret i nogen form for uheld . Har på det relevante købstidspunkt ca. 50.000kr kontant ønsker dertil finansiering max. 70.000kr. Jeg har kigget meget Yamaha Thundercat 600 lignende denne:
(link fjernet)
- Jeg er IKKE den type der ligger 200km/t på motorvejen og køre zik zak - skal ind til ordensmagten om små 2 år hvis min karriereplan holder - håber I bære over med mig - kan se på diverse indlæg I ikke alle er lige tilfredse med dem... hehe - Men ønsker en maskine som er "frisk" at køre på og udtråler noget mindende om Thundercaten.
Jeg har flg. spørgsmål.
1. Forsikring - hvor kan det bedst betale sig at have sin forsikring? - Hva vil i gøre? køber den mindste motorcykel køre rund på den i 2 år og så købe en større mc derefterl?
2. Yamaha Thundercat - en ok mc? Der er ikke mange tilsalg i DK nogen grund til dette? Er en Honda CBR / Suzuki værd at foretrække i steden for?
3. Hvor mange km bør en brugt mc helst have kørt? Er 40.000km meget for en brugt mc?
4. Udstyr - komplet hvad ligger det ca i?
5. Hvis man ønsker at købe mc brugt - er der nogle bestemte forhandlere at foretrække (giv evt link til hjemmeside?
Tak fordi I tog tid til at læse dette igennem - håber i besvar disse spørgsmål - vil være alletiders - tak for hjælpen
jan 2005
Følger: 44 Følgere: 40 MC-er: 3 Emner: 136 Svar: 1.174
2. Nu er jeg jo honda-mand personligt, men en tordenkat ER en rigtig fin mc... Prøv flere mc'er i den ccm-/prisklasse du går efter og vælg den der passer dig bedst...
3. En mc der er blevet pint kan sagtens være MEGET slidt efter 35000, men en der er passet og plejet kan stå som ny efter 60000km... Ligeledes er motorstørrelsen også afgørende for hvor hurtigt den bliver slidt. Jo mindre motoren er des mere følsom er den...
4. Indkøb af tøj/hjelm/støvler kan gøres ligefra 5-6000kr for det billigste og op til ligeså dyrt som du vil have det... Regn med 8-10000 så går du ikke helt galt i byen.
5. Søg på den blå avis efter de mc'er du går efter... man kan ikke sige at der er forhandler der sælger bedre cykler end andre... Dog er der forhandlere man skal passe mere på end andre... men det er der ligeså mange meninger om som der er græsstrå på en fodboldbane...
/Jan
aug 2005
Følger: 24 Følgere: 21 MC-er: 2 Emner: 248 Svar: 4.424
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.504
2: Thundercat'en er en rigtig fin MC. Den er ikke solgt i ligeså mange eksemplarer som CBR600, og det er grunden til der er færre af dem på brugtmarkedet.
3: Kommer an på hvordan den er blevet behandlet. En VFR750 motor kan ved almindelig vedligeholdelse holde 400.000Km
4: Man kan blive rimelig klædt på for 6.000,- Nylon tøj skal man ikke vælge, men derimod Codura som er ligeså slidstærkt som læder.
5: Køge MC, Brdr Jensen, MC-hjørnet og Forum-MC er nogle af de steder man skal se sig godt for. Dermed ikke sagt at man ikke kan gøre en god handel disse steder, men der er en grund til de ikke har et godt ry.
Et lille tip. Som begynder er en Suzuki GSF600/650 og en Suzuki SV650(S) billige at forsikre, og med en fuldkåbe på kan de godt ligne en MC der kan køre stærkt
Brug evt galleriet til at se lidt på de 2 modeller.
/
Jesper
aug 2005
Følger: 24 Følgere: 21 MC-er: 2 Emner: 248 Svar: 4.424
maj 2005
Følger: 14 Følgere: 13 MC-er: 2 Emner: 52 Svar: 208
Hvad skal jeg være obs på fælder etc?