{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.403 visninger | Oprettet:

Nybegynder MC - 22 år? {{forumTopicSubject}}

Jeg får mit kørekort til motorcykel snart, går jeg da stærkt ud fra. Jeg har søgt lidt rundt på siden her, og har fundet flere der anbefaler en Suzuki SV650 som en fornuftig begynder motorcykel. Jeg synes også den ser rigtig fin ud, og med cirka 70 heste skulle den vel også være til at styre for mig! Jeg skal ikke have noget der er voldsomt, jeg skal jo lige køre en masse kilometer først.
Men er der andre alternativer i den boldgade?
Det skal lige siges jeg ikke er interesseret i de helt små 125 cc og 250'ere - Jeg synes næsten de er for små.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nybegynder MC - 22 år?
  • #1   9. apr 2011 Det skal måske lige siges jeg er omkring 1.90 høj, men en SV650 ser umiddelbart stor nok ud.

• #2   9. apr 2011 Den her måske.

http://www.kawasaki.dk/ER-6f

• #3   9. apr 2011 Den er også rigtig fed! Jeg kender slet ikke så mage modeller. Men Kawasakien er måske lidt federe end Suzukien. Også lidt dyrere, men så må man spare lidt mere sammen!

• #4   9. apr 2011 Den findes også i denne her model, så bliver den lidt billigere
    http://www.kawasaki.dk/ER-6n

Men de kan jo findes brugt til en lidt anden pris smiley

• #5   9. apr 2011 Ja okay, den skal også være til at forsikre. Jeg så lige den er en sport kategori. Så er forsikringsselskaberne gode til at lægge røret på når man er under 26..

• #6   9. apr 2011 Tja men tror nu ikke forsikringer knalder helt ud over den model.

Men det bedste råd er simpelthen at når du får dit kort så er det bare afsted ud til en masse forhandlere og prøve en masse af, for selvom du måske ser en du syntes er fed kan det være du sidder a h..... til på den.

Men Svén skulle være en super fin bike, og ved at suzuki har et samarbejde med et forsikringsselskab som skulle have nogle ret fair priser.
    Men held og lykke med det hele smiley

• #7   9. apr 2011 Jo tak. Det er også min plan! Men man kan jo ikke komme for tidligt i gang med at finde nogen modeller smiley Jeg siger tak for inspiration.

• #8   9. apr 2011 Denne her er mums, og du kan sagtens styre sådan en:

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=37695

Kæft den er lækker!

• #9   9. apr 2011 Helt enig cbr 600 er en rigtig fin begynder mc

• #10   9. apr 2011 "Begynder mc"... Latterligt begreb, synes jeg. Det handler sg kun om, hvorvidt du kan styre gassen!! Begrebet er kun opfundet, så alle de, der startede på en lille maskine, kan få solgt til nogen, der er friske på at begå samme fejl, som dem selv..
    Start da hellere på en SV1000S. Den passer din højde meget bedre. Jeg er selv 190 cm og sidder skod-dårligt på alle de der 600 ccm-maskiner..

• #11   9. apr 2011 jeg er 192 cm høj og kører en sv 650. ingen problemer der smiley hvis du køber den gennem en suzuki forhandler kan han give dig et forsikringstilbud i samarbejde med if. mener at priven vil ligge på ca 8000 med kasko med den alder du har.

• #12   9. apr 2011 Nu skriver du ikke noget om du vil have brugt eller nyt, eller hvad dit budget er på?
    Det gør det lidt svært at komme med gode råd.

Nu er jeg ikke selv den store fan af SV650, synes sku hurtigt den bliver en smule kedelig. Men det har en del at gøre med hvad man er til af motorkarakteristik.

Prøv også at kigge på Honda Hornet, CBR men hvis jeg skulle købe en CBR ville jeg nok gå efter en F4 og gerne en hvor der er rimelig sikkehed for at km tallet passer. Men det er jo generelt for alle mærker. Yamaha FZ6 S eller N gerne en 2er. er også værd at kigge på.

• #13   9. apr 2011 en SV 650 er sku fin jeg er 195 og sider fint på min. men har også hørt meget godt om en cbr 600. er6'eren syns jeg er for lille til mig ihvertfald. men ud og kigge prøve

• #14   9. apr 2011 For mænd i vikingestørrelser er Banditten et rigtig godt bud. Den er så stor at man ikke føler man sidder i fosterstilling. Lige som SV skal den have resten af kåben med fra start, så du skal tillægge nyprisen 5.000 kr.

Jeg er enig med andre i, at 650'ere kan blive lidt kedelige med tiden - især hvis du skal have den langhårede med.

• #15   9. apr 2011 -Jakob (Kbh. M)
    Der er da ingen forskel på siddestillingen på SV650 og en SV1000...

• #16   9. apr 2011 Mange fornuftige bud! Tak for dem alle sammen! Ikke for at starte en diskussion, men jeg synes det vil være hovedløst at laste sig ud på 1000 cc som den første motorcykel. Jeg er klar over man 'bare' skal lære at styre gassen, men det vil jeg hellere gøre på en der ikke slår mig ihjel når jeg gir den gas.. Mit budget er nok omkring en ny SV650.. Men har absolut intet imod brugt.

• #17   9. apr 2011 det lyder jo som om du allerede har forelsket dig i en SV så er det jo bare ud at prøve en og se om den lever op til dine forventninger

• #18   9. apr 2011 Tag ikke fejl, en 650'er kan slå dig lige så hurtigt ihjel...

• #20   9. apr 2011 Hvad med sådan en svend her?
    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=92437

• #21   9. apr 2011 Jeg er 195 cm høj og jeg sidder fint på min sv. Det er også min første mc og jeg har absolut ikke fortrudt at jeg startede på sådan en. Den kører utroligt godt, sys jeg, og ikke mindst er den meget driftsikker. Jeg har nu min på 2. sæson og den eneste udgift der har været er en gang olieskift og bagdæk. Almindelige sliddele, som alle cykler har - liter cykler bruger gerne bagdækket hurtigere end mindre maskiner. (har jeg hørt)

• #22   9. apr 2011 Jeg er enig i at jeg ikke kan se at man er dum hvis man tager en 1000 Cc
    hvor i ligger det farlige i at køre på 1000 cc kontra 600?
    de kan begge køre 200 = død
    de kan begge to blive kørt ind i=av

de har begge et vildt optræk så folk ik tænker over din fart= av

den eneste egentlig forskel som JEG kan se er vægten som regel og så de 0.2-0.3 tiendedele af et sekunds forskel i optrækket
    jeg skal da gerne indrømme at jeg har en R1 som min første mc...
    det handler ALT sammen om ens respekt for tingene, kører man 200 i timen er det sku ligemeget om du vælter på en 1000cc eller en 250 cc

• #23   9. apr 2011 Jeg er skam klar over man skal passe på. Det føler jeg også jeg kan klare. Jeg har meget respekt for det, og alle i min familie kører også mc. Så lidt har jeg arvet:) jeg er klar over man kan slå sig ligeså meget på alle modeller. Jeg vil ud og se på en masse forskellige..
    Kent - jeg synes desværre ikke den har udseendet med sig.. Det er ellers en fornuftig pris.

• #24   9. apr 2011 Ok simon, eller skulle du måske overveje en Honda VFR 750 eller 800, har selv en VFR 800 fra 98 og er selv 195 cm høj, Og den køre som en drøm smiley

• #25   9. apr 2011 Er du til mc'er med kåbe eller naked??

Men der findes mange gode starter mc'er, som heller ikke bliver kedelige på længere sigt ( alt efter ens tilgang til det ), men prøv evt. at kigge på disse modeller

- Yamaha FZ-6
    - Yamaha XJ6
    - Kawasaki ER-6
    - Kawasaki Z750
    - Honda CB 600 F ( Hornet )
    - Suzuki GSF 650 Bandit
    - Suzuki SV 650
    - Suzuki GSX 650 F
    - Suzuki SFV 650 Gladius

• #26   9. apr 2011 Den VFR800 er noget mere min stil. Jeg kan bedst lide dem med kåbe. Men jeg vil ikke bryde mig om at skulle ligge fladt over tanken hele tiden.. Med mindre den hedder Ducati:) men det kommer nok om nogen år.. Man skal også kunne drømme lidt..
    Tak for listen Gert.. Det er godt med inspiration!

• #27   9. apr 2011 Det er altid rart med inspiration smiley

• #28   9. apr 2011 HVIS jeg skifter min ud en dag, bliver det også til en < 900ccm Sv1000, eller Ducati Monster 900.. Helt sikkert! Men ja hvorfor startede jeg ikke på dem, det er udelukkende prisen, og det faktum at jeg ikke har mulighed for garage.

• #29   9. apr 2011 Jeg har selv en kawasaki ER-6F og er meget imponeret over dens køreengenskaber. Og den kan både være for begynder og øvede, for den er rimelig sjov på snoede veje. Og hvis man køber gennem forhandler er der også kawasaki forsikring, så alle kan være med. Vær obs på, at der findes modeller med ABS og det kan anbefales.

• #30   9. apr 2011 en begynder laver fejl. Nogle af disse fejl straffer en 1000'er en del hårdere end en SV650 går.

• #31   9. apr 2011 En begynder cykel er IKKE en der skal kunne køre +200.
    En begynder cykel er IKKE en der skal kunne køre dig til den anden side af jorden med en campingvognsfuld af udstyr og konen bagpå.
    En begynder cykel er IKKE en der skal kunne lave stunts eller køre på baghjulet fra den ene ende af landsbyen til den anden.

Det kommer vel an på om man tager kortet for at kunne nogle af de ting?:D

Noget andet er at det nok ikke er at anbefale? Dog på nær de med stunts og ekstra udstyr, hvis nu man kun vil køre stunts er det vel dumt at købe en gammel tung chopper? OG vil man køre udenlands er det vel også dumt at købe en 250ccms..

• #32   9. apr 2011 Niklas D

Jeg kender ikke de statistikker, men derfor skal han jo også købe sådan en hvis det er formålet med han tager kortet..

• #33   9. apr 2011 Mindes en tråd fra en der var stødt på en japaner der var på jordomrejse. Det blev gjort på en Honda CBR250rr. Og der er jo også historien om dem der tog jorden rundt på Yamaha YBR125.
    Så længe man holder sig fra motorveje, er størrelsen på motoren mindre vigtigt.

• #34   9. apr 2011 Ham japaneren er sgu også samurai agtig, det er fandme lang på en 250'er- sejt gjort, som trådstarter søger gode forslag, og mener ikke det er et godt forslag hvis han vil jorden rundt:D hahaha

• #35   9. apr 2011 Jeg kan nemt følge dig NIklas,
    men hvad er det så folk mener med f.eks at en R1 til mig er ALT for galt når det er min første mc?

• #36   11. apr 2011 Morten S, nu ved jeg ikke hvor gamle dine billeder er, men du har ca 1 cm kyllingestribe på dine dæk, du formår altså ikke at undnytte cyklens svingpotentiale ?

Jeg er dog ikke enig i følgende: "En begynder cykel er IKKE en der skal kunne køre +200."

Så kan man jo ikke engang købe en 400ccm racer..

Topfart og effekt har (imo) INTET at sige, det er momentet der straffer nybegyndere..

• #37   11. apr 2011 Mirza A.: Der er rigtig rigtig mange der ikke forstår at udnytte sin racer til fulde:.. Er der overhovedet nogen der kan det?

• #38   11. apr 2011 Der er forskel på ikk at kunne udnytte de sidste tiende dele på en bane, det kan man bruge et livstid på, jeg kører selv bane (dog 4 hjul) så ved man ikk kan udnytte potentialet 100%

men derfra og så vik at have en liter racer hvor på man kun udnytter 60% af dækket, tjah..

• #39   14. apr 2011 Jeg har lige sat min til salg. Det er et virkelig godt køb

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=93898

• #40   14. apr 2011 SV er et rigtig fint valg som første mc, men den Søren har til salg i ovenstående link er mindst ligeså god hvis ikke bedre

Kommentér på:
Nybegynder MC - 22 år?

Annonce