1.343 visninger
|
Oprettet:
Køb af MC - Omregistrering osv {{forumTopicSubject}}
Jeg overvejer meget at købe min første MC brugt. Jeg har fundet den det skal være, og håber jeg kan få den med hjem.
Men jeg er lidt i tvivl om jeg skal have ny plade til den, eller om man kan ændre navnet på den eksisterende?
Bonusspørgsmål: Er det motorkontoret jeg skal ringe til, for at finde ud af om det er pant på motorcyklen?
På forhånd tak.
apr 2007
Følger: 36 Følgere: 33 MC-er: 6 Emner: 56 Svar: 948
Hvis cyklen er med nummerplade kan den bare omregistreres, så skal der ikke en ny plade til.
For at omregistrere den skal den være synet indenfor det sidste år, med mindre den er under 10 år gammel hvor det så er inden for 2 år den skal være synet.
Så tager du på motorkontoret som er på udvalgte skattekontorer med et forsikringsbevis fra dit forsikringsselskab. Hos skat har de en registreringsformular du skal udfylde med data om cyklen, stelnummer, og brug osv. Derudover medbringes registreringsattesten, husk begge dele hvis de er skilt ad.
Held og lykke med den nye cykel.
jan 2010
Følger: 7 Følgere: 5 MC-er: 13 Emner: 80 Svar: 441
Hvis du køber med plade, har du 21 dage til at omreg. alternativt kan sælger og dig omreg. sammen.
Motorkontoret aner ikke om der er gæld i !
Inden du køber får du ligestelnummeret ( står både på reg. attest og kronrøret ( man kan håbe på at det er det samme nr)) og laver en søgning på www.tinglysning.dk. Det koster ikke noget og der er som regel adgangl, hvis ikke der køres opdateringer.
held og lykke med det
sep 2007
Følger: 5 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 72 Svar: 1.407
Det er en Suzuki SV650 fra 2008.
nov 2005
Følger: 10 Følgere: 8 MC-er: 2 Emner: 46 Svar: 278
Det er fedt når man har fundet ud af hvad det skal være for en mc.
Du kan sagtens "genbruge" den nummerplade der sidder på mc'en nu (hvis ejeren vil lade den sidde på). Du, og evt. ejeren, skal køre på motorkontoret og få den omregistreret. Du skal medbringe et forsikringsbevis fra det selskab du ønsker at bruge og den originale registreringsattest. Det koster kr. 380,- Mht. restgæld, så skal du ringe til Bilbogen i Århus. Hertil skal du også bruge stelnummeret fra motorcyklen. Måske kan din bank også hjælpe med at undersøge for restgæld. De har i hvert fald muligheden for at undersøge det.
Held og lykke med "missionen"!
jan 2010
Følger: 7 Følgere: 5 MC-er: 13 Emner: 80 Svar: 441
sep 2007
dec 2007
Følger: 4 Følgere: 10 MC-er: 4 Emner: 25 Svar: 773
sep 2007
Tak for svar til alle
jan 2010
Følger: 15 Følgere: 14 MC-er: 2 Emner: 5 Svar: 102