{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stærkere lygter ?
  • #2   29. apr 2011 Kører altid med højt lys tændt. Med mindre vi er flere der er ude at køre sammen.

  • #3   29. apr 2011 KH: Er GP thunder blevet godkendt da for de har hele tiden været ulovligt ligesom xenon.

  • #5   29. apr 2011 Ja men det er garanteret 110W i stedet for 50 eller hvor meget de er standard. Det kan være skadeligt for ledningsnettet det kan xenon ikke, og begge kaster så kraftigt lys at de parabol skal skiftes ud med en DE-linse

  • #6   29. apr 2011 Altid lang lys.. uanset hvad.. Har reddet min røv flere gange


  • #7   30. apr 2011 Ja!

    I England har der været undersøgelser der viste det samme, for flere år siden. I Danmark taler man stadig om syn af mc som noget der ville kunne gøre en forskel, trods alle data påpeger at det reelt absolut ingen effekt vil have iht. øgning af sikkerheden.

    http://www.bikevis.com/
    Har specialiseret sig i produkter til at blive set på mc.


  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.550
    #8   30. apr 2011 Køb de nye Philips Diamond Vision H4 5000K - det er standard H4
    med 60/55W - giver et fantastisk lys - og ikke noget dingle-daller med
    Xenon/balaster eller 100W træk.... bare skift... og kør!

    Kan også købes i H1 og H7.....


  • #9   30. apr 2011 Philips Extreme er også supergode!

  • #10   30. apr 2011 Og hvis alt andet slår fejl, så smæk et 12v rotorblink på din hjelm. smiley

  • #11   1. maj 2011 Niklas, jeg tror ikke at en 2008 Fireblade ser lige så fed ud med reflekbrikker, tågelys og projektører, som din Dakar Jeep ;o)

  • #12   1. maj 2011 langt lys i dag timerne virker...

  • #13   1. maj 2011 Niclas du er helt galt på den..
    Tror du selv folk med mobiltelefonen i den ene hånd, smøgen i den anden, og foden i frontruden, og hva helved folk ellers finder på.. Ligger mærke til en refleksmontering som på en volvo..

    Gør som du vil.. Men en lydpotte med godt med lyd, og langt lys, så er du godt hjulpet...


  • #14   1. maj 2011 Niklas, nej og jeg er dig med dig langt hen ad vejen, men uanset set hvad, så vil jeg skide din og andre trafikanters sikkerhed og komfort et stykke, hvis min egen sikkerhed bliver forbedret derved.. Sorry, men sådan har jeg det...

  • #15   1. maj 2011 Måske.. Men det jeg mener er blot, at hvis jeg f.eks. bliver set bedre med lys, der generer andre, so be it.. Jeg er mig selv nærmest... Jeg siger det ikke for at genere dig eller andre, men sådan har jeg det...

  • #16   1. maj 2011 Men ifht til at genere andre ved selve måden at køre på, har jeg det anderledes. Selve kørslen tror jeg skaber langt flere farlige situationer, end feks. generende lys.. Overhaling indenom, på baghjul, ind/ud mellem bilerne, at ligge for tæt på forankørende osv...

  • #17   1. maj 2011 Jeg har, som forsøg, de sidste to trilleture prøvet at køre med langt lys i dagtimerne. Aldrig før har så mange rare mennesker blinket til mig.. Selv andre motorcyklister har givet mig en "hilsen" med på vejen - så det er ikke noget jeg har tænkt mig at gøre permanent..

    Der er sgu' nok en grund til at det er ulovligt ;0)


  • #18   2. maj 2011 smiley Langt lys holder.. Niklas køb en volvo S40

  • #19   2. maj 2011 Langt lys holder nul og en prut!

    Folk kan ikke afstandsbedømme dig bedre med langt lys - de kan overhovedet ikke bedømme en skid fordi du blænder dem! Derfor holder de oftest tilbage, men det går ud over sikkerheden for alle andre, når Hr. Hansen prøver at styre sin bil med nedsat syn, så tak for lort! smiley

    At man er en total egotripper, der kun kan koncentrere sig om sit eget lille mikrounivers er sgu ikke et argument, det er en falliterklæring!


  • #20   2. maj 2011 Jeg kører ALTID med langt lys i dagtimerne... Der er aldrig nogen der har blinket af mig - ergo er der nok ingen der er blevet generet af det... Har minimum kørt med det de sidste 10.000 km...

  • #21   3. maj 2011 P.S: Jeg kører i øvrigt aldrig selv med langt lys i dagtimerne.. Men jeg har lige monteret et fint ulovligt hi/lo xenon-kit ;o)

  • #22   3. maj 2011 Vi blev næsten! opfordret til (af kørelæren), at bruge det lange lys altid ved alt kørsel, selvfølgelig er der motorcykler der har så godt og generende langt lys at det er med måde,.. men på min f.eks. er det bare tændt HELE tiden, og genere pt ingen endnu,. Har heller aldrig hørt om en ulykke skulle være sket pga. en mc skulle have blændet en anden trafikant. Tror det kun er med til at sikre sikkerheden i traffikken at vores lys er generende, ellers er der sku enkelte/mange der bare giver vores mc'er på vejene et knallert blik, og så er faren igang! Har flere gang kørt med damen hvor hun kommenterede den forangående "knallert" pga generende lys som så var en MC = opmærksomhed = godt smiley da hun nu har fokus på hvad der sker på vejene og ikke på sin mobil (:

  • #23   3. maj 2011 PS har jeg netop valgt at bestille xenon HID kit h3 på min mc, da ombygningen af min front er med så små lygter at jeg stadig ikke ses kraftigt nok som ønsket.

  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.550
    #24   3. maj 2011 Niklas: Jeg anerkender "din kamp" og har forståelse (generelt) for dine holdninger. Men burde du ikke have mere fokus på adfærd end montering af Xenon eller andre former for brug af lys på MC'en? Når du skriver "hvorfor er der så mange kvaj blandt motorcyklister" - så tænker jeg primært på dem der ejer vejen, baghjul og ringvejs-ræs osv.

    Min erfaring optjent over mange år siger, at "et godt lys" bestemt er en faktor som kan gøre en forskel. Vibra-lys er også en mulighed... Men at en MC skulle have fremkaldt en ulykke pga. Xenon eller andre former for "mystisk lys" kan jeg slet ikke genkende! Det er vel muligt at nogle få medtrafikanter har følt gene ved blændende lys fra en MC. Nuvel, men det har skabt opmærksomhed i situationen. Desuden møder jeg ( i bil ) også en del medtrafikanter som mit "nye AFL/Xenon" lys også virker skarpt... blinke...blinke... Gad vide om det ikke er samme gruppe der føler gene ved en MC's lygteføring - og dermed uagtet hvad, altid vil "brokke" sig en smule?

    Og argumentet at man skulle være egotripper ved "skarp lygteføring" kan jeg slet ikke følge... slet ikke!

    Blot my 2 cent!


  • #25   3. maj 2011 100% enig, Hans...

  • #26   3. maj 2011 Køb tøj og hjelm i trafik sikre farver.... Hmm nå nej

    Køb en cykel i trafik sikre farver.. Hmm nå heller ikke

    Sorry Jack D, du er fucked... smiley

    Det er sjovt folk de er så opmærksomme på at de ikke vil overses, men langt de fleste de kører rundt og er klædt på som om de var Ghostrider ham selv.

    Langt lys giver jeg ikke meget for, mødte for et par uger siden sådan en Ghostrider type. På sort cykel, smart sort læderdragt og matchende hjelm, der var også godt gang i det lange lys.
    Det sjove er bare at jeg faktisk ikke så ham før han var ret tæt på og først lage mærke til at det var en motorcykel da han kørte forbi :-S

    Mit bedste råd er. Formod altid en bil ved en sidevej kører ud foran dig, sænk farten og kør defensivt i stedet for at holde på din ret til at køre først.

    Det har virket bedre for mig de km jeg har kørt på min cykel. end alverdens lange lys har villet.


  • #27   26. maj 2011 For lige at live en ældre tråd op - så er jeg faldet over disse: http://www.magacin.dk/motorcykler/artikler/vis.php?elementID=1245

Kommentér på:
Stærkere lygter ?

Annonce