{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.272 visninger | Oprettet:

sikker mckørsel ??? {{forumTopicSubject}}

jeg elsker at køre kvikt , at accelere, og svinge !
jeg læser med gru når en mcist er kørt galt ,og føler med personen og familien hvis en mcist kommer til skade !
jeg opfordrer nye og gamle kørere til at tage kørekurser ,for at blive mere sikre !

og jeg HADER når jeg bevæger mig i trafikken samtidig med en tosse , som ham jeg mødte i dag !
i løbet af 3 min kunne jeg iagtage følgende :
1 : intet sikkerhedsudstyr (udover hjelm)
2 : overhaling for optrukne linier
3 : overhaling uden oversigt( og der kom en bil ! )
4 : alt alt for tæt agressiv kørsel (på trods af at , jeg gav plads )
5 : manglende opmærksomhed , (var ved at ramme en svingende bil )

og ja jeg har som de fleste andre prøvet de fleste af disse ting , men sku ikke samtidig.!

bare lidt galde på en fin sommerdag .

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  sikker mckørsel ???
  • #1   20. apr 2011 Nogen er bare "udødelige" smiley

• #2   20. apr 2011 Er der kørerkurser hvor de ikke er sindsyge med støjkrav? jeg kører med åbne tragte og gennemstrømspotte og hvad jeg sådan lige har læst mig til må de max larme 2 decibel mere end org. (pga motor ændringer kan luftfilterkassen ikke længere benyttes)

• #3   20. apr 2011 Gi´ plads til de små Ego´er !!
    ;O)

• #4   20. apr 2011 Tvivler stærk på at dem der køre sådan har i sinde at tage et kørekursus.

Og tror mange herinde skal pudse glorien, og jeg er nok en af dem, men ja nogle tror bare de er udødelig.

• #5   20. apr 2011 som jeg skriver , jeg er ingen helgen , og overhaler også lidt giftigt ! men ikke så der er mulighed for at kløve en bil.

• #6   20. apr 2011 mener kun kørekurser virker ,hvis det kobles sammen med hjerneaktivitet.

• #7   20. apr 2011 Michael.b Mit indlæg var heller ikke rettet til dig, og syntes som dig også at han nok har presset citronen lige rigeligt ham du der omtaler. Allerede der hvor man kun køre med hjelm ved man personen har en del hæklefejl i kysen smiley

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.539
    #8   20. apr 2011 Rene: Alle de gange du har generhvervet dit kort burde et kursus da være spildtid for dig, ikke? :o) tsk tsk tsk

• #9   20. apr 2011 Rene : din sidste sætning rammer hovedet på sømmet for mange ! det er fuldstændig korrekt .

• #10   20. apr 2011 Helt enig Rene.

Nogle mener bla. også en gul vest kan redde dem i trafikken, jeg mener så at den giver falsk tryghed da flere og flere der køre scooter også har dem på. og man derved har større chance for at blive forvekslet med en sådan.

• #11   20. apr 2011 Så hvis man bare kører i en sikker bil eller sikkerheden på mc er i orden, så er det OK at overskride færdselsloven ?????
    :O/

• #12   20. apr 2011 James B.. Neeeej, Kun lidt hvis der ikke er nogle der ser det smiley

• #13   20. apr 2011 Til Mr. T

Heller blive set end slet ikke...
    Selv om de veste ikke er for kønne.
    Har dem kun på hvis jeg køre master eller som "stop klods" i kolonne kørsel.

• #14   20. apr 2011 Mr T her er et sjovt klip ang den gule vest...
    (link fjernet)
    Hvem ser du først?

• #15   20. apr 2011 007 hvem skriver at det er ok ??

• #16   20. apr 2011 Brian Fjeder... Vil faktisk være ærlig og sige det var den midterste til venstre, mere fordi jeg syntes hans lygte var stærkest.
    Men fair nok, havde de lavet testen hvor ham med vesten ikke var så godt gemt var det sgu nok ham smiley

• #17   20. apr 2011 Michael B.
    Det er jo det Rene er inde på. Masser af sikkerhed, men OK at overhale i sving og optrukne linier.
    Hvis jeg i bil eller mc gør mig umage med at læse vejens forløb og konstaterer, at sigtbarheden ikke er til ovehaling eller der er optrukne linier, så regner jeg sgu da heller ikke med, at der kommer en idiot bragende forbi mig. Og når jeg ikke regner med det, så har jeg heller ikke gjort plads til det og fylder min vejbane. Især ved optrukne linier kan jeg da godt finde på, at skifte kurs ud til linierne. Kommer der så pludselig en bragende bagfra, hvor man mindst venter det, så er mit pis da hurtig i kog.........så skal man sgu ikke snakke om sikkerhed !!
    ;O)

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#18   20. apr 2011 Brian Fjeder: Jeg ser faktisk den MC med det bedste lys... Og hvis der havde været vibra monteret... så havde man nok set den endnu længere ude! Den gule vest står bestemt ikke tydeligt frem... sad to say!

• #20   20. apr 2011 max 100hk ville nok hjælpe meget mærkelig det ikke er indført endnu

• #21   20. apr 2011 Modigt udsagn peter S smiley Det skal nok sætte gang i debatten

• #22   20. apr 2011 Kan man helt ærligt ikke lave lige så meget lort med 100 hk????

• #24   20. apr 2011 peter S
    Skrevet: 20-04-2011 23:20:18

max 100hk ville nok hjælpe meget mærkelig det ikke er indført endnu

Peter tag nu de 2 cykler du har haft, ca samme motorvolume, men banditten er bygget med ca 100hk og mere vægt på moment, hvor black birden er ca 160hk, begge kan skyde 250km/t+
    Sagt på en anden måde du kan lave lige så meget lort på den ene som den anden, så i dit tilfælde ville det ikke have hjulpet en skid med den 100hk begrænsning!

• #25   20. apr 2011 Michael B, var det mig du så idag???

Jeg kører ikke som en engel, men jeg kører sgu heller ikke (helt) med hovedet under armen..- Jeg overhaler når der er plads, færdig slut..

I øvrigt nævnes der noget med forsigtigt at overhale når personen foran har givet udtryk for at "dele" vejen med dig-- Nogen gange har folk ikke set en, på trods af de pludselig placerer til højre i vognbanen - nogen gange er det tilfældigt, derfor sjældent jeg benytter mig af det..

Jeg gjorde det i dag da jeg kunne se den flinke mand skarpt havde øje på mig i bakspejlet..

• #26   21. apr 2011 Hans M, den ene HAVDE Vibra lys... kan du sige hvilken??

• #27   21. apr 2011 Kør nu bare ordenligt så det ikke er en af jer, vi skal læse om i en nekrolog og høre om i nyhederne, pas på jer selv, der er ikke andre der gør det. livet på mc er fedt, men ikke hvis ens ben er mast og ryggen smadret mm. vi er de bløde trafikanter HUSK DET!!! og nå det så er sagt. "så køre jeg heller ikke selv helt efter bogen men tager ingen chancer.
    Ang. Vidioen jeg så først mcen nummer 2 fra venstre med den skarpe lygte, de var ca 25 meter fra mig da jeg så hvem der hade den vest på
    er det godt eller dåligt ?

• #28   21. apr 2011 Til oplysning ang video klip.
    Nr 2 fra venstre har langt lys på.

• #30   21. apr 2011 Rene H
    Hvis uheldet en dag skulle bliver en realitet, så håber jeg ski ikke du tager andre med i faldet, Du er jo ikke den eneste i trafikken, der er mange små poder der færdes langs vejene, så ud på landet så er det kun bøndernes børn det går ud over, kan du se ironien??

Pas nu på! Hilsen Kjeld (far til 4)

• #31   21. apr 2011 haha, med max 100 hk ville 1 stamper og v2 motor da bare vinde markedet fuldstændig!! ;D
    jeg ville investerer i en motard!

• #32   21. apr 2011 michael.b svendborg B
    jeg er ked af at du HADER mig.
    for selv om du påføre dig,

full body armer
    Leatt Brace - Nakke beskyttelse
    benskinnerne nede fra fodbolds klubben
    sikkerheds sko i mc støvlerne
    2x leder tøj
    sumobryder dragten
    orange-gul og grøn vest med airbags
    selvlysende hjælm
    og roterblink på toppen.

kan det godt være jeg lige kikker en gang, men så er der ikke mer i den sag.

så kan jeg ikke få lov til at køre i mine klip klapper, speedo, og med hjælmen omvent på uden du ligefremt skal hade mig ;o(

• #33   21. apr 2011 ræserrøv / hvis du kørte som jeg beskrev, er det muligt det var dig ,
    Ib læs lige teksten en gang til ! og jo kør i hvad du vil , du må tage ansvar for eget liv , men ikke som du vil .

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#34   22. apr 2011 Hmmm.... jeg fristes til at sige, at folk må køre i det kluns det selv vælger, men konsekvensen af en ulykke og deraf følgevirkning - det må de sgu' selv betale! Jeg har (censur) ikke bedt dem om at køre uden beskyttelse og dermed opnå stor/større skade end hvad godt er... og sålænge det også er MIN pengepung der rammes, så stopper den demokratiske proces lige dér... så fint for min skyld med "flere regler såvel love" i forhold til MC-udstyr.... Ironien vil jo ingen grænser tage i den retning (og andre), idet folk påråber sig friheden til at gøre dit og dat... men NÅR ulykken indtræffer, så var de måske alligevel glade for at rygbeskytteren var monteret - og måske et lovkrav? Og ja, så er der en mindre MCG-skare der altid vil være Rasmus-omvendt og hævde, at det skal de (censur) nok selv bestemme og de skal også nok selv tage smerterne osv osv. Tja... ære være jeres minde!

Kommentér på:
sikker mckørsel ???

Annonce