{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.210 visninger | Oprettet:

Dit uheld "#¤%#%&" {{forumTopicSubject}}

Jeg er bare lidt nysgerrig efter at høre lidt om de uheld / styrt folk her inde har været ude for, nogle vil nok mene at det er et usmageligt emne men det kunne jo være man kan lære lidt eller i det mindste få lidt at tænke over.
Jeg kan jo så passende starte ud med en lille beretning fra sidste år.

Der har været så meget skriveri om bilister der ikke ser sig for og det er så sandt som sagt men hmm tjaaa det kan sgu også ske for en MCist, det skete altså for mig, jeg kom kørende af ringvejen i Silkeborg stille og rolig bag ved en enlig bil som jeg havde kørt bag ved i et stykke tid, jeg havde mærkelig nok ikke det mindste travlt den dag og fartgrænsen var 50 km/t så vores fart var ca. 45 km/t da vil lige havde passeret et lyskryds og en kiosk og ved den kiosk havde jeg jo lige fået øje på et godt stykke kvinde hud der lige skulle kigges lidt nærmer på, da jeg så langt om længe retter blikket frem igen holder den eneste bil på hele vejen helt stille foran mig for at svinge til venstre ind til et hus, jeg når at bremse 2 meter "smask" "klask" op og kysse bagrude, ned igen og lave en James Bond rulning i bedste stil.
Bilen fik en bule i kofanger og bagklap, min mc var der ikke så meget at se på ved første øjekast, en knust forskærm og styrkåben var trykket lidt op og jeg havde slået mine ben en lille smule ( store blå mærker )

Jeg fik gjort mcén op og kørte på den som den var de sidste 2 mdr. inden den sæson var slut, kunne jo ikke undvære den.
Da skaden var gjort op, bil og mc lød beløbet på knap 52.000 kr. så er det man er glad for sin kasko.

Håber der er flere der vil give sig tid til at skrive deres historie på trods af det gode vejr og forsat god sæson til jer alle.

Jimmy K


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dit uheld "#¤%#%&"
  • #1   9. maj 2006 Jeg er blevet kørt ned af en scooter som kørte over for rødt smiley - mener at det står i min meanstreak profil hvad der skete..

  • #2   9. maj 2006 Hvor meget vejer sådan en fætter? 200 kg?

  • #4   9. maj 2006 lagde min gamle XJ 600 ned 2 gange. Første gang før jeg overhovedet havde kørt på den da jeg skulle have den op på center støttefoden og troede man skulle holde begge hænder på styret når man skulle trække den op (husk at stå med front mod cyklen :-)...DUMT.
    Anden gang skulle jeg dreje meget skarp i næsten stilstand...blev lidt for skarpt...smask


  • #5   9. maj 2006 Tjoe...

    Jeg smed min RF 900 R i et sving som åbenbart var for skarpt, hvilket jeg indser for sent. Jeg får ikke nok nedlægning på cyklen, og min højre fod går i panik smiley
    Det resulterer i en beghjulsudskridning, som jeg dog reder. Vejen drejer dog stadigvæk, og jeg brager op over en kantsten, og direkte ind i en lygtepæl...

    Meget dum kørefejl - jeg ved det! Det var et solouheld, heldigvis. Jeg slap med et par dage på hospitalet, til observation for en blødende lever, og andre småknubs.

    Det værste er næsten ikke at have noget at køre på i det fine vejr smiley

    /Niels


  • #6   9. maj 2006 En mujaffa (no offence) overser mig og svinger til venstre lige ind foran mig! KLASK.. ingen korsbånd, smadret mc, og en ansøgning ved Politiet som de overvejer, pga overrevet korsbånd!
    Har dog ingen mén af det, men burde have været død efter statistikkerne!

    Lorte mujaffa!


  • #7   9. maj 2006 Hmm jeg smadrede mig selv, en ny saab og min gamle cb400n totalt med 70 km/t... kommer kørende med 80-90 km/t hvor der er 80 km/t så holder den omtalte saab i højre side og da jeg nærmer mig tager jeg gassen en smule af da jeg ikke er helt 100 på om han blive holdende, men så lige i sidste sekund drejer han lige ud foran mig og jeg smasker lige ind i siden på ham, når at bremse ned til ca 65-70 km/t men saab'en døde totalt den var herre skæv i alle vanger, stolper osv min elskede honda cb400n døde naturligvis også, og jeg smadrede venstre håndled som stadig ikke er helt godt, brækkede højre underarm 2 steder og højre knæ smadret så meget at de fandt noget af brusken ude på vejen og et åbent lårbens brud også højre ben som heller ikke funker optimalt i dag + selvfølgelig diverse blå mærker... resultat 2 års hvor jeg ikke kunne arbejde + diverse genoptræning og være kørestolsbruger et stykke tid (ikke særligt fedt med begge arme i gips)... uheldet skete d. 21/4-2000....

  • #10   9. maj 2006 1. uheld: En 13 årig pige skal nå bussen på den anden side og løber ud foran mig med sin cykel. Jeg bremser og prøver at undvige venstre om, men hun fortsætter og jeg kører ind i hende. Vælter og kurer 19 meter i cowboybukser. ødelagt udstødning, tank, styr, mv.
    7 vidner og politiet giver hende 100% skyld. Forsikring er ikke ening og vil i 3 måneder kun dække 50 %...indtil de blev trætte af mine henvendelser. ca. 10000 kr

    2. uheld: skal i et lyskryds køre ligeover, ligger i venstre vognbane. Een meter før lyskrydset bestemmer en billist sig for at dreje til venstre og drejer, fra højre vejbane og ind foran mig. altså ind over min vognbane. Jeg kan ikke bare undvige venstre om pga. modkørende trafik og er nød til at bremse ( hårdt) mens jeg undviger en smule til venstre. Resultatet er selvfølgelig at cyklen vælter ned på højre side. Ingen andre end "min" bilist stopper, tværtimod er der en anden bilist der dytter ad mig, fordi jeg ligger der midt i krydset og fylder....
    Billisten erkender sin skyld og det bliver meldt til forsikringen. Men manden får hukommelsessvigt og kan pludselig intet huske. Efter et klagebrev med 8 punkter der forklarer forsikringen, at hvis det var foregået som bilisten påstår, havde der aldrig været et uheld, indvilliger de i at dække 50%. Ikke ret meget når der reppes kåbeside, udstødning og greb. ca 15.000kr

    3. uheld: en varevogn ligger i ligeudsporet i et lyskryds, men ville gerne være i højresvingsbåsen!! Hvad gør man så? man sætter i bakgear og bakker ind i mig. Resultat: Ødelagt forskærm, forkåbe, ophæng til kåbe, et forgaffelben og lygte hus. Manden erkender og forsikring betaler de 21500kr

    Simon


  • #11   9. maj 2006 jeg har været i asfalten 2 gange, første gang var på min første mc for ca 7 år siden, jeg havde på det tidspunkt haft den i 2 år og havde fået totalrenoveret hele mcen, det var en honda cb650 f, jeg smed den på havnen i et skarpt sving, rundt i svinget lå der olie , det vidset jeg godt, men der gik total drengerøv i den og røg rundt i svinget med lidt over 100 km/t smut sagde det og der røg jeg ned, jeg gled ret langt og mcen røg rundt i luften, ned igen og op igen, den var totalsmadret bagefter, jeg slap selv med lidt asfalt eksem på armen og lidt ømhed i kroppen. anden gang var på min kawa z1000 z1r, var på fællestur med gutterne da den ene støddæmper faldt sammen rundt i et sving, det resulterede i en fin køretur ud på marken , indtil der var et hul der lige passede til mt forhjul, hurra der røg jeg og tog kåbeglasset med i farten, jeg slog mig ikke overhovedet, men var ret fortumlet bagefter og var vild nervøs for at sætte mig op dyret igen og trille hjem, det eneste der skete med kawaen var smadret kåbeglas og et knust blinklys, synte sjeg er sluppet meget billigt, men fuck det har været tæt på mange gange

  • #12   10. maj 2006 Simon (Århus): Hvad skete der med pigebarnet?
    P.S. Fremragende forsikringsselskab hva'? - Hvem er det vi skal undgå at forsikre os hos?

    Har heldigvis ikke selv haft nogen uheld på MC, men har kørt og kører stadig 45-nallert (nu kun om vinteren). På de sidste to år er 2 kvinder kørt lige ud foran mig, uden chance for at undgå. Fantastiske buler sådan en nallert kan lave i de biler, uden selv at blive totalskadet. Første gang lå jeg også og rodede rundt under nallerten, blandt alle bilerne. Ingen steg ud for at hjælpe og dem lige bag ved holdt bare og stirrede på mig, og dem bag ved dyttede bare, trods de sagtens kunne se, hvad der var sket... Hende jeg kørte ind i var kørt flere hundrede meter frem i chock og kunne heller ikke hjælpe. Heldigvis kom et par, der var på vej ud af deres indkørsel hen og hjalp. Jeg var ok, men 100kg nallert placeret oven på begge ens ben kan være sværere at flytte end man tror.


  • #13   10. maj 2006 Jeg torpederede en mazda 626 med min zzr600 idioten lavede et venstre sving lige ind i min bane, han troede jeg var en knallert, men her tog han fejl for det var nemlig ham der var en KNALDERT, kostede en totalt skadet MC og Mazda, jeg havde blå mærker overalt samt en brækket arm, billigt sluppet.

Kommentér på:
Dit uheld "#¤%#%&"

Annonce