3.267 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 36 Svar

Vil du køre mc for penge...? Vil du køre mc for penge...?

Jeg har en ide... Rak den endelig ned, hvis den er helt ude i skoven... smiley

Kunne man lave en "express" kurér-service på motorcykler...?

Det skal ikke være et fultidsjob og det er ikke noget man bliver rig af, men en mulighed for lidt tjene lidt
lommepenge ved hjælp af sin motorcykel....

Jeg forestiller mig et landsdækkende net af erfarne motorcyklister som ejer en mc de gerne vil køre lidt mere på. Det skal være en "kvik" og stabil sports-mc, som man ikke er bange for at bruge i alt slags vejr, fra 1/4 til 31/10. Man skal også gerne ville køre "tilpas friskt" da fidusen selvfølgelig er at vi skal være de hurtigste på markedet.
Det der skal fragtes vil formentlig være vigtige dokumenter, mindre pakker og lignende som pt. fragtes med taxi'er og div. kurerer.
"Pakkerne" må selvfølgelig ikke være større en at de
kan fragtes på en mc i en rygsæk, tanktaske, topboks eller lignende....

Hele konceptet bliver ikke offentliggjort her, men har det vakt din interesse så søg medlemskab i nedenstående gruppe...

www.motorcykelgalleri.dk/grupper/mckurererne

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af lampe 350 kr.
  • Toilet løber 1.000 kr.
  • Bosch vaskemaskine gået i baglås. Har prøvet alt i henhold til manual intet virker 1.000 kr.
  • Montering af emhætte 1.000 kr.
  • Skift forlyslygter Opel Karl 300 kr.
  • Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vil du køre mc for penge...?
  • #1   15. mar 2011 Det svært at søge medlemskab når det er en privat lukket gruppe..

• #2   15. mar 2011 UPS... Rettet... smiley

• #3   15. mar 2011 haaaaaaaaahahhahahahaha

• #4   15. mar 2011 Uddyb det venligst...

• #5   15. mar 2011 Umiddelbart en udemærket ide, men kan ikke se hvordan i vil konkurrere med de forskellige kurere der allerede er som køre året rundt. De kan jo have flere pakker med, hvor I sikkert kun kan have 1 pr. MC, og der skal så betales brændstof, vedligeholdelse og løn til chauffør, så mon ikke hurtigt det løber op.

Men hvis I kan få det til at fungere, så er det da fint.

• #6   15. mar 2011 det er da en god ide. Men er det ikke et problem, hvis man har et fuldtids job, og vil gøre det i sin fritid? jeg ved ikke hvor stort behovet er for kurer kørsel efter kl 16?

• #7   15. mar 2011 Det er derfor jeg siger at man skal tjekke med sin arbejdsgiver og sin familie....
    Men der findes jo også motorcyklister der har aften-,nat- og weekendarbejde.
    Personligt vil jeg ikke ha' problemer med at få en aftale med min arbejdsgiver, men det er jo nok ikke alle der er så heldige...

Og det er jo nok heller ikke flere gange om ugen man skal afsted...

• #8   15. mar 2011 Rene, det er jo ikke alle der har et fuldtidsjob, der strækker sig fra 8-16.... kunne jo være fuldtids nat.

• #9   15. mar 2011 Og det er ikke et "pakke-trans" firma, men en kurér-service...

• #10   15. mar 2011 Ja det er jo det om det kan løbe rundt i DK.... der er sq nok ikke forretningsgrundlag og traffikpropper nok.

Har en kammi der er mcbud i London - der er det relevant pga trafik og at afstande til fx. forstæder sætter cykelbude af smiley

• #11   15. mar 2011 Grønne bude på kværn?

• #12   15. mar 2011 De grønne bude havde da motorcykelbude på et tidspunkt. De kørte på XT660

• #13   15. mar 2011 "min. 5 års erfaring" skal det være på gaden ? smiley

• #14   15. mar 2011 Det er da en genial idé...især til narkotransport osv...

• #15   15. mar 2011 Jeg kan lige se det for mig...

Ud med Jason Statham, og ind med Ghostrider i den kommende hollywood film "Transporter 4" smiley

• #16   15. mar 2011 Jeg tror der er RIGTIG langt fra tanke til handling her må jeg indrømme.
    Sådan noget ville jo skulle drives som et firma og hvem opretter så CVR nummeret på firmaet. Og den der gør dette ansætter han/hun så alle de andre eller bliver de OGSÅ nødt til at få deres eget CVR nummer da de jo ikke kan aflønnes med en fast mdr løn.
    Ideén er "god" nok men de findes så også allerede. Flere af jer har sikkert set de XT660 der pisker rundt med en GRØN lille tagbagage bag på . Mener det er en del af "de grønne bude" .

• #17   15. mar 2011 Narko er nok ikke en god ide selv om der ku' være gode penge i det ;-D

I Dammark vil det fortrinsvis være ture under 4-500 km. der af en god chauffør på mc burde kunne gøres på under 4 timer og ca 2 tankfulde, altså 1 tankning undervejs.
    De fleste ka' vel også klare sådan en tur på en flaske vand og en snickers...
    Hvor jeg arbejder ( Herning ) har vi flere gange akut haft brug for en reservedel for at holde vores maskiner kørende. Så snart de står stille koster det tusinder af kroner pr. time... Med normal pakketrans vil man først ha sin reservedel, f.eks. fra Ålborg næste middag. Med taxi eller kurér kan man ha' den på et par timer... Det er der vi kommer ind...

Det vi snakker om her er ikke et 37 timers job, men en mulighed for at komme ud at køre og få lidt penge for det...
    Der vil ikke være de samme udgifter som for en "fuldtids" vognmand da man ikke skal købe/lease og forsikre en extra bil og det kan derfor gøres til en pris der kan konkurrere..

• #18   15. mar 2011
    De MC´er der skal bruges til det, skal omregistreres på motorkontoret til anvendelse: "Transport af gods mod betaling".
    Så stiger forsikringen lige med faktor 3-5 stykker.
    Der skal vel også tegnes fragtføreransvarsforsikring, hvis kunden skal have sikkerhed for fuld erstatning i tilfælde af at hans vare går til.

Der skal køres mange ture før pengene er hjemme igen.

• #19   15. mar 2011 ideen er ikke helt dum, jeg har selv haft kurer firma og tit tænkt at man nogen gange burde bruge MC'en , men hvad havde du tænkt dig at "dine" bude skulle have pr km eller er det timeløn ?
    en MC er jo en del dyrer pr km end en Diesel varebil , for mit eget vedkommende er det ca dobbelt pris til brændstof når jeg tager min MC

• #21   15. mar 2011 Hva så om vinteren, når 90% af alle os ikke køre?

• #22   15. mar 2011 Junior: En dieselvarevogn går da max omkring 12km/l - Medmindre vi snakker en alm st.car på gule skilte, og ikke en kassevogn.

• #23   15. mar 2011 Anders P !
    Du behøver ikke fortælle mig hvad mine varevogne kører på literen det ved jeg godt selv :o)
    Min transit med 130 hk går 12,5 i gennemsnit
    min transporter går 14 km/l
    og min Altea med 196 hk går 19 km/l ved 110 og 15km/l ved 160

Men min SV går da max 10 km/l ved frisk kørsel og det er vel og mærke de dyre dråber (V-power)

Men kan man få kunder til at betale prisen for haste opgaver er det jo ligemeget ....

• #24   15. mar 2011 Hmmmm. Noget slår mig som ikke er helt gennemtænkt ved konceptet.
    1. Motorcykler skal jo overholde samme færdselslov som biler, derfor kan jeg ikke se der er meget at vinde på tiden. Og det er jo så med øget risiko for at blive stoppet, hvis man skal køre i et tempo der kan slå en taxi. Så sætter man hurtigt den indhentet tid til, ved ekstra stop af politiet, og bøden æder godt af fortjenesten.
    2. Kurer kørsel er bedst egnet i nærtrafik, og her er en sports MC ganske upraktisk. Der er XT660 som blev brugt ved De Grønne Bude langt bedre, og man har også bedre overblik i trafikken. Man når ikke hurtigere frem på en sports MC til den type kørsel.

• #25   16. mar 2011 Jesper [Virum] P

1. På motorcykel er det noget nemmere at komme gennem trafikken.
    Man kan, med lidt frækhed, altid komme uden om en kø og har somregel ikke brug for den samme plads for at lave en overhaling...

Et lille tankeexperiment - Når du er ude at køre mc, hvor tit overhaler du så en bil...? Og hvor tit bliver du overhalet af en bil...??

2. Det er ikke de korte ture der er "vores" stærkeste side, men derimod transporter mellem byer og landsdele. Der er intet at hente for en mc i forhold til en bil på distancer under 50 km....

• #26   16. mar 2011 Ang. forsikring, vil jeg de nærmeste dage tage kontakt til et par af de store forsikringsselskaber.....

• #27   16. mar 2011 Du er nu helt gal på den. På den lange distance er der jo ikke meget trafik man skal sno sig igennem. Og for at din teori holder stik, så kræves det jo så man kører over det tilladte, med de problemer det giver som før nævnt. Desuden, så er det sådan at ham der har et løst forhold til fartgrænser på mc også har det i bil. Så ingen fordel a bruge mc på lang distance. Det er ikke hurtigere end en taxi.
    Når jeg køre lange ture så overhaler jeg ikke ligeså mange biler som når jeg kører gennem morgentrafikken.
    Det er jo desuden i myldertid og tæt bytrafik at der er en trafik at komme igennem. Ikke på en tur fra Aalborg til Herning midt på dagen.

• #28   16. mar 2011 der er en del af dem herovre ( Dublin ) men ikke i nærheden af hvad der har været, en simpel ting som email og digitalt signatur osv. tog en del af behovet for dokument transport ud af det, hvis du så smider en ting som selvbetalt vedligeholdelse og benzinforbrug så er det ikke lige pludselig så attraktivt at skulle ud a køre når det er koldt og pisse regner -
    ideelt køretøj vil være en af de større sccotere med masser af bagagerums plads og lavt brændstodforbrug

• #29   16. mar 2011 Personligt ville jeg nødigt køre fra f.eks. Odense til Aarhus på en 45-Scooter smiley

• #30   16. mar 2011 MC-kurererme er nu en lukket gruppe.
    Hvis du vil være med, sender du en personlig besked til mig. Jeg sender derefter en invitation til dig... smiley

• #31   16. mar 2011 Carsten: det er så ikke en scooter jeg tænker på. Men på den tur er der ingen gevinst i at vælge en sports mc frem for en dieselbil

• #32   16. mar 2011 Hvad koster en taxi fra Odense til Aarhus...?

• #33   16. mar 2011 nu var det scootere på 250cc og opefter jeg tænkte på Carsten, det slog mig så lige at de måske ikke sælges i DK

• #34   16. mar 2011 Junior: Hehe, fair nok. smiley Men det er ikke meget, at din SV kører på literen. Frisk kørsel er selvfølgelig også individuel, hvis man kun bruger de første 3 gear, så koster det self nogen dyre dråber.

• #35   16. mar 2011 Gætter på en taxi på den rute er billigere end fartbøde og generhvervelse af kørekort

• #36   16. mar 2011 smiley det er vel mere et spørgsmål om hvad turen på MC koster, når det hele er indregnet

• #37   16. mar 2011 JD !
    Gør alle kurer ikke det :=))

Kommentér på:
Vil du køre mc for penge...?

Annonce