{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.670 visninger | Oprettet:

Valg af lille MC evt. Chopper {{forumTopicSubject}}

Fruen ønsker sig en MC, hun har følgende krav:

Lav sædehøjde ( under 700 mm )
Relativt let
Maks pris ca. 20.000 kr

Jeg har selv forstillet mig noget a la

Kawasaki EL 250 Eliminator
Suzuki GZ 250 Marauder
Yamaha XV 250 Virago
Honda CMX 250 Rebel

Er der nogen der kan komme med en anbefaling, alternativt noget andet som er et bedre valg?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af lille MC evt. Chopper
  • #1   2. apr 2011 Hej

Jeg er selv kvinde og "kun" 158 cm høj - jeg har en Suzuki GS500, som er sænket - jeg købte den i 2008 og tror aldrig at jeg går af med den igen, da jeg er meget glad for den. Den har gode stabile køreegenskaber, er let at håndtere, dejlig nem at køre og jeg føler at jeg har kontrol over den.
    Det er bare min erfaring.

• Michael S
    Michael S Tilmeldt:
    apr 2011

Emner: 50 Svar: 237
    #2   2. apr 2011 jeg har en virago 250 og den kan klart anbefales hvis fruen ikke er alt for stor. jeg er selv 1.78 og den er begyndt at "klemme" lidt på lange ture syntes jeg, men til småture under 200 km er den fin. den kører rigtig godt og jeg har ikke haft nogle problemer med den overhovedet. men hvis hun er over 180 cm eller lidt kraftig ville jeg nok vælge noget der var lidt større både fysisk og motormæssigt, da hun så hurtigt vil ønske sig noget større, men er hun ikke det er det en fin maskine.

dog har den det bedst på landevejen, motorveje bliver man hurtigt træt af. (men det gør jeg nu også på en 1.200 kubik uden kåbe, såe..)

ellers kan honda rebel også fås som 400 kubik til ca samme pris, måske værd at overveje.

• #3   2. apr 2011 Honda cmx Rebel 450 er en fantastisk letkørt og stabil maskine.

• #4   2. apr 2011 En sænket GS 500 kan nemt fåes til det budget som I ligger frem. Det er en let kørt maskine der holder til det meste.

• #5   2. apr 2011 Jeg har kun erfaring med en GS500 som jeg havde tidligere. Den er rigtig nem at have med at gøre, let og ikke så tung. Hvis det kniber med at nå, kan et par Daytona lady star støvler måske være en god ide. De giver lige de sidste cm. Jeg kan ikke undvære mine:-)

• #6   2. apr 2011 CMX450 Rebel og LS650 Savage. Så får hun også en MC der kan klare en tur udenfor byen.

Kommentér på:
Valg af lille MC evt. Chopper

Annonce