{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
25.960 visninger | Oprettet:

rengøring af alu {{forumTopicSubject}}

jeg skal have gjort mine topstykker og cyllinder rene til min suzuki gt 250
alu er grim af snavs og ir på alu

Hvordan kan jeg få dem flotte igen ?

jeg tænkte at læge dem i bad med et elle andet rengøringsmiddel ?????

Derefter vil jeg spraymale delene med varmefastmaling motip !!!!

Jeg ved godt at man kan sende dem til glasblæsning ! men det koster jo penge !!!!!

Hilsen Kenneth


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  rengøring af alu
  • #1   12. apr 2011 Du behøver vist ikke hverken male eller glasblæse!

    jeg så en "vidunderkur" på kreidlerforummet på et tidspunkt, som netop lagde hele skidtet i en balje med noget rensemiddel af en art i, og cylinder og topstykke blev simpelthen funklende som nye. Men satans om jeg kan huske hvad det var de stoppede i! Noget gulvrens af en art tror jeg? Prøver lige at finde det indlæg igen..

    Jeg har lige renset mine karburatorer i "fitty fitty" af varmt vand of lokumsrens. De blev satme også næsten helt rene..


  • #2   12. apr 2011 Hér var den sku!

    http://www.2xhansen.dk/kreidlerregdk/kreidlerforum/phpBB2/viewtopic.php?f=8&t=2087

    Det var åbenbart Flügger Grundrens.

    /Lasse


  • #3   12. apr 2011 Du kan lægge det i blød i fx BioTex. (Skal ligge noget tid)
    "Sæben" i BioTex'en er svagt ætsene og "æder" overfladen af metallet, så det efterfølgende fremstår rent.
    MEN!!! Du skal så ikke lægge dine pak-flader/ventiler osv ned i opløsningen, da de så kan blive utætte!
    Vi bruger det til rens af gamle alu-motorer i modelflyve-verdenen. (Du skal ikke lade det ligge i blød i flere dage, da du så risikerer at få ætset for meget overflade væk.
    Jeg er ret sikker på, at den oven nævnte gulvsæbe virker på samme "ætsene" måde.


  • #4   12. apr 2011 Der var Lasse så lige hurtigere med at finde svaret.
    Cillit Bang er jo koncentreret og ville ætse for meget for hurtigt.
    Grundrens ætser også, men bliver jo fortyndet op med vand, så virkningen aftager. BioTex og andre sæber virker på samme måde og sandsynligheden for at du har vaskepulver i huset i forvejen er nok større end grundrens? ;o)


  • #5   12. apr 2011 kanon det var lige det jeg skulle bruge !!!!!!!

    har grundrens i huset fra da jeg malede lejlighed

    så det prøver jeg

    Kenneth



  • #6   12. apr 2011 Kan det ikke angribe cylindervæggene ?


  • #7   12. apr 2011 ang angribe cyllinder vægen !

    De skal aligevel bores op til overstørelse stempel

    men hvis det angriber overfladen kan man jo bare hone det væk !

    hilsen Kenneth.


  • #9   12. apr 2011 jeg har prøvet topstykkerene i baljen med grundrens !

    de er blevet pæne rene men de er stadighvæk mørke i alu ! ser ud som om de engang er blevet sandblæst med groft sand.

    så jeg tror jeg sprayer dem motip motormaling. det har jeg prøvet før med godt resultat !

    jeg har bestilt 2 stempler hjem fra holand ø 55 mm (1 mm. oversize)

    har 3 cyllinder på lager hvor boring er henholdsvis 54.5 mm , 55 mm og 55.5 mm.

    så en cyllinder skal hones
    den anden skal bores op til 55 mm.

    hilsen Kenneth


Kommentér på:
rengøring af alu

Annonce