5.209 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Renovation af bremsekaliber Renovation af bremsekaliber

Hey!

Mini gixxeren har fået konstateret sygdommen skæve skivebremser.. Jeg har derfor kastet mig ud i at renovere mine bremsekalibere samtidig med anskaffelsen af nye skiver.
Bremsestemplerne sidder MEGET godt fast! Og de er ikke til at trykke ind. Jeg har læst mig frem til at de gerne skulle kunne trække sig selv tilbage igen. Mit første spørgsmål må være hvor meget modstand der skal være? Hvor let skal jeg kunne trykke stemplerne ind, eller nok nærmere hvor svært skal det være for mig? (Jeg har tømt for bremsevæske.)
Jeg har ydermere læst at jeg skal få købt et rep. sæt til bremsekaliberen. Stemplerne skal så tages ud og slibes med sandpapir, korn 600, så overfladen bliver fin og ren.
Jeg ville så gerne skifte gummiringene, men disse kan jeg ikke finde på nettet? Kan kun finde dem i sæt, sammen med et nyt bremsestempel. Der kan jeg dog hurtigt se at det bliver dyrt. (1 x bremsestempel + gummiringe = 200 kr ca,) x 8 stempler = mange penge... Så tanken er om det ikke kan være muligt at beholde de gamle ringe.
Jeg har også i tankerne at få nogle nye bremseklodser nu jeg er i gang.
Er der noget mere jeg kan gøre? Eller som jeg måske har overset eller ikke har tænkt på?

Mvh Simon

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.
  • Opsætning af lampe 250 kr.
  • Fjernelse af rødder fra buske. 1.000 kr.
  • Tjekke rør og skifte en pakning - fra have ind i hus 2.000 kr.
  • Vandhane Blinker røde 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Renovation af bremsekaliber
  • #1   11. apr 2011 Der sker aldrig noget ved lige at skille det ad og se til det hele, dog ville jeg aldrig bruge sandpapir til at slibe på stemplerne.
    Tør stemplerne af med bremserens eller fortynder og ringene i bremserens, er der ingen af ringene der er i stykker eller gravrust i stemplerne samler du bare det hele igen efter rengøringen.
    Der skal være modstand når du trykker stemplerne ind men når du har tømt for bremsevæske så skulle det være til med de bare fingre.
    Husk når du samler det så brug evt ATE bremsepasta og ikke en alm. silikonepasta da den kan være for tyk og du vil opleve hængene bremser igen.

MVH Simon

• #2   11. apr 2011 Hvor kan jeg købe ATE bremsepasta?

• #3   11. apr 2011 Hvis der er rust på stemplerne i en sådan grad at du kan mærke det med en negl, så er det i med nye stempler... Der er ikke så meget andet at gøre...

Er der rustpletter i caliberen, så er du nødt til enten at anskaffe dig en honer, til at fjerne rusten med. til NØD, kan du bruge noget meeeeeget fint sandpapir.. korn 600 kan godt bruges, men så skal du lige huske og lave det døvt over en metalkant.. ellers bider det alt for hårdt..

Og ja, bremsefedt... Det behøver ikke være ATE udgaven, der er andre der laver noget lignende.. Mener bestemt Biltema har en ganske fornuftig udgave af det.

• #4   11. apr 2011 MC Nøglen har rep.sæt til begge calipre
    GSX-R 250 90-93 art.nr. 076209 BCF-310 kr. 531,-

Det blå bremsefedt til samling af repsættet har de fleste autoreservedels forhandlere!

• #5   11. apr 2011 ville klart skifte hele lortet, et sted jeg aldrig ville spare er på bremser og når du har dem helt skilt ad kan du jo ligeså godt få dem malet hvis de trænger

• #6   11. apr 2011 Hej Simon
    Brug trykluft til at få dem ud med. Pistolen ned i hullet og hold igen over stemplerne med tommelfingeren tryk og "lirk" lidt til de begge slipper. Gummiringe kan være "sjovt" at sætte i igen, brug evt et stykke pap og fold som en havlcirkel og læg i hullet hen over gummiringen til at holde gummiet på plads. God fornøjelse.

• #7   11. apr 2011 Hvis de sidder så fast så skal de trykkes ud men bremsen
    Jeg kunne på min egen tage stemplerne ud ved at tage en tang indvendigt og så pille dem ud

• #8   11. apr 2011 Tak for alle rådene..

Der er ingen rust på stemplerne, de ser rigtig fine ud. Tror jeg vil trille gixxeren ud i solen og se på det hele der. Så må jeg kæmpe med de stempler. Kan være jeg ligger nogle billeder op senere af fremgangen!

God soldag til jer alle!

• #9   11. apr 2011 Simon L.. smør stemplerne ind i bremsevæske inden du prøver at presse dem i, det plejer at gøre det hele nemmere..

Kommentér på:
Renovation af bremsekaliber

Annonce