{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.178 visninger | Oprettet:

<b>Danske motorcyklister støtter Japan {{forumTopicSubject}}

Mere end 100.000 børn er blevet tvunget til at forlade deres hjem efter katastrofen i Japan. Børnene har akut behov for stabile og trygge rammer, som kan begrænse risikoen for psykiske mén. Mange af børnene er enten skadede, savnede eller savner deres forældre og familie.

Hjælp os med at hjælpe "Red Barnet" med at hjælpe disse børn!!

Frank Spolum (BikerFriend), Knud Jensen og Erik Dyreborg (MOTO) opfordrer dig til at hjælpe.

Frank har fået fremstillet et antal mærker, som vi kan sætte på vore motorcykler, vore biler, vore hjelme m.m. og dermed signalere, at vi hjælper!

www.bikerfriend.dk/graphics/groups/98_m.jpg

Du kan bestille dit mærke her: www.bikerfriend.dk/group.asp?group=98

Mærkerne koster 50 kr. stykket. Af dette beløb går 40 kr. ubeskåret ind på "Red Barnet" hjælpekonto hver uge. De resterende 10 kr. går til fremstilling af mærket, kuvertering og forsendelse til dig!

BikerFriend spiller en central rolle i aktionen, idet Frank har påtaget sig såvel produktion, håndtering som administration af hele projekter – vederlagsfrit !!!!

Vi kan kun opfordre dig til at bestille mærket og indbetale 50 kr. pr. stk. og du må gerne købe flere mærker. Hver en krone hjælper!

Vi vil gerne understrege, at INGEN af de involverede tjener en eneste øre på dette projekt. Når Frank kører det hele over BikerFriend, skyldes dette primært, at vi således får et anerkendt regnskab med momsfradrag for beløb til velgørende arbejde.

På forhånd tak for din deltagelse.

Med venlig hilsen

Frank, Knud og Erik

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  <b>Danske motorcyklister støtter Japan
  • #1   26. mar 2011 kan det ikke laves lige som de andre biker friend mærker?? så det ikke er et stort hvidt klistermærke???

• #3   26. mar 2011 Sorry Steffen:

Det er rent produktionsteknisk et spørgsmål om, hvad Franks leverandør kan.

Men - det her handler også mindre om at sætte et mærke på, som man ikke kan lide, end det handler om at støtte de japanske børn:-)

• #4   26. mar 2011 Steffen T:

En der KAN:-)

• #6   26. mar 2011 Hvor plat ! Dødsfødt ide' vil man hjælpe så indbetal direkte til red barnet - hvor mange vil lige købe et røvgrimt klister mærke?

• Esben H
    Esben H Tilmeldt:
    dec 2009

Følger: 1 Svar: 2
    #7   26. mar 2011 jeg syntes ikk det er så grimt smiley

• #8   26. mar 2011 Syntes ting som dette er så mærklige efter som Japan har/havde så mange penge. Jeg giver fanme ikke en skilling.

• #9   26. mar 2011
    ¤©º ° Jan ¤©º ° aka Kænguro Stylte'en¤©º °

I har jo lov at have jeres holdninger - vil I ikke deltage, så lad være, men ødelæg nu ikke andres eventuelle anderledes indstilling!

• #10   26. mar 2011 ...gælder selvfølgelig også Nik N smiley

• #11   26. mar 2011 Jeg bestiller sgu da ét. Vil hellere give 50 kr. til Japanerne, end til andre mere eller mindre håbløse (og småkorrupte) projekter.

Og japanerne ville nok gøre det samme for os.

50 kr. ødelægger hverken min velfærd, fjerner smørret fra brødet, laver ridser i mine fine MC, eller slider hul i min fede lædersofa, hvorfra jeg mageligt sidder og lapper alle elendighederne fra Japan i mig, mens jeg tænker:

"Fanme godt det ikke er mig... hov, jeg skal da huske at fylde noget benzin på geden imorgen...."

• #12   26. mar 2011 well said..!

satme sørgeligt det der sker i Japanland ;-(

• #13   26. mar 2011 Hvad står der på japansk ? smiley Jeg bestiller en. Selvom jeg er på SU og ikke ved hvor den skal hænge , har jeg det på samme måde som med Jesper H.

• #14   26. mar 2011 Nåååå .. To sek. efter finder jeg ud af hvad der står smiley Åbn øjenene inde på hjemmesiden Rasmus !

• #15   26. mar 2011 Gjort! Der er bare ik plads!.

• #17   26. mar 2011 Yes, men pas på med direkte oversættelser - det er derfor vi har haft fat i en kyndig:-)

• #19   26. mar 2011 Knud dit indlæg hører hjemme i markeds sektionen hvis du vil mundhugges. At skrive det som danske motorcykler støtter Japan er plat .. Der er vist allerede tjent rigeligt med penge på det biker friend plattenslageri ..

• #20   26. mar 2011 Jan: Læs nu indlægget:

DER ER IKKE NOGEN, DER TJENER EN BØNNE PÅ DET HER. Frank har midler og mulighed for at formidle, det gør han med stor arbejdsindsats. Skulle han - i denne forbindelse - få en vis eksponering, er det helt OK for mig.

Har du så store problemer med det, så drop en udstemme mod mig.

• #21   27. mar 2011 Ja helt ærligt Knud, du burde skamme dig for at ville hjælpe andre mennesker i nød.. føj for satan siger jeg bare.. troede du virkelig det var okay som menneske at have medfølelse..... (ironi kan forekomme)

• #23   27. mar 2011 Så tror jeg du misforstår mig helt - du kan støtte direkte via red barnets hjemme side, ønsket du støtte skelerose foreningen eller folke kirkens nødhjælp er det samme.

Det jeg brækker mig over er hele biker friend konceptet som Knud i øvrigt har reklameret for godt og grundigt gennem tiderne,

Biker friend har gennem tiderne spundet guld på at ældre mænd købte et grimt mærke til deres biler - at de nu laver dette mærke og kalder det "de danske motorcykler støtter japen... " det grænser sig til blasfemi.

Jeg er absolut ikke den sidste til støtte en god sag til diverse indsamlinger, dette gør jeg med glæde uden at skulle have en klistermærke fra den ene og den anden nødhjælps forening.

Folk kan frit have deres meninger men det her er simpelt hen blasfemi og plathed i mine øjne.

• #24   27. mar 2011 Jan:

Du har lov at have dit synspunkt, og vi andre har lov at have vore. Jeg kan støtte direkte, og har også gjort det, men det holder mig ikke tilbage fra at søge at få andre til at støtte - eventuelt yderligere:-)

• #26   27. mar 2011 Nej Ole:-)

Jeg forstår godt din udlægning, men jeg kan forsikre dig, at idealismen ikke er tilsidesat - men selvfølgelig bliver BikerFriend da eksponeret ved denne aktion - det er vel ikke urimeligt, i betragtning af at Frank tager hele det sure slid????

For mig at se, kan man maksimalt tale om en symbiose:-)

• #27   27. mar 2011 Ole: "Idealismen er så afgjort tilsidesat til fordel for kolde kontanter".

- På hvilken måde? Der står da klart og tydeligt at de 40 ud af 50 kr. går ubeskåret til formålet. Ved du noget, som vi andre ikke ved?

Jeg syntes det er helt fair, at Frank får dækket udgifterne ved produktionen, gør du ikke det? Det som jeg kan være skeptisk ved, at om "Red Barnet" har nogle "administrative udgifter", der fuldstændigt tager luften ud af franks initiativ.

Men det skal han da ikke martres for, vel?
    Ög at hans firma bliver eksponeret....

Vor herre til hest... hvad mener du så om Landsindsamlingerne, hvor virksomheders navne ruller henover skærmen i ét væk, fordi de har doneret til Røde Kors?

• #28   27. mar 2011 Kan kun tænke at de samme mennesker som har noget imod bikerfriend mærke, og dette her tiltag, er sikkert de samme som sikkert gerne køber et klistermærke som der står Arai, Ölins, eller Honda på, for den sags skyld.

Tror blot det er den danske jantelov, der kommer til udtryk.
    For er helt sikker på at Frank bor på strandvejen og kører Ferrari, fordi han spinder guld på hans gode idé.

• #29   27. mar 2011 Se det sådan her:

Når man klikker på de viste links kommer man ind på en side, der vedrører støtteaktionen. Man kan bestille mærket herfra uden at gå andre steder hen i butikken.

Så er spørgsmålet, hvordan dette adskiller sig fra, at man i en eller anden sportsforretning kan købe en lille gul håndledselastik, som Lance Armstrong lagde navn til, til støtte for cancersagen, eller at man i MATAS kan købe en lille tilsvarende lyserød dims, der støtter Kræftens Bekæmpelses indsamling til arbejde mod brystkræft.

AIDS-sløjfen og The Yellow Ribbon er helt tilsvarende.

Heller ikke i disse disse tilfælde bliver man tvunget til at købe løbesko eller ansigtscreme - men sportsforretningen og MATAS bliver begge eksponeret.

Vi skal jo erkende at både indsamlingsarbejde og kommercielle tiltag integreres - der er de i øvrigt blevet i meget lang tid.

• #30   27. mar 2011 Jeg støtter og har købt et mærke.
    Jeg stoler på Frank, Kund og Erik indtil det modsatte er BEVIDST.

Jeg tror ikke jeg forstår de negative indlæg -
    Det er ligesom TV-programmer........... Hvis I ikke kan lide det, så sluk.

• #31   27. mar 2011 IDE til initiativtagerne:
    Kunne man bruge dette til at få lidt positiv omtale af MC-folket generelt i pressen evt. via red Barnet ville det være fedt.

• #32   27. mar 2011 Michael Lund:

God tanke, og den er tænkt, men vi er jo desværre ikke herrer over, hvad pressen gør:-)

• #33   27. mar 2011 Rene L:

Prøv en gang at slå op på CVR.dk eller KOB.dk og lav lidt regnskabsanalyse.

Så vil du meget hurtigt opdage, at der ikke er NOGEN der spinder GULD i hele MC-branchen her til lands - ikke en gang Reinhardt, der er den der kommer nærmest til. Han har en genoldig omsætning, men en meget lille afkastningsgrad.

Wake up and get real - og dyrk så janteloven, hvis du stadig kan:-)

• #34   27. mar 2011 @Rene L:
    Det lyder sgu godt nok som om at Frank har taget ide'en til bikerfriend mærket fra dig. Du føler da ihvertfald dig utrolig ramt af at der bliver solgt nogle klistermærker.
    Var dine mærker ikke så pæne.... eller hvad??
    Nu er jeg hverken ældre, eller senil.. (kan ikke huske om jeg er senil) men jeg synes sgu godt om fællesskabs-tanken.
    Hvorfor ikke vise man er biker, når man kører i blikkassen.???

• #35   27. mar 2011 og i dette tilfælde... viser sin støtte til Japan.

• #36   27. mar 2011 Rene L:

Håber du har det bedre nu smiley

Kommentér på:
<b>Danske motorcyklister støtter Japan

Annonce