{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.343 visninger | Oprettet:

Køb af MC - Omregistrering osv {{forumTopicSubject}}

Jeg overvejer meget at købe min første MC brugt. Jeg har fundet den det skal være, og håber jeg kan få den med hjem.
Men jeg er lidt i tvivl om jeg skal have ny plade til den, eller om man kan ændre navnet på den eksisterende?
Bonusspørgsmål: Er det motorkontoret jeg skal ringe til, for at finde ud af om det er pant på motorcyklen?
På forhånd tak.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af MC - Omregistrering osv
  • #1   17. apr 2011 Ang pant ringer du til Bilbogen på 8612 9145
    Hvis cyklen er med nummerplade kan den bare omregistreres, så skal der ikke en ny plade til.
    For at omregistrere den skal den være synet indenfor det sidste år, med mindre den er under 10 år gammel hvor det så er inden for 2 år den skal være synet.
    Så tager du på motorkontoret som er på udvalgte skattekontorer med et forsikringsbevis fra dit forsikringsselskab. Hos skat har de en registreringsformular du skal udfylde med data om cyklen, stelnummer, og brug osv. Derudover medbringes registreringsattesten, husk begge dele hvis de er skilt ad.
    Held og lykke med den nye cykel.

• #2   17. apr 2011 der er ikke nødvendigt at få en anden plade på - den der er på kan bare omreg. i det navn - hvis der er tale om en cykel der er mindre en 5 år gammel eller den er synet inden for det sidste år.

Hvis du køber med plade, har du 21 dage til at omreg. alternativt kan sælger og dig omreg. sammen.

Motorkontoret aner ikke om der er gæld i !

Inden du køber får du ligestelnummeret ( står både på reg. attest og kronrøret ( man kan håbe på at det er det samme nr)) og laver en søgning på www.tinglysning.dk. Det koster ikke noget og der er som regel adgangl, hvis ikke der køres opdateringer.

held og lykke med det smiley

• #3   17. apr 2011 okay.. Det må da være til at finde ud af. Jeg får først mit kort om 1½ måned. Men jeg kan vel godt købe den af ham, og så få den hjem til mig at stå? Den skal jo ikke sælges til nogen andre:)
    Det er en Suzuki SV650 fra 2008.

• #4   17. apr 2011 Hej Simon Ø,
    Det er fedt når man har fundet ud af hvad det skal være for en mc.
    Du kan sagtens "genbruge" den nummerplade der sidder på mc'en nu (hvis ejeren vil lade den sidde på). Du, og evt. ejeren, skal køre på motorkontoret og få den omregistreret. Du skal medbringe et forsikringsbevis fra det selskab du ønsker at bruge og den originale registreringsattest. Det koster kr. 380,- Mht. restgæld, så skal du ringe til Bilbogen i Århus. Hertil skal du også bruge stelnummeret fra motorcyklen. Måske kan din bank også hjælpe med at undersøge for restgæld. De har i hvert fald muligheden for at undersøge det.

Held og lykke med "missionen"!

• #5   17. apr 2011 du kan da sagtes købe den og reg. den i dit navn... kan skal ikke have kort for at eje en mc - kun for at trile på den...

• #6   17. apr 2011 Okay. Jeg troede egentlig forsikringen krævede jeg havde kortet. Men jeg må ringe til min forsikring og høre dem ad. Tak for svar.

• #7   17. apr 2011 forsikringen er ligeglad, jeg har haft plade på min i 2 måneder, og skal først til køreprøve om 10 dage.

• #8   17. apr 2011 Okay.. Det er jo glimrende. Så mangler jeg bare at gøre op med mig selv om jeg tør købe noget jeg ikke har kørt en længere testtur på..
    Tak for svar til alle

• #9   18. apr 2011 Hvis du ringer til bilbogen, vil de ikke længere oplyse dig om der er pant eller restgæld i køretøjet.

De henviser dig i stedet til tinglysning.dk

"Bare så du slipper for at sidde på ventelinien i 15 minutter"

Mvh

Kommentér på:
Køb af MC - Omregistrering osv

Annonce