903 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Hjælp til Rizomahåndtag (montering) Hjælp til Rizomahåndtag (montering)

Jeg har monteret rizomahåndtag på min GS 500 E dog har jeg et problem med den "dims" (rund med takker) som forbinder gasrullen til gaskablet. Den medfølgende fra Rizoma har aldrig passet helt dertil, så har selv filet den til, så den kan være i "huset" og sidde sammen med gasrullen og gaskablet.

Mit probleme er, at jeg formentlig har filet for meget af og der nu er en frigang på gasrullen på cirka 1 cm inden gassen aktiveres. Rigtig irriterende. Nogle der ved hvor man kan købe en ny eller har et cowboytrick til at løse problemet ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opgravning af rødder 6.000 kr.
  • Vægbeslag TV 500 kr.
  • Bore huller i beton væg til billeder 400 kr.
  • ømreropgave: Lægge én gulvbrædde, skære bjælke jævn m. væg, fjerne gips/stål fra loft + lukke hul, montere 60 cm opkant 3.200 kr.
  • Fix mit komfur/kogeplader 1.100 kr.
  • El tavle 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til Rizomahåndtag (montering)
  • #1   2. apr 2011 Jeg havde samme problem med min. Dér hvor kablet går ind i gasrullen kan du justere kablet. Der sidder et stykke gummi som du skal trække tilbage og under dette sidder justeringsmøtrikker.

• #2   2. apr 2011 Som Leif siger så kan du justere dit kabel. Du kan både gøre det oppe ved styret og ned ved karburatoren.

Men tjek lige din manual om der ikke skal være lidt frigang på gassen, ved der skal være det på min Honda.

• #3   2. apr 2011 Simon: frigangen er ikke på gassen men bare i håndtaget - det ruller bare frem og tilbage (frigang på cirka 1 cm).

Kan problemet løses ved at justere på den møtrik ved kablet, der hvor det går ind i gasrullen ?

• #4   2. apr 2011 LeifH: Tak for det smiley Er det på selve kablet eller i "huset", hvor kablet bliver forbundet med rullen ?

• #5   2. apr 2011 På min sad en 'lang møtrik' og en kontramøtrik på gasrullen

• #6   3. apr 2011 Hmm, syntes ikke at finde nogen på selve gasrullen eller ved indgangen af gaskablet.. Måske jeg er nød til at pille tanken af og indstille ved karboratoren smiley

Kan måske også være at jeg skal skifte " dimsen" (rund med takker) som forbinder gasrullen til gaskablet ?

Kommentér på:
Hjælp til Rizomahåndtag (montering)

Annonce