{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.163 visninger | Oprettet:

røget en sikring? {{forumTopicSubject}}

Et dumt spørgsmål - som så mange andre fra min side men.....

En sagesløs sjæl er faldet for fristelsen til at tænde mine varmehåndtag, hvilket resulterede i at mit batteri er drænet. Jeg smed så en lader på men da jeg skulle tænde den klikkede den helt vildt nede ved batteriet. Nu sker der ikke en dyt når jeg trykker på start.

lys, gps, varmehåndtag osv virker fint, den stod med laderen i 6 timer.

er der røget en sikring, eller skal den bare lade mere (sidst kunne den starte efter bare 2 timer på laderen)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  røget en sikring?
  • #2   30. mar 2011 Har ikke rigtig mulighed for at måle spændingen på batteriet, men jeg prøver da bare at smide laderen på igen... smiley

Sidst batteriet var fladt var det nok bare at smide laderen på i 2 timer så kunne starteren lige klar en start.

• #3   30. mar 2011 Det der undre mig er at der ikke sker NOGET som helst når jeg trykker på starteren. Hvis ikke der var nok strøm på, plejer den da at klikke og evt komme med et svag forsøg på starteren....nu sker der ingenting overhovedet.

• #5   30. mar 2011 Jeg må bare ned og pille det af så jeg kan lade det fuldt ud, så må jeg se på det. I værste fald, finde et nyt batteri et sted...

• #6   30. mar 2011 Mit bud er at dit batteri er blevet dræbt helt og aldeles. At det kan levere den spartanske mængde strøm der skal til for at lave lidt strøm GPS osv. er ikke retvisende for at batteriet "lever".

• #7   30. mar 2011 Jeg har lige været nede og kigge, nu er der ikke engang strøm nok til at lyse virker optimalt, så jeg har smidt laderen på - så må jeg se i morgen tidlig. Og så ellers få bestilt et nyt batteri....

• #8   30. mar 2011 Tikken fra "batteriet" er næsten med garanti fordi dit starter relæ sidder nede ved batteri'et, og bare klikker ved for lidt strøm. Men jeg kan se du selv fandt ud af at der ikke var noget vidre strøm på. Håber det kommer til at virke igen

• #9   30. mar 2011 Sådan et 12volt bly-batteri må helst ikke komme under 10 volt. -Så begynder det at tage skade. Bliver det virkelig belastet og lige kommer der ned under kortvarigt, så kan det som regel reddes stort set uden tab.

Har dine varme håndtag stået og suttet strøm i lang tid, så batteriet er HELT fladt, så bliver det aldrig godt igen, hvis du i det hele taget kan få bare lidt gang i det igen. Jeg ville se mig om efter et nyt!

-Men prøv nu lige at få målt spændingen på det i morgen og så se, om ikke det stadigt er fladt.

• #10   30. mar 2011 Jeg checker det i morgen tidlig, jeg har bestilt et nyt batteri - just in case.
    Batteriet er også et ældre et af slagsen og har stået ude i minus 10 grader hele vinteren....har ellers virket upåklageligt indtil nu.

• #11   30. mar 2011 Batterier har også bedst af at blive opbevaret koldt smiley Husk at få sat de håndtag over tændingslåsen, event med et relæ, så den ikke gør det igen smiley

Kommentér på:
røget en sikring?

Annonce