1.480 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 30 Svar

Begynder cykel, what to buy?! Begynder cykel, what to buy?!

Heysa!

Jeg er lige begyndt at tage forvokset knallertkørekort, og vil derefter ud og erhverve mig sådan en satan.
Jeg har kigget på en del forskellige og jeg vil have en sportscykel, den skal se hurtig ud om den så holder stille.

Da jeg først bliver 21 næste år til juni, skal jeg jo have en mindre cykel. Jeg kigger på flg.:

Aprilia RS125 (Sprit ny)
Kawasaki ninja 250 (muligvis ny)

Prislejet ligger der omkring da jeg samtidig har en bil.

Go gas!
Lasse

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.
  • Opvaskemaskine - Skiftning af afløbsslange 1.400 kr.
  • Montering af front på Ikea køleskab 600 kr.
  • El Løbehjul 500 kr.
  • Fjernelse af defekt skrue i lampeudtag, opsætning af IKEA-lampe 790 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Begynder cykel, what to buy?!
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.709
    #1   22. mar 2011 Hvad er max prisen?

• #2   22. mar 2011 Køb en større og få den droslet... Klart! Evt. Ninja'en....
    Men ikke en Aprilia RS125 (de er vel stadig 2-taktere? Hvis, så derfor!)

• #3   22. mar 2011 Brian: rs125 har og vil altid være en 2-takter. Det er derfor de er sjove.

Lasse G: Tag et kig på den nye Honda CBR250. Den er billigere end ninja 250r onså får du ABS bremser oveni
    http://www.motorcyclenews.com/MCN/News/newsresults/First-rides--tests/2011/March/mar1811-honda-cbr250r-how-fast/_/R-EPI-129611

• #4   22. mar 2011 Syntes bare Aprilia'en er så mange gange pænere end ninja'en, og den skulle også være friskere at køre på - jo det er en 2-takter.

Sajmon - Jamen ved ikke helt, kommer an på så meget, men omkring 40 måske.

Havde også overvejet en CBR600 RR, men så ryger bilen.

• #5   22. mar 2011 Har set den Jesper og selvom mit Honda hjerte er kæmpe stort, så syntes jeg den er så tudegrim smiley

• #6   22. mar 2011 Køb en cykel med ccm som kan drosles istedet for de små mcer,,
    Det vil du blive meget mere glad for i længten....

• #7   22. mar 2011 Lasse G.. hvad med at købe en mellemting ml. en kedelig 250ccm og en fed 600ccm racer ?

Og til 40k er det bestemt muligt.. jeg foreslår en CBR400RR eller en VFR400R..

Det er IMO sindsygt fede maskiner, og kører man dem som de skal køres, så er de enormt kvikke..!

• #8   22. mar 2011 køb den billigste brugte kawasaki 250 i god original stand du kan finde , så er det begrænset hvor stort de tab kan blive. og ganske fornuftigt at starte på en mc der ikke er så tung.

• #9   22. mar 2011 hva med en sv som min,?

• #10   22. mar 2011 Er bare bange for når jeg drosler en cykel, jeg ender med en tung død satan - jeg har en scooter med 22 hk til race, så jeg er jo vand til der sker lidt når man vrider hanen smiley

• #11   22. mar 2011 hov læste ikk den skulle drosles..

• #12   22. mar 2011 du må nok ta chancen så smiley du blir nok træt afen 250´er men en anden kan du bare fjerne droslingen fra igen når du må køre stor motorcykel.

• #13   22. mar 2011 En 600 med drosling flytter sig stadig mere end en scooter,

En cbr f3, og r6 har jeg erfaringer med, køre begge rigtig lækkert både med og uden drosling.

- nygaard

• #14   22. mar 2011 hvorfor tager du så ikke en af de to? fede maskiner. smiley

• #15   22. mar 2011 Hvis man tror en 250'er er kedelig er det enten fordi man kører på de forkerte veje eller fordi man ikke kan køre mc.
    En søndagstur på en RS125 på snoede landeveje er klart sjovere og mere intens, hvis man altså har teknikken i orden

• #16   22. mar 2011 Vil self. prøve lidt forskelligt smiley men igen, kortet først.

• #17   22. mar 2011 Kan kun varmt anbefale Suzuki GSX-R 250
    den er kvik og lyder pissegodt. med 17000 rpm.

dog vil jeg sige som flere påpeger.

køb en større som kan drosles... er selv ejer af en 250'er og nu står jeg og skal have en ny fordi den er for bette...

men har da været utrolig glad for den i de 3 år jeg har haft den smiley

• #18   22. mar 2011 En ny RS 125 ville jeg klart gå efter! den er så dejlig let og lille og så ser *'*"*###*** godt ud smiley

• #19   22. mar 2011 Havde jeg haft pengene til det på daværende tidspunkt, så havde jeg helt sikkert beholdt min Cagiva Mito! Jeg synes simpelthen 2 taktere lyder pisse godt smiley

Motorerne i Mitoerne skal nok gå en 20 000 - 25 000 km på et cylindersæt hvis den får lov at blive varm først. Har altid gerne ville have én, men de få Mitoer der er til salg lige for tiden er simpelthen så frygteligt overdrevne i deres prissætning. Der er en RS125 eller måske en NSR125 noget nemmere at skrabe op. Men de egner sig sku ikke specielt til "slatten" dagligdagskørsel og langture. Der ville jeg gå efter noget større og droslet, som det jeg kører på nu.

• #20   23. mar 2011 Har selv baby ninjaen, og kan SLET ikke tilslutte mig dem der siger den er kedelig. Tværtimod, den er sjov at køre på. Det er en super begynder, man får en cykel som er nem at styre, og alligevel med lidt skub i. Man bliver ej heller fristet af at pille droslingen af.

Som der er skrevet en gang før, så led godt efter en billig, så er det tæt på at du kan køre på den i et par år og derefter sælge den uden ret stort tab.

• #21   23. mar 2011 Jeg har kørt bane kørsel på scooter i 3-4 år, så jeg vil komme til at køre lidt race på den smiley

• #23   23. mar 2011 Stefan S: Det er bare det, at en GS500 i udroslet tilstand stadig er mere trist at køre på end en RS125...

• #24   23. mar 2011 har også hørt en RS125 skulle være sindsyg underholdende at køre på smiley

Forsikringen siger 2500 for en hel års forsikring, ligemeget hvilken cykel jeg vælger, når den er droslet. jeg har 1,5 år fra bil, og det er ved GF

• #25   24. mar 2011 jeg har selv købt mig en xj 600(egentlig kun fordi jeg kendte hende jeg købte den af)men kigge selv efter noget 400ccm inden og hvis du køber en lidt større mc. så kan du også bare pille droslingen af når du bliver 21 og så køre på den et par år mere

og så lyder rs125 lige som min gamle gilera rcr (50ccm knallert)

• #26   24. mar 2011 Yamaha SZR 660, hvis den også gerne må styre og bremse som en racer, men lyde som en Harley... Med de HK du må køre med får du alligevel ikke en rigtig racer, så vælg hellere noget med en smule bundtræk i smiley

De andre er enten knallerter (RS125) eller nogle slatne cykler med simpel og forældet teknologi (slatne stel/forgaffel/bagsvinger der flexer alt for meget under pres ved sportslig kørsel osv.). Dvs GS 500, GSX-R 250, Ninja 250.

Skal den kun se ud som om de kører stærkt, så glem hvad jeg har skrevet og køb en Ninja 250 - alle pigerne vil tro det er den sygeste racer! Og den kører faktisk udmærket, man skal bare ikke presse den, hvis man vejer som en dansk viking smiley

• #27   24. mar 2011 Nå jeg må hellere forklare at jeg ikke mente en 250ccm er kedelig som så..

men set effektmæssigt ifht en 600ccm, er den kedelig.. Jeg er dog stor fan af de små motorcykler, og synes at min egen 400 er sjovere at køre på end de større 600, ja og 900ccm racere for den sags skyld..

HVIS vejen svinger tilpas meget naturligvis, og det samme gør sig gældende for en 250, der skal vejen dog nok svinge endnu mere for at få fuld fun faktor..!

• #29   24. mar 2011 Staefan S: ved top dk og Runa betyder det intet om ancinieten er på baggrund af mc eller bil. Tæller lige meget.

• #30   24. mar 2011 Jonas: Nej selvfølgelig er det ikke en knallert, det var bare for at sætte det på spidsen. Alt der har en mc plade på er jo om man vil det eller ej en MC! smiley

Har ikke kørt på en RS 125, men jeg har siddet på den, set den og hørt den... Og kørt mange andre to-taktere -også mc'er!

Jeg er ikke i tvivl om at den kører piv godt, men det er en meget klejn maskine med en lille presset 2T motor uden meget bundtræk, så der skal rodes godt i gearkassen, for at den overhovedet udnytter de få hk den har til fulde (ved et meget smalt omdrejningstal).

En 660 ccm 4T motor som den på SZR'en yder næsten det samme ved alle omdrejningstal. Det betyder at du næsten hele tiden har alle kræfterne til rådighed.

Forskellen er måske ikke så stor på papiret, men i virkeligheden er den enorm!

• #31   24. mar 2011 Ja, der er forskel - især på vægten, som er 45kg mindre på RS'eren. Så den skal nok kunne køre i cirkler om din ellers ganske fine SZR når vejen snor sig tilstrækkeligt smiley

Mvh Mathias

• #32   24. mar 2011 Hehe, det bliver på go-cart banen så! smiley

Kommentér på:
Begynder cykel, what to buy?!

Annonce