{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.641 visninger | Oprettet:

Motorrenovering {{forumTopicSubject}}

Hej Allesammen..!!

Jeg leger lidt med tanken om at bygge lidt om på min honda cb750 k6. Og i den omgang ville det være sjovt at få renoveret motoren fra top til tå... Men jeg har ingen erfaring med den slags og tør ikke selv at kaste mig ud i projektet.
Så det er jo oplagt at få nogle andre til at gøre det for én:-)

Men er der nogen der kan anbefale et godt sted til den slags? Og hvad koster sådan noget stads egentligt?

Jonas

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Motorrenovering
  • #1   17. apr 2011 Mon ikke en renovering vil kunne gøres for omkring 15-20.000 kr. Dette burde dække alt fra nye lejer, kæder og andre sliddele inklusiv et sæt Wiseco stempler. Selvfølgelig er der mulighed for at der kan ryge en dollar eller to på ekstra, alt efter hvor meget du ønsker at gøre ud af det! Portning af topstykke, letning af krumtap, nye karburatorer og så videre kan jo sagtens fordyre prijektet!

Karsten Midtfyn er god til at renovere nyere Kawasaki'er, mon ikke også han kan tumle en ædel gammel Honda 750?

• #2   17. apr 2011 Hvad forventer du at der skal skiftes for at du vil sige den er renoveret...?

Nogen skifter lejer & paknnger og kalder det en renovering, andre skifter stort set alt i motoren inden de kalder det en renovering...

Men du skal nok regne med 6-8timers arbejde for at renovere den, og der ud kommer de dele der skal skiftes...

/ Bülow...

• #3   17. apr 2011 Men kan i anbefale en i københavns området der har lyst og talent til at rode med det?

• #4   17. apr 2011 du skal nok lige veje situationen lidt... reservedele til en k7 hænger ikke på træerne.... og alene projektet med en fornuftig renovering, vil overstige værdien af den færdige mc en del..... været der, prøvet det!

• #5   17. apr 2011 Jeg ved en i Jylland der har nogen store stempler liggende til sådan en, helt nye, 839 ccm mener jeg de er, har du trang til dem så stik mig en PM!
    Har også selv lavet en del CB750 og kan gi et par tips!

• #6   17. apr 2011 Lige nu er det bare en sjov tanke at renovere den. Men hvis det koster mere end cyklen er det jo tosset at rode sig ud:-)

Men har i nogle gode anbefalinger af steder at købe gode og billige reservedele?

jonas

• #7   18. apr 2011 Ikke rigtig nogle indkøbsmuligheder, men en rigtig god side med råd og fif om Honda's fantastiske 750'er.

http://www.satanicmechanic.org/index.shtml

Denne synes jeg jo er smukkere end morgensex!

http://www.satanicmechanic.org/images/Edler01.jpg

• #8   18. apr 2011 Hvorfor er det du vil renovere den??

:If it ain't broke, don't fix it !!

• #9   18. apr 2011 prøv at tale med Per fra wrenchmonkees.com

• #10   18. apr 2011 Wrencmonkees = koster kassen!

• #11   18. apr 2011 Du kan købe alt til en K6 honda dele er steget til dubbelt pris indenfor 3 år
    noget med en retsag fra honda mod davidsilver som sælger billigt
    nu har jeg ikke kikket på motordele men skærme-udstødninger-sæder
    er ihvertefald.
    hvis din er en gammel dansk cykel koster det nok 15-20 kg at skifte hoved+pleje lejer-boret+nye stempler - nye ventiler+ventilstyr-3 nye kæder+gummihjul og så glasblæst+lakeret.
    du kan jo evt købe en motor fra de billiger modeller F0-3 + K7-8
    harald fra virum hvisnok har en cb 750 side hedder nok sandkast eller sohc club
    mvh kk

• #12   18. apr 2011 I er for fede..!

Men lige nu er det bare drømme der skal undersøges. For det er skam som sådan ikke vildt nødvendigt. MEn overvejer at skille hele skidtet ad. Og er typen der ikke sminker et lig, så hvis motoren trænger til ny maling så starter man indenfra:-)
    Så hvis lortet skal restaureres skal det gøres ordenligt:-)

Men tak for alle de gode bud..! I'm loving it

• #13   18. apr 2011 Min boldor motor står i noget der ligner 17.000,- - 19..000,- total
    Jeg havde engang en boldor, hvor der fulgte regninger med på en motorrenovering 24.000,- og det er 10 år siden.

Jeg kan kun sige en ting. GØR DET SELV!!! det er sjovt og slet ikke så svært som man tror.

Mvh Per T

• #14   19. apr 2011 Det er da lidt sjovt når 67 hk bliver til 67 Kw, men nok svært at få udbytte af i de gamle stel, de åler jo helt vildt under en!

• #15   19. apr 2011 Det har slet slet ikke noget med en kraft forøgelse at gøre...!!
    Det er mere bare tanken om at have en helt "ny" motor på cyklen når nu alt andet bliver nyt der er sjov:-)

Kommentér på:
Motorrenovering

Annonce