1.197 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

mærkeligt startproblem.. Hjælp... mærkeligt startproblem.. Hjælp...

Godaften til jer alle.
Jeg hev cyklen frem fra vinterhi, hvor batteriet har stået og opladet. Igår startede jeg den op, og kørte til den kaserne, hvor jeg pt. arbejder. (Jeg har derfor ingen kabler, oplader eller lign.)
I aftes vil cyklen så ikke starte (hornet 2002), og strømmen løber langsomt tør, så den til sidst næsten er helt flad. Lamper lyser osv, men den kan ikke køre starteren rundt. Er det batteriet der er dødt eeller hvad sker der? Det vil vel ikke hjælpe at lade det op igen, for så får jeg vel samme problem en gang til?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne sæbedispenser fra håndvask 350 kr.
  • Sætte seng sammen 600 kr.
  • Løbende Gutavberg wc 1.280 kr.
  • Ophæng af spejlskab 650 kr.
  • Reparation af AEG vaskemaskine 1.000 kr.
  • Rengøring 1,5 time 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  mærkeligt startproblem.. Hjælp...
  • #1   23. mar 2011 Batt er faldet sammen. Yt byt med nyt.

• #2   23. mar 2011 ja.. dit batteri er døt. der er en celle der er klappet sammen. få fat på et nyt batteri. og så kør over til gutterne på værkstedet. der er nok nogle der kan undvære en enkelt skruetrækker..

• #3   23. mar 2011 Det kan være ensretteren der er gået.
    Få batteriet ladet op, og start cyklen igen. Mål så hen over batteriet mens motoren kører. Der skal være mindst 13v. Når du så giver den noget håndtag skal spændingen stige til 14-15v.
    Hvis du kun kan måle ca 12.5v så er ensretter (eller en anden del af ladesystemet) gået.

• #4   23. mar 2011 Madsen - Hvad måler man helt præcist med?

Ok, jeg håber bare, at det er et nyt batteri så. Og, ja, der må være nogen der har noget værktøj heromkring : )

• #5   23. mar 2011 Et voltmeter, kr 50 hos Harald Skrald, der skal være minimum 12 volt er f.eks. kun 10.2 er en celle stået af!

• #6   23. mar 2011 Lad batteriet helt op, og prøv så igen! Bliver batteriet så "fladt" efter en tid, så er det dødt, og du må ha' et nyt .........

• #7   24. mar 2011 Jeg havde samme problem for et par uger siden smiley Trods en opladertur på 70 km var der dårligt nok lys i blinklysene, og starteren sagde bare 'klik klik'

Så smed jeg nyt batteri i, og så kørte det hele, som det skulle. Så det er da garanteret det. Dine symptomer er i hvert fald nøjagtigt de samme.

smiley

Kommentér på:
mærkeligt startproblem.. Hjælp...

Annonce