{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.123 visninger | Oprettet:

Grænsehandel - hvorfor ??? {{forumTopicSubject}}

Hej alle MCG'ere

Der er i MC-branchen dyb splittelse og frustration om den meget handel der foregår syd for grænsen, til stor ærgelse for forhandlere, som virkelig forsøger at gøre en forskel men som kæmper imod momsforskellen, skatteforskellen og øvrige forskelle i samfundsomkostninger. Jeg har gennem tiden talt med så mange efterhånden og tonen er den sammen fra dem alle sammen..

Men hvad skal der til for at holde på danske købere, således at vi også om 5 år har forhandlere af MC-relaterede produkter i DK, det er jo stort set hver eneste år vi hører om forhandlere der lukker over hele landet.?

Hvad er det der trækker os danskere til fx. tyskland for at handle MC-relateret varer, når man kan finde lige så gode tilbud herhjemme? Mener folk virkelig at de ”billige” priser kun er at hente i udlandet ?

Hvad skal fx. en læderdragt koste i DK, før kunden vælger at handle i DK fremfor i Tyskland? Hvad er en god pris?

Hvad er den overvejende parameter for valg af leverandør? Er det pris eller er det Kvalitet ?

Er der farvekombinationer folk hellere vil vælge frem for andre? - her tænker jeg lige så meget på hvor stort et udvalg kunden forventer at finde hos en forhandler?

Jeg ved at et nyt mærke er af lædertøj, handsker mv. er ved at finde vej til DK og man kunne da hjælpe firmaet og de kommende forhandlere til at sammensætte
sortimentet, således at så mange af os bliver honoreret i vores forventninger, og kan de handle priser hjem der matcher eller er billigere end de ses i Tyskland vil folket så købe fra en dansk leverandør fremfor en Udenlandsk. ?

Tak for alle jeres meninger / holdninger…det bliver spændende at se hvad fremtiden kan bringe på denne front.

MVH
Kenneth Fugl.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Grænsehandel - hvorfor ???
  • #1   8. mar 2011 Først og fremmest skal de danske forhandlere lære at være service minded lige som de er i Tyskland.
    Jeg er så træt af at forhandlere ikke har produktet hjemme, og at de kun køber det hjem hvis man betaler forud, og så kan der gå flere uger før varen kommer hjem.
    Når jeg køber fra Tyskland går der max 3 dage før jeg har varen.
    Den lavere pris i Tyskland er kun en bonus.


  • #2   8. mar 2011 Jeg vil mene at så længe der er "større" besparelser at hente, ved at købe i F.eks. Tyskland, så vil folk gøre dette.
    Hvorfor betale mere, for den samme vare, "bare" for at støtte en dansk forretning?


  • #3   8. mar 2011 Jeg har intet problem i at handle i danske butikker, så længe deres priser er fair nok. Personligt accepterer jeg gerne en lille forskel i prisen, da der jo ER forskel i fx. momsen fra et land til et anden (fx. tyskland og danmark). Men forskellen skal ikke være 20,30,40 eller 50% som det ret tit er.

    Jeg ved at rigtigt mange danske forhandlere køber deres lædertøj, mc udstyr osv hos andre danske forhandlere/importører, som i forvejen ikke er specielt billige. Dette gør selvfølgelig at tingene bliver extra dyrt og lige præcis der mener jeg at forhandlerne graver deres egen grav. Det at de ikke gider at handle det billigste sted, men hos en i forvejen krævende forhandler/importør, hjælper hverken os som forbrugere eller dem selv i overlevelse.

    Produkterne er de samme, så hvorfor betale det dobbelte, fordi forhandleren er doven.


  • #4   8. mar 2011 jeg har de sidste 3 år kørt til messen i hamburg, fordi jeg syntes den var bedre end den i herning!

    og når jeg nu var der nede er udvalget af udstyr ect. noget større inden for gå afstand end nogle steder i danmark...

    og på vej hejm blev der tanket godt op med dåser.. smiley

    skal dog siges at olie, filter, tændrør og andre småting altid bliver købt hos den lokale mc forhandler.. smiley


  • #5   8. mar 2011 personligt, så handler jeg alt mit grej hjemme, men det er mest også fordi at det jeg søger ikke er billigere i udlandet end i DK (tænker her dainese)

    foreskellen på en dainese dragt til 9000kr jeg købte i dk, var sølle 500kr, dertil ville jeg sgu ikke have samvittighed til at gå til en dansk forhandler og reklamere over en dragt, som var købt i tyskland

    min mening er også, at hvis en forhandler vil sælge noget, så må de også slå lidt af prisen hvis man køber for en vis del penge, HVILKET de forhandlere JEG handler ved, altid gør, de ved jo jeg kommer igen og igen

    derved mener jeg, kan man ikke få lidt rabat med i posen, så findes der andre forhandlere, men handler faktisk altid i dk


  • #6   8. mar 2011 Mine to grunde: Generelt lavere priser, samt gode websider med priser.
    En hjemmeside der feks under "reservedele" bare informerer om at "vi skaffer alt" gider jeg ikke. Det kan jeg nemlig også selv.


  • #7   8. mar 2011 jeg tror at danmark er ved at lukke sammen.. hvorfor skal vi have mere i løn når det arbejde eller produkt vi producere ikke er bedre end f.eks. et tysk produkt.. jeg tror faktisk at danmark er ved at være slut, alle mangler arbejde, alt er for dyrt, alt velfærden er ved at være slut.. tror bare vi må indse at ting kan produceres bedre og billigere i udlandet i forhold til i Danmark.

    Jeg bog 4 km fra den tyske grænse, og handler mc udstyr i tyskland fordi de også snakker dansk, er pisse flink og har et meget større udvalg og billiger priser og det hele er på lager. de har kæmpe kataloger og gode hjemmesider så man kan forberede sig på handlen.. de har oven i købet også gratis fragt hvis de ikke skulle have det hjemme.. handler altid hos hein gericke i flensborg


  • #8   8. mar 2011 det handler jo også lidt om at forhandlerne er stavnsbundet af nogle bestemte produkter

    fx suzukiforhandlere, de er bundet af alpinestars og ventur og sådan nogle ting reinhart fører, kender nogle der gerne ville have dainese i huset, men det måtte de ikke for duells mener jeg det var, så kunne de ikke have noget af det andet tøj de har, og så kunne de ikke have suzuki, hvad skal man så gøre så er man jo totalt bundet op på hænder og fødder


  • #10   8. mar 2011 Nu er dækkende da endelig kommet ned i pris herhjemme. Så man skal dælme da være en gnier hvis man gider at bestille dem over nettet.
    Men det syntes jeg ihvertfald er meget positivt.
    Og som dækmanden skriver, ja så er jeg sgu' også ligeglad med at spare 500 bobs på en dragt til 9000,-

    Jeg har nu heller aldrig haft problemer med at få nogle gode rabatter herhjemme. Så når jeg køber over nettet er det næsten altid på produkter som man simpelthen ikke kan få herhjemme..
    Eller hvis der virkelig er mange penge at spare.

    Eks. Nu her når konen og jeg skal have nye Shoei hjelme. Ja så bliver de altså bestilt i Tyskland. Simpelthen fordi at de er en del billigere og så har C.Reinhardt ikke den model (Farve). Hvilket er skandaløst at sådan et stor firma som har agenturet på et så stort et mærke, ikke bare fører hele serien.
    Min Arlen Ness jakke, bestilte jeg i Italien, da Duells heller ikke havde den på programmet. Årsag: De mente at den var alt alt for dyr til det danske marked.


  • #11   8. mar 2011 Tjaeeee, jeg har ventet på en knastkædestrammer til min XBR i 2 måneder, som værkstedet fik af vide var i restordre. Samme knastkædestrammer kunne jeg købe i England til næsten halv pris, og levering efter 5 dage.
    En anden forhandler kunne ikke nosse sig samme og levere et kædekit til min Spada, en 17/52/132 428 sæt er åbenbart ikke noget der er let at skaffe i DK, så efter 21 dages forgæves venten blev det købt i England, og leveret i dag. Leveringstid på 6 dage.
    Armeret bremseslange til min Spada har jeg fået hjem fra Japan, en leveringstid på 5 dage.

    Det pudsige er, at mekanikkeren jo også har mulighed for at købe i udlandet til en lavere pris, men vælger ikke at gøre det.
    I tilfældet med knastkædestrammeren, bestilte det uautoriseret værsted delen hos en autoriseret Honda forhandler, som så skulle bestille det ved Nellemann (importøren). Der var altså 3 led der skulle tjene penge på den lille reservedel.
    Havde værsktedet jeg havde henvendt mig til, istedet købt delen hos davidsilver i UK, havde de fået den billigt, og tjent på reperationen. Det gik de så glip af.

    De gode forhandlere og værksteder der gør noget for deres kunder lukker ikke, dem der bare sidder og venter og piver, hvad skal de dog bruges til??


  • #12   8. mar 2011 Hvis priser i dk "kun" var 20-30% dyrere end udenlandske priser, ville jeg købe alt her hjemme, men når visse ting koster det dobbelte i forhold til udlandske priser, bliver jeg sgu harm.

  • #13   8. mar 2011 det er lige som med alle andre speciel butikker,de store discount kæder overtager marked,og danmark er en for lille butik i forhold til tyskland og nettet(facts)
    og når vi endeligt har investeret i afgifts belagte mcer,må man spare hvor man kan.
    jeg hørte at suzuki-reinhart er en af danmarks rigeste mænd.
    folk er mere prisbevisste nu hvor man kan checke priser woldwide,og give tips om gode tilbud til hinanden.
    hvis vi havde to tredie dele,af motorcyklens pris, til egen rådighed,så kunne vi frådse med udstyr og billigere forsikringer, men lad os sige at det er staten,der kvæler mc butikken.Vi er jo bare mc-junkier,der skal have vores fix.


  • #14   8. mar 2011 Personligt handler jeg selv fortrinsvis i DK - de få basseøre det i sidste ende ender op med at koste ekstra - hvis det overhovedet koster ekstra - er ikke værd at spare. Deri er jeg ret enig med Dækmanden.

    Vi er jo slet og ret selv skyld i at Danmark, som Emil A skriver, er ved at lukke ned.

    Men vi alle er jo egentlig ret afhængige af at DK fungerer og alle der har et arbejder er afhængige af at få deres løn - den løn kommer jo kun og forsætter kun, hvis den virksomhed man er ansat i er i stand til at sælge sin vare med fortjeneste. Hvis alle køber i udlandet - dvs. sender penge ud af landet ender det med at vi ingen penge har tilbage i DK og resultatet er at DK lukker. Så galt tror jeg nu ikke det går, men MC-branchen er ret hårdt ramt og det er jo efterhånden en folkesport at sparke til dem der i forvejen ligger ned.....
    Jeg hører også fra mange der er ved at miste lysten til at drive MC-handel - folk kommer ind i forretningen for at prøve størrelser for derefter at købe det over nettet i tyskland, sverige eller england. - Jeg synes det er noget forbandet svineri og grov udnyttelse af den danske forhandler.

    En god pris på en dragt kommer vel an på hvilke kompromisser man er rede til at indgå. Man finder næppe den rette kvalitet til under 3.000 med de forhandler konstallationer der findes i DK, Tyskland og Sverige. Jeg synes at vore skræddersyet dragter er en forbandet god pris, selvom 7-10.000 for mange er er formue - ja men der er produktionsprisen også og vores D-Wears produkter er for det meste produceret 1 til 1, hvorfor masseproducerede maskin-varer med produktionsoptimering ikke lige kan opnås på vores fabrik.

    Jeg er selv til fest og farver og så gerne at så mange farvekombinationer var tilgængelige i forretningerne, men omvendt kan jeg jo hurtigt regne ud at 6 - 8 farvekombinationer i 2 typer dragter og derefter i et hav af størrelser, resulterer i et sindsygt stort lager med meget stor kapitalbinding. Det er nok mere realistisk med max 4 farvekombinationer pr. model.

    Pris eller kvalitet? - Klart kvalitet på første pladsen, dernæst pris.
    En gammel "rotte" i min IT-branche fortalte mig en gang nogle vise ord:
    Intet i denne verden er gratis - er det alligevel det, er det fordi en anden har betalt for dig !!!.

    Der er personligt ikke noget hos hverken Hein Gericke, Louis, Polo eller andre der trækker min købekraft til Tyskland - jeg laver generelt bedre handler her i DK.

    Som Emil skriver er Tyskerne meget flinke, det er de også i Danmark, men jeg tror man skal vende blikket indad og kigge på sig selv.... - mange er utrolig skeptiske og negative, når de går i en dansk forretning - mange er det allerede inden de er trådt ind i forretningen - det er ikke helt fair....
    Vi kører jo også pænere på udenlandske veje end vi gør herhjemme..... Danskerne kan sagtens finde ud af at køre i højre side af vejen, når de passerer grænsen, men lige så snart de er hjemvendt, putter de hovedet under armen og kører som en brækket arm igen.....

    Det er holdningen den er galt med....

    I krisen før og efter 2. verdens krig, kunne vi danskere sagtens finde ud af at stå sammen og handle dansk - hvorfor i alverden kan vi ikke det i dag?

    Emil, D700, Michael D, Nicky og Madsen - i må jo også være afhængige af et arbejde i DK for at opretholde jeres købekraft - hvad ville der ske med jeres job, såfremt vi alle IKKE købte produkter fra jeres arbejdsplads?

    Mvh
    Thomas E


  • #15   8. mar 2011 Tja jeg købte faktisk en del af mit første udstyr hos Enghave Motor sidste år men da jeg ville have et alpinestars lædersæt i januar var jeg inde og prøve det hos dem selvom jeg godt vidste hvilken størrelse jeg skulle bruge, jeg spurgte ham om det var muligt at få lidt rabat og så ville jeg gerne købe hos dem fremfor i tyskland men nej jeg kunne få den vejledende pris og det kunne der ikke ændres på. Jeg valgte jo så at spare de 30-50% og købte fra tyskland i stedet.

    Jeg ved ikke om det er komplet umuligt for MC forhandlere at give rabat men alle andre forhandlere af tøj kan godt finde ud af det og kører også med januar udsalg osv. Det eneste udsalg MC forhandlerne har er som regel på flere års gammel modeller af mærker ingen rigtig gider have.


  • #16   8. mar 2011 Handler hvor jeg kan få varen.
    Bestiller over min computer, og kun sjællent hos en forhandler!

    Billigere, Nemmere, HURTIGERE...
    NOK især fordi de cykler jeg har haft, har ikke været cykler, hvor reservedelene var på lager. OG så gider jeg ikke vente på Enghave MC, der aldrig kunne få fingrene ud, og skaffe varerne..
    Gummi til sædet på gsx600f 1992.. 2 mdr. leveringstid
    England, 2 dages.

    OG når først man har vænnet sig til det, er det jo det man gør!
    vanens mat.
    Det er ikke op til mig, og min skrantene økonomi at rede hele Danmarks økonomi!!
    Dem der har råd, bøjer jeg mig i støvet af respekt for.. DET er jo bare fedt, at i gør en indsats..

    MANGE forhandlere ligger som de har redt..


  • #17   8. mar 2011 Jesper P og Mads N:
    Særdeles god pointe i begge tager op og god konstruktiv kritik.

    Jeg er helt enig med jer om at tilstandene kan blive bedre - vi skal bare hjælpe dem lidt igang.....til at blive bedre.

    Mads N - sjovt du lige tager MC-Nøglen op - den har jeg altid hadet - den kunne gøres meget mere "spiselig" også på nettet.

    Cakes:
    Hvem gør noget for at vi kan få "overtalt" eller vækket vore politikere? - ingen !

    Igen kan jeg tage det Færøeske eksempel op igen:
    Færøerne ændrede deres afgift på motorcykler fra 180% til 50% - og politikerne undrer sig stadig over at ulykkesstatistikken efterfølgende faldt og importen af gamle forurenende MC stort set stoppede....
    Man kan dog som borger undres over den lave eller manglende IQ, disse politikere besidder....

    Mvh
    Thomas E


  • #18   8. mar 2011 Handler grundlæggende i udlandet pga. Udvalget. Sådan er det jo når man kører gammel ged. Udvalget af nye og brugte dele er bare større uden for andedammen.

  • #19   8. mar 2011 Jesper LS:
    Nu er det jo ikke dig alene der skal rede DK's økonomi, men os alle i samlet flok - hvis alle gør som dig, har du heller ikke et job om nogle år....

    Hvis det var mig der fik en skidt behandling i en forretning, får de det ederbukme at høre - jeg er ikke den der bare stikker halen mellem benene og lister ud igen. Skideballer og ironiske bemærkninger med et glimt i øjet, kan jeg sagtens dele ud af. Omvendt får de også at vide hvis jeg føler mig godt behandlet og har fået en god betjening.


  • #20   8. mar 2011 Thomas det om færøerne lyder jo meget interesant.
    Kan du henvise til noget dokumentation, der undbygger det.
    Det er jo altid rart at blive klogere!!

    Jesper


  • #21   9. mar 2011 Thomas, TRO mig, jeg handler da stadig til tider i DK. MEN ikke primært..
    DET vil jo være en overdrivelse, at sige, der har været problemmer, især med leverings tider, i 100% af mine DK bestillinger. SÅ lad os sige 50%

    OMVENDT så går jeg IKKE en til en forhandler, og prøver hjelm,/tøj, og bestiller over nettet! DET syntes jeg er at tage pis på dem der har en forretning, de prøver at drive!!!

    SÅ min Hjelm er købt, på tilbud, hos Aagesen.
    Faktisk det samme med tøj og Sko (forsikringen skulle dække)
    Det sæt før, bestilte jeg i tyskland. passede i første forsøg! smiley

    MEN generelt sædvanelige problem. jeg har mødt ALT for meget nedladende tidligere over hvad jeg kørte på af MC, hvilket gav negative oplevelser!! (ALLE forhandlere.. Honda, MZ, Suzuki, Yamaha).
    OG når man giver tilbage, og viser, at man til trods for det man kører på, faktisk HAR en del forstand, og erfaring med motorcykler.. SÅ forsvinder de nærmest.

    Jeg gider ikke at spilde tiden på det.

    NÅR jeg skal bestille kigge jeg først på de danske sider, og betaler gerne 10% mere.. MEN er det mere, ryger ordren ud af landet!


  • #22   9. mar 2011 forhandlere i dk er dyre - det giver dem mindre salg = deres ting bliver endnu dyrer, det er skruen uden ende, at de err begrænset i forhold til lovgivning er jo staten der fucker up med deres hjernedøde moms+skat+áfgift

  • #23   9. mar 2011 Iøvrigt er jeg skide træt af at nogen kan købe en MC til 100.000 mens andre skal give 120.000-140.000,-... Der burde ikke være noget at prutte med, prisen skal HELT i bund, så er det da til at tage og føle på- gælder ogsåbil branchen. Jeg synes de selv er ude om det

  • #24   9. mar 2011 Vi er en minorritetsgrupe med et dårligt ry,så vi skal ikke forvente hjælp fra de 179 tosser inde på chr.borg,men vi kunne starte en demonstration,hvor vi alle afmoterede nr.pladen og kørte ind til Borgen og gav dem syn for sagen,og hvis de ikke ville høre så ,så måtte de føle
    verdens største streetfight på den danske asphalt.
    ps politiet er en endnu mindre minnoritet,vi kunne starte en revulotion:-x]


  • #25   9. mar 2011 @ Cakes. hvis du starter, så kommer vi andre........... senere måske

  • #26   9. mar 2011 jeg handler også i udlandet....

    har lige købt rustfri eger og rustfri fælge til min honda fra england,,

    jeg fik bedre kvalitet og sparet en tusse,,,

    men det er jo fremtiden ,globalisering,,,,,


  • #27   9. mar 2011 Nu for at vende tilbage til trådstarters egentlige spørgsmål, så kunne jeg da også godt tænke mig at vide hvad en godt pris egentlig er på en læderdragt - hvad skal en dragt koste før den er Danmark værd?

  • #28   9. mar 2011 Jonas W . ok,men det er for koldt endnu,vi ska ha varme dæk,så vi hurtigt kan komme væk.
    også skal der brændes tysker dæk,så der er sorte streger overalt,og lugter som da codangummi brændte,og de sølle danske forhandlere ville kløjes i dæksalg/skift,og de gik ned med stres og personale mangel.
    måske uge 28-31


  • #29   9. mar 2011 "Nu for at vende tilbage til trådstarters egentlige spørgsmål, så kunne jeg da også godt tænke mig at vide hvad en godt pris egentlig er på en læderdragt - hvad skal en dragt koste før den er Danmark værd?"

    Det kan du jo ikke bare slynge ud Thomas. Hvilken dragt er der tale om.
    Det er jo ikke kun prisen men også varen/mærket.

    Men koster den 9000 i tyskland så skal den bare ikke koste mere end diff på momsen.



  • #30   9. mar 2011 Masser af danske mc-forretninger er baseret på et tåbeligt grundlag, hvor ejerne ikke har magtet at gennemskue markedet inden de er startet deres "hobbyforretning"

    Kort sagt er der alt for mange der tror de kan leve af de få motorcyklister der er i DK....

    Vi har valgt at leve i et samfund hvor pengene er gud. Så hvis kunderne søger andre steder hen, er det ikke holdningen, men forretningen der er noget galt med...



  • #31   9. mar 2011 køber mine dele på ebay for det meste af den simple grund at det er meget billigere

  • #32   9. mar 2011 Jeg købte et originalt kåbesæt sidste år af hensyn til mit maler projekt. Pris i dk hos honda 30.000 pris hos david silver: 13.500.

  • #33   9. mar 2011 Hvad en go' pris er - jeg købte min Marushin hjelm hos Louis på slagtilbud, pris præcis 100 euro, samme hjelm billigst muligt på det tidspunkt i DK 2499.-
    Så det forklares ikke af højere "skat, højere moms etc.. men ganske simpelt af en ubegribelig grådighed hos mange danske forhandlere, skat - ja hvad er forskellen i firmaskatten egentlig, nogen der ved det "sort på hvidt", momsen, yes de betaler 19% i moms i tyskland hvor vi jo trækkes med 25% moms.
    Den næste ting jeg tror der "flytter" syd for grænsen, er ligesom mange vælger og få lavet service på deres bil dernede, så vil alm. service arbejde også flytte mod syd !
    De danske forhandlere / div, danske netbutikker - har ikke formået at levere varen, udvalget er for dårligt, siderne er dårligt opdaterede, priserne (som jo er meget lette at sammenligne på nettet) er til tider helt helt i hegnet..
    Hva der kunne få mig og mine penge hjem til DK - priser der max lå 10 - 15 % over de tyske, lager og service i top,.


  • #34   9. mar 2011 Thomas: Hvor bliver d-wears dragtene lavet ? Hvor ligger fabrikken ?

  • #35   9. mar 2011 Her er mit bud med al respekt:

    1) I danmark er (og det gælder alle forretninger) bagud på point inden de sætter prisen grundet moms!
    2) I danmark tjener en forhandler det der svarer til 4000,- på salg af en MC til 150.000,- det betyder pengene skal hives ind på alt det andet, tøj, tilbehør reservedele og primært værkstedet (service og rep.) Der skal jo betales for det dyre udstillingslokale på mange m2, med varer der kun representerer en værdi af få tusinde kroner i fortjeneste. Dette ses jo med endnu større tydelighed ved bilforhandlere, og afspejler sig i deres værkstedspriser som er stukket helt af (tit 1000 - 1200 pr time, altså dyre end en ingeniør time i farmabranchen, eller en advokat, tænk over det)
    3) Os forbrugere, som Jesper siger dybeste respekt for dem som gør en indsats og giver en ekstra pris på varen for at holde liv i forhandleren, men mange har bare ikke de midler til rådighed. Dette afspejles også i kunde klientellet i de danske MC forretninger. Jeg tror de bedste kunder er, som eksempel, ejendomsmægleren på sin nye olde kolde knallert til en kvart mill, der bare bliver kørt til service og rep uden at han tænker videre over det, da han har midlerne til det.
    4) Det er ikke anderledes for MC branchen end alt andet forretning, de er i konkurence, i den nye globale handels verden, og det handler stadig om udvalg, pris udbud og efterspørgsel.



  • #36   9. mar 2011 PS.

    At man handler hvor dte er billigst eller bedst for en, er ens egen sag og gode ret, der hvor jeg syntes det bliver "synd" for en DK forhandler er når de bliver brugt som prøverum til eksempelvis en læderdragt, hvor kunden derefter fiser hjem på nettet og bestiller den samme ved en udenlandsk forhandler. Det havde jeg alligvel ikke samvittighed, men tror sgu mange gør det smiley


  • #37   9. mar 2011 For mig at se snorksover de danske forhandlere i timen, og de går glip af en helt oplagt forretningsmulighed, fordi de holder fast i deres fysiske butikker og lillebitte varelager, når nu man med en googlesøgning kan finde alle butikker i hele verden i en ruf.

    Jeg gider ikke rende i butikker, og jeg køber alt, hvad jeg kan komme til, på nettet, hvor udvalget er enormt og mange gange større, end nogensomhelst butik kan have på lager. Og så er det billigere.

    Forhandlerne skal simpelthen bare forstå, at onlineverdenen er global. De konkurrerer ligepludselig med forhandlere i USA, UK, Tyskland, Italien etc etc - og det er både på udvalg og pris.

    Her er det virkeligt underligt, at stort set ingen danske mc-forretninger har noget så banalt som en ordentlig og effektiv internetbutik med et stort sortiment a la louis.de.

    Jeg gider ikke rende fra den ene lille butik til den anden. Jeg køber reservedele hos louis.de eller hos en britisk bmw-stumpe- onlinebutik, der slet ikke har nogen fysisk butik, men som har ALT til ALLE BMW'er på lager og sender fra dag til dag. De kan jo snildt dække hele europa fra deres lager = kundegrundlaget er meget stort.

    Det er altså underligt, at ingen danske forhandlere har set en mulighed der.

    Og det kan lade sig gøre i dk, hvilket vi har set bevis på i andre brancher. I tøjbranchen fx med smartguy, der tjener styrtende med penge på en ren onlinebutik.


  • #38   9. mar 2011 Thomas: Med din holdning til at man skal støtte de danske forhandlere, går den så også igennem til dit valg af leverandør?
    I så fald synes jeg de er imponerende at du kan sælge en dansk syet læderdragt for 7-10.000,-


  • #39   9. mar 2011 kort og godt...

    Pris, Pris... Pris, Pris ... nåå ja.. og Pris


  • #40   9. mar 2011 Der bliver skudt en del på forhandlerne, og det er jo også fair nok når man ikke ved bedre, men mange overser at forhandlerne på de fleste vare ikke selv bestemmer udsalgsprisen.... Det gør importøren, og der ligger hunden begravet. De danske importører har så et stort problem, for de kan ikke købe stort nok ind, til at presse priserne til samme niveau som andre i store lande i EU. Der ligger udfordringen hvis det skal vendes.
    Importørene skal erstattes af store centrale leverandøre i EU, så kan vi få samme priser i dk som resten af EU.
    Det eneste vi kan konkurere med lige nu, er viden på værkstederne, og der bliver prisen højere og højere hvis der skal være nogen tilbage, der gider lave jeres cykler....

    Vi skulle bare skrue tiden tilbage og ændre historien lidt, fra omkring 1945, så ville alt være ens og harmonisk, og rigtig dejligt ik Fritz?


  • #41   9. mar 2011 det er nøjagtig samme problem herovre ( Irland )
    rigtig mange mennesker, mig selv inkluderet, vælger at tage enten op til nordIrland eller over vandet til england, grunden er at der er penge at spare og forskellen er ret stor, det er blevet bedre prismæssigt men på kundeservice fronten halter det stadig en del, mc forhandlere ( ikke alle men de fleste ) tog kunderne for givet, tog røven på dem og kundeservice var nærmest ikke eksisterende og derfor vendte folk snotten andre steder hen og det er de blevet ved med, tror det kommer til at tage en kæmpe indsats fra forhandlernes side at vende den trend, de kan bare stille sig op og tude og beskylde forkellige moms satser


  • #42   9. mar 2011 Hvorfor er der ikke nogle flere forhandlere som laver deres egen import? Det er jo fuldstændig gak i låget at de skal bruge flere måneder på at skaffe reservedele, når de kan købe dem langt billigere i udlandet og få dem leveret på få dage.
    Jeg tror det er importørenes grådighed som er det virkelige problem her. Før internettet kunne de sagtens sælge deres ting til dobbelt pris og med ekstrem lang leveringstid. Nu har vi bare vænnet os til noget andet.

    Og husk nu at momsforskellen på Danmark, Tyskland, England, Sverige osv er kun 5-10 procent. Afgifterne på import uden for EU er desuden standardiseret, så jeg kan ikke forstå alt det piveri om at det statens skyld alt sammen.
    Varene burde koste ca 10-20% mere i DK , Når vi alligevel konstant ser prisforskelle på 100% eller mere, så er der tale om grådighed. Det er den grådighed jeg ikke vil støtte.

    Jeg håber at der er nogle flere forhandlere som vil vende ryggen til de "officielle" danske importører, og starte deres egen import. Det er jo fuldstændig absurd at det kan betale så for private mennesker at købe EN vare på den anden side af jorden, betale fragt,moms,told, og alligevel stadig spare penge, Hvorfor kan en importør som køber stort ind ikke det samme? Han kan fragte en hel container hjem så fragten bliver mikroskopisk pr enhed. Han kan købe direkte fra fabrik og få endnu lavere priser.




  • #43   9. mar 2011 For lige at undgå misforståelser: Min vrede ligger på de danske importører, IKKE på den danske butikker. Jeg tror ikke butikker har nogle særlig god avance.

  • #44   9. mar 2011 Madsen .
    Du har helt ret, man mange af de gamle forhandlere "hænger" fast i gamle indkøbsmønstre og er syltet ind i handelsbetingelser for at kunne sælge et eller andet MC mærke, så importøren bestemmer det meste af priserne. Sælger de med store rabatter tjener de ingen penge. At de så heller ikke kan finde ud at opføre sig ordenteligt i egne butikker gør det endnu vanskeligere.

    Vi har lige købt f.eks. slanger hjem fra england, sammenligner vi prisen med MAX´mc, så koster den samme Vee Rubber slange 40% mindre i indkøb end hos MAX, slangen er produceret i Taiwan, så det giver ingen mening at den skal være så dyr i importørledet i dk.

    Vi har også lige fået armeret bremseslange kit, til under det halve af normal indkøbspris, dem kan vi så konkurrere med alle i EU på, men det er et kæmpe arbejde at gøre på alt....


  • #45   9. mar 2011 Min påstand:

    Det er de store importører (suzuki, kawasaki, yamaha og honda) der har ødelagt det danske marked. De autoriserede forhandlere får presset varer ud i butikkerne og priserne er sat efter at importørerne selv tjener mest muligt. Udsalgsprisen kommer i sidste række.
    Det gør så også at forhandlerne kun må have varer fra de førnævnte importører. Det er i bund og grund ulovligt, men der er ingen forhandlere der har nosser til at gøre noget ved det.
    Dette er grunden til at vi ser et meget ringe udvalg og meget høje priser hos de danske mc-forhandlere.

    Som sagt, bare min påstand.


  • #46   9. mar 2011 Grunde til at jeg handler på nettet eller i udlandet:

    1. Bedre service (4 ud af 5 gange)

    2. MANGE penge at spare

    3. Hurtigere levering

    Kan ikk se nogle fordele ved at handle hos den lokale..?


  • #47   9. mar 2011 Mirza A
    Du sender bare lortet udenlands hvis du får en forsikringsskade, ik?


  • #48   9. mar 2011 Har aldrig haft andet end ansvar på mine køretøjer, smadrer jeg dem, bygger jeg dem op for de penge jeg har sparet ved at købe udenlands dele og fravalgt kaskoen..

    Jeg er uddannet ingeniør og har været arbejdsløs i 8-9 måneder, så jeg kan GODT se problematikken i at pengene forsvinder til udlandet, men sådan er det når alle vil tjene +30-35k i grundløn.. Men hey, jeg giver sgu ikke 150pr. liter olie i Dk når jeg kan købe det i tyskland for 70kr leveret til døren efter 2-3 dage..


  • #49   9. mar 2011 @Jes L:

    Jeg kan sagtens se, at det er surt for de danske forhandlere at blive udkonkurreret, men klagesang hjælper jo ikke. Det er de barske realiteter, man som forretning må forholde sig til, og den, der indretter sig bedst muligt, render med det halve kongerige. De andre dør.

    Alle markeder udvikler sig, og udvikler forretningerne sig ikke med, dør de til sidst. Sådan er det bare, og det har historien vist masser af gange.

    Vi kan nogle helt klare ting: Mc-kunderne handler på nettet. De er fokuserede på pris. De er ligeglade med hvilket land varerne kommer fra.

    Det ligger da rimeligt meget lige for at tage handsken op, syns jeg.



  • #50   9. mar 2011 D700 & Jesper P:
    Jeg forsøger personligt selv at handle i DK - sjovt nok så har jeg ikke de store problemer med at få gode tilbud på stumper, dæk, olie og udstyr herhjemme.

    Vores fabrik (D-Wears) ligger ligesom alle de andre (Dainese, IXS, Berik, Alphinestars oma.) i Pakistan. Verdens bedste læder kommer derfra og de er de førende på produktion og bearbejdningsområdet.

    Så undertonen i jeres hentydning kan ikke sammenlignes med trådstarters spørgsmål og om valget af leverandør. Lige præcis vores råvarer findes simpelthen ikke i vesten.

    Selvom vi har produktion uden for grænserne og importerer til DK, betaler vi og told, moms og skatter i DK og samtidig har vi ret så gode priser sammenlignet med hvad en skræddersyet læderdragt koster i eksempelvis - tyskland.

    De få reparationer vi har får vi endda udført hos Kbh. Nådleri (i DK).

    Vores læderdragter ville koste et sted imellem 25-35.000, såfremt de skulle produceres fra grunden i DK. - helt urealistisk. På den anden side findes der jo heller ikke tøjproduktion i DK længere. Kun design og udvikling - eksakt som vi gør.

    Allan H & Jess L:
    Jeg tror I har fat i noget af det rigtige der ang. importører og deres kontrakt bindinger af forhandlere. Det er idag fuldt ud tilladt at parallel importere nye biler, motorcykler og alt hvad der henhører direkte af en forhandler eller udsalgssted. I realiteten kunne fx. Bilka sælge biler og motorcykler hvis de ville og stadig tilbyde fabriksgaranti.
    Men jo - importørerne har en meget stor magt i DK og fortjenesten på et nyt eller køretøj er minimal i forhold til investeringen og lagerbindingen.

    Der er mange faktorer som i sidste ende giver den store forskel i priserne, men at sige at forhandlerne er grådige, er nok lige at overdrive.

    Måske er vi som nation alt alt for lille til at drive som den stornation vore politikere vil gøre os til. Måske skulle vi bare fyre hele bundtet inde på borgen og sælge DK til tyskland eller sverige - pengene deler vi ud til borgerne - for det er jo egentlig dem er ejer DK - eller er det?




  • #51   9. mar 2011 Jesper N:
    Der ramte du hovedet på sømmet - lige min pointe.


  • #52   9. mar 2011 Dan J

    Vi er ikke uenige, og i vores forretning forsøger vi netop også at følge udviklingen for vi er ikke i lommen på nogen, og kan agere som VI vil. Jeg prøver blot at forklare hvilke mekanismer der hersker på markedet.

    Mirza

    Det er jo ikke rart at være arbejdsløs, men du ku jo spørge dig selv hvorfor der ikke er behov for dine evner, så du må hellere søge arbejde udenlands, for her i DK sker der ikke en skid.


  • #53   9. mar 2011 bedre netbutikker og bedre priser ville holde mig fra at handle udenlands...
    og nej priserne i DK er ikke ens, specielt reservedele kan findes meget billigere


  • #54   9. mar 2011 Jes, det er en god ide, hvilket jeg også gør.. Hvis der ikke dukker noget på til sommer så er planen at tage til San Diego og læse videre hvis jeg ellers kan undvære mine hobbyer ;-(

  • #55   9. mar 2011 Dragtdesigneren skrev : "..., men at sige at forhandlerne er grådige, er nok lige at overdrive."
    Jeg ved ikke om det er mig du hentyder til, men jeg skrev meget præcist at det er IMPORTØRENE jeg synes er grådige. Som sagt tror jeg ikke de danske butikker/forhandlere tjener særlig meget. Det kunne de måske komme til hvis de vristede sig fri af importørene.


  • #56   9. mar 2011 Tak for alle jeres input og holdninger, det har været en LANG og spændende læsning at komme gennem tråden.

    jeg tror jeg kan drage min konklusion af alle de svar der er kommet indtil nu, for det er da sikkert at det er noget alle har en mening / holdning til.

    Og det virker som om pris og service er de 2 store faktorer der er tale om gang på gang... og jeg er ret sikker på det kan lade sig gøre at finde præcis de samme faktorer hos forhandlere herhjemme og ikke kun på Lædertøjet.

    Jeg syntes også det er fedt at der findes de lokale forhandlere af stumper, cykler tøj, oma. og kan jeg gøre noget for at hjælpe til deres eksistens så gør jeg det gerne, da jeg syntes det er fedt man lige kan smutte forbi og få en snak og hente lige den "dims" man står og mangler...og ikke skal vente på noget bliver sendt over nettet. for i de tilfælde er nettet skam sgu det langsomste.
    IKKE dermed sagt at jeg ikke sagtens kan forstå nethandel, jeg gør det da selv ind imellem, når der nu engang er så meget at spare på nogen ting.

    Måske man blot skal indse at landets grænser for alvor er visket ud, og vi er en del af et større fællesskab. ??? jeg syntes blot det er synd at ikke flere støtter de lokale forhandlere.

    Hele denne tråd kan man jo håbe også bliver læst af dem og måske hjælper til med at skabe et bedre service niveau..

    Selv syntes jeg der er en del forhandlere der gerne gør noget ekstraordinært for os mc-ister. alt muligt lige fra trackdays med Rockmusik til grill mad og fri fadøl gennem Aagesen og Søborg Mc til diverse åbenthus / Demo kørsel arrangementer hos forskellige forhandlere... altsammen ting jeg meget nødigt ville undværre i fremtiden...

    //Kenneth


  • #57   9. mar 2011 Thomas: Er udemærket klar over du får dine dragter syet i Pakistan, og kender også fordelen ved det. Men du kunne jo også vælge at købe råvaren, og så få dragten syet her i DK.
    Men du skrev jo selv længere oppe, at danskere i arbejde, er afhængig af at få deres løn, hvilket de ikke kan få hvis alle vælger at handle i udlandet.
    Og syværkstedet er jo også afhængig af at få en indtjening til deres lønninger her i Danmark.
    Men ja, det ville ikke kunne modsvare den handelspris der er på dragten. Så du vælger at effektiviserer din virksomhed ved at lægge produktionen udenfor landets grænser, ligesom jeg og mange andre effektiviserer vores privatøkonomi ved at handle udenfor landets grænser når det kan svare sig.
    Det er præcis den samme situation, bare i en anden skala.


  • #58   9. mar 2011
    offtopic:

    jesper LS og Thomas: ang afgifterne på motorcykler på færøern så var det vist i 2004 at afgiften på nye motorcykler blev sat ned fra 180% til 50%. Dette var for at motivere folk til heller at købe nyt end gammelt og derved øge om trafiksikkerheden.
    Den meget høje afgift blev bevaret på brugte motorcykler.
    Jeg ved ikke nogen om om politikkerne undrede sig eller ej. Motorcykler har ikke stor interesse i det politiske liv på Færøerne.
    motorcykel salget eksploderede, men med den økonomiske krise stoppede salget totalt. de sidste par år har der næsten ikke været noget salg af motorcykler overhoved og brugt-motorcykler har stort set ingen værdi så der er salget heller ikke specielt stort.
    Jeg har ikke noget dokumentation på det lige her.


  • michael b
    michael b Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 151
    #59   9. mar 2011 Den lille købmandsbutik i landsbyerne eksisterer ikke længere, og handlen er flyttet til de store supermarkedeskæder.
    Det var tendensen indenfor dagligvarer de sidste 30 år......

    Én mcudstyr-kæde. 4 butikker i landet (KBH. Aarhus. Odense. Aalborg).
    Ikke et værksted men en butik (evt med mont. af dæk og afbalancering + udstødning).... Det burde være nok til at dække Danmark..

    Så kan andre lave Mc salg og Værksted og sætte deres priser efter udbud og efterspørgsel i området.
    Så skal de kun koncentrere sig om at differenciere sig fra de nære konkurrenter, og ikke et globalt marked, hvor de med deres lille indkøb ikke har en chance.

    Kæden ville hurtigt udkonkurere alle danske forhandlere fordi kæden fra starten fokuserer på at være konkurrencedygtig overfor udlandet.... Handlen og arbejdspladserne forbliver i Danmark....

    Bare en tanke om fremtiden.........





  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.899
    #60   9. mar 2011 Og den kæde hedder t hansen.... :o)

  • michael b
    michael b Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 151
    #61   9. mar 2011 At appelere til folks lokalpatritosme, og bede dem om at betale en dyrere pris for varen, er efter min mening en dødfødt íde..


  • michael b
    michael b Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 151
    #62   9. mar 2011 Saimon

    Om det bliver et franchise af Louis eller en ny dansk kæde er vel ligemeget...

    Men T-hansen´s engagement i Mc-udstyr vælter ikke de danske forhandlere og konkurerer ikke med udlandet


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.899
    #63   9. mar 2011 Nej ikke endnu... :o)

    Det er set et par gange før at de lige pludselig rykker.


  • #64   9. mar 2011 Michael B: Nej, men de har fået mere MC-udstyr og reservedele på programmet. Det eneste der afholder mig fra at købe reservedele der, er at jeg ikke kender mærket på de dele.

  • #65   9. mar 2011 Thomas, Jesper har altså fat i noget, hvorfor får du ikke syet dragten i Danmark, ved at få den syet i Pakistan er der nogle danskere der går glip af det arbejde = de har ikk nok penge til hobbyer = de køber reservedele i udlandet ligesom du får arbejdet gjort i udlandet smiley

  • michael b
    michael b Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 151
    #66   9. mar 2011 T-hansen har i hvert fald størrelsen til at presse importørene, eller leverandørene hvis det bliver egenimport.

    Egenimport og eneforhandling i landet på de kendte varer er vejen frem.


  • michael b
    michael b Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 151
    #67   9. mar 2011 ,,,,,,,, (det var vist de kommaer der manglede i sidste indlæg)

  • #68   9. mar 2011 Mirza A: Get serious !!!
    Tror du i din vildeste fantasi at DK har faciliteter til den slags produktion, garveri og farvning mv. Ikke engang kvalificeret medarbejdere kan opdrives her i landet.

    Det er ville blive umuligt at få tilladelser til produktion med garvning her i DK.

    Nu er det jo ikke alt der kan produceres her i landet, men vi har dog Design og udvikling i DK men vores produktionen er ligesom så meget andre produktioner, i udlandet.

    Vi har vores knowhow på vore fabrik og alle folk er håndplukket ud fra kvalifikationer. Vores fabrik er multikulturel og fungerer fantastisk godt og religionsforskelle bliver udnyttet frem for bekæmpet. Vi har HELLER IKKE børnearbejdere og vi betaler langt mere i lønninger til de håndplukkede medabejdere end hvad andre fabrikker giver deres medarbejdere - derfor får vi mange ansøgninger hver dag fra folk der gerne vil arbejde for os. Vi syr blandt andet mange halvfabrikata til andre og meget kendte mærker, men uden at nævne navne, så kører rigtig rigtig mange rundt med mærkevarer som har rødder fra vores fabrik.

    Mirzza og Jesper:
    Vi betaler skat, moms og afgifter her i landet for at have base her i DK - vi kunne jo som mange andre bare flytte det til Tyskland og høste frugten - det er sikkert også muligt at vi gør det en dag, hvis systemet indskrænkes yderligere.

    Meget kunne være anderledes, såfremt systemet var gearet til det, men selv slagterierne flytter udenlands for at kunne sælge os billige pølser.



  • #69   9. mar 2011 Thomas tilladelser eller ej.. HVIS du skulle få det gjort her, så ville det blive, som du selv er inde på, VILDT dyrt og du vil ingen fortjeneste have..

    Jeg forstår dig skam godt, så om du vil det eller ej så synes jeg princippet bag nethandel er det samme..


  • #70   9. mar 2011 Mirzza:
    Vi taler om forhandlerledet her, ikke produktionsledet.

    Det er rigtig mange ting vi ikke længere lønsomt kan producere her i landet - D-Wears dragter er en af dem.

    Men spørgsmålet for igen at vende tilbage til trådstarters indlæg, drejer sig om forhandlerledet - udstillingsvinduet - gå-ned-og-røre-muligheden og ikke hvad der kan betale sig at producere her i DK.
    Det er vores opbakning til de mange og stadig dygtige og serviceminded forhandlere hele sprøgsmålet handler om - her er min mening stadig den samme - jeg støtter min lokale MC-pusher og venter også gerne et par dage såfremt han ikke lige skulle have det på lager.


  • #71   9. mar 2011 i forgårs kørte jeg til hein gericke i flensborg og købte en hjelm. det var ik planlagt at jeg skulle købe en hjelm, men det var nu det jeg fandt ud af at jeg godt kunne bruge nu når jeg så prisen. Det var en caberg V2R som normalt kostede 190 euro men alle caberg hjelme var sat ned, så den kostede kun 100 euro. jeg kunne ikke have min gamle hjelm med hjem, så ville egentlig hente den i en taske eller topboks, men ejeren, Karla, sagde at hun bare sendte den gratis til mig. Super nice service og da jeg kom hjem og kiggede koster den omkring 1500 i danmark.

  • #73   9. mar 2011 Som flere andre allerede har skrevet,

    1. pris
    2. leveringstid
    3. overskuelighed i netbutik*

    *Der mangler virkelig en dansk webbutik i stil med www.bikebandit.com eller www.cmsnl.com jeg synes det er virkeligt rart at kunne se mikrofilmen online og finde lige den del man har brug for.


  • #74   9. mar 2011 Har lige købt en Airoh S4 hjelm

    Pris ved Louis 99 EUR + 7,95 i forsendelse = 796 kr.
    Her i Danmark skulle jeg give 1499 kr. + lad os sige 75 kr. i forsendelse = 1574

    Det er under halv pris - så kan min samvittighed altså godt være IKKE at støtte en dansk forhandler.

    Sidste uge skulle jeg bruge en kæde strammer til Yammeren, pris i DK 600 kr. + en ukendt leveringstid. Et par minutter via Ebay, en ny købt hjem for 27 EUR inkl. levering til døren.

    I efteråret skulle jeg bruge et kåbeglas, kørte til en stor forhandler i det Nordjyske for at få et bestilt, selvfølgeligt havde de ikke et hjemme men om de nærmest gad at bestille et var sgu noget tvivltsomt - så netbutik igen, leveret på få dage. Har før prøvet at få kåbeglas hjem via danske forhandlere .. Ja god morgen den slags tager 3-4 uger + at prisen er helt i skoven sammenlignet med udlandet.

    Sidste sommer kørte jeg til en autoriseret Aprilia forhandler i det nordjyske for at hente olie filter - det havde de sørme ikke hjemme men fik sikkert nogen ugen efter - igen afsted ugen efter, men nej stadigt ingen olie filtre på lager ... Her snakker vi det samme filter der dækker en hel vifte af cykler ??? Meget mærkeligt Sunnyboy ?? Nåh ja bestilte det bare via nettet og sparede samtidigt over 40% ved at købe en dunk olie med.

    Mange af de danske forhandlere opfører sig som konger i eget hus, de forstår sig ikke på almindelig kundeservice når det drejer sig om ekstra udstyr, de har stort set intet udvalg hjemme og er yderst ubehjælpelige med at få sagerne hjem inden for en rimelig tidshorrisont.
    De er på alle måder selv ude om at folk vælger alternativer.

    Der er dog enkelte danske shops der faktisk forstår hvad god gammeldags kunde service vil sige, stor ros til Lars fra dinmc.dk samt mo2parts.dk. De par stykker her har også gemt en god købmand i maven, den første er aktiv på tenere.dk og er hurtig som en ZX 12'er til at byde sig til når der spørges på dele eller lækkerier, moto parts er pisse flinke at snakke med - de gør i øvrigt et stort stykke arbejde eksempelvis via Face book for at lave mål rettet reklame, de kommer med nyheder, svar på spørgsmål osv. osv. Deres hjemmeside opdateres kontinuerligt med lækkerier osv.

    Ved mange af de andre forhandlere er man heldig hvis deres udvalg af brugte motorcykler overhovedet er opdateret inden for de seneste 3 måneder, deres informations niveau med nyheder er stortset ikke eksisterende ... Nettet er kommet for at blive sammen med nethandel osv. - Det man kunne leve af for 5 år siden skal man idag kæmpe lidt mere for.

    Så et opråb til de danske forhandlere - lær lidt almindeligt købmandsskab samt kundepleje og service, kunderne kommer ikke bare af sig selv og smider de surt opsparede skillinger. Det eneste der kommer af sig selv er lommeuld og navle fnuller !

    At nogen små og store forhandlere må dreje nøglen på den bekostning er bare synd - det er udviklingen som man må tilpasse sig - spis eller bliv spist !





  • #75   9. mar 2011 Jeg tror ikke der er nogen tvivl om, at mc branchen i Dk, blir meget lille, centreret på meget få forhandlere og kun få importører.

    klager over at dele ikke er hjemme har jeg ikke meget til overs for, idet mange importerer cykler, der ikke har været hentet til DK, i oprindelsesåret, så derfor er det jo tåbeligt at ligge med sædegummi til en cykel der kører 2 af i dk.

    i rigtig mange tilfælde, har jeg overværet mennesker der har prøvet støvler, lædertøj og støvler, hvorefter de er gået hjem og bestilt på nettet, den slags tiltag har jeg heller intet tilovers for, hvorfor ikke bare bestille på nettet, og så returnerer en to tre gange, istedetfor at spilde andre menneskers tid.......

    Der er ingen tvivl om at den stigende globalisering, vil koste MC folket de muligheder de tidligere havde, nemlig at kunne komme ind på et mc værksted akut, hvis de havde problemer.

    Værkstederne/forhandlerne vil tilpasse sig og ikke ha "løs" kapasitet gående, og dem der handler på nettet, kan jo så bestille en mekaniker over nettet.

    Sure opstød.....helt bestemt.....dog er det lysende klart for alle, at mælk, brød og smør købes fra dag til dag, og kun i sjælden grad bestilles hjem fra tyskland......

    Med venlig hilsen Mikael


  • #76   9. mar 2011 Jeg tænker lidt på alle dem der får lavet tænder og større patter i polen.....

    Hvad tror i tandlægen siger hvis i fortæller i har ondt i en polsk tand....?

    Tag til polen....!!

    Hilsen Mikael


  • #77   9. mar 2011 Thomas: Det er jo fint at du har et økonomisk overskud til at gøre dette. Det er jo bare ikke alle der har råd til at købe det de helst ville have, i danmark, hvor både udvalg og lagervare ikke er noget at råbe hurra for. De handler så fx. i tyskland, hvor de kan få præcis det de søgte og til en god pris. For de samme penge i danmark, kan de få sidste års model i ringere udgave.

    Som jeg i mit oprindelige indlæg skriver, så handler jeg også gerne hos danske forhandlere, såfremt priserne er i orden eller hvis det specielt omhandler impulskøb, hvilket jeg er faldet for et par gange. Fx. mit lædertøj, handsker og støvler er købt i danmark. Mit tidligere lædertøj samt tektil er også købt hos en dansk forhandler. At jeg gjorde det, var præcis af samme årsag som dig.

    Jeg støtter gerne en forhandler som jeg i forvejen har fået god service hos og derfor betaler jeg også gerne lidt mere. Min ene hjelm købte jeg i tyskland, alene af den grund, at AGV ikke er til at opdrive i danmark til gode priser. Den anden hjelm købte jeg dog hos en dansk forhandler, selv om jeg kunne spare 1000 på at handle den i tyskland.

    Om jeg forstår at folk handler i andre lande: JA, det gør jeg. Alene priserne og udvalget (KAN) være totalt til grin. Det er i hvert fald sjældent at man ser de lækre ting.


  • #78   9. mar 2011 Ok, lad os sammenligne MC Nøglen med Louis.de

    MC NØGLEN:

    Fordele:
    Du kan være heldig at de har varerne nede i butikken, så du kan se/føle og spørge til dem (men det er imo yderst sjældent de har det du står og mangler hjemme).

    Ulemper:
    Beskrivelser/info i kataloget er stærkt begrænsede.
    Kun et lille billede og en smule tekst.
    Ingen søgefunktion i deres katalog - så held og lykke med at finde den der dims du ikke lige ved hvad hører under...
    Du skal ned i butikken for at se om det er hjemme, eller ringe til dem og høre ad.
    Du skal selv hente tingene i butikken.
    Du skal betale mere for varerne
    Er du i tvivl, har du et lille gnidret billede og 5 ord til at bestemme dig for om det er a eller b du skal have eller ingen af dem. Butikken har ikke begge varer hjemme og ekspedienten har aldrig set den anden vare og kan derfor ikke rådgive dig. Viljen til at tage en hel masse varer hjem, så du kan bestemme dig, er klart nok også begrænset, da de ikke vil brænde inde med en masse ting.

    LOUIS.DE:

    Ulemper:
    Du skal hele vejen til tyskland hvis du vil se/føle/røre
    Du kan ikke lige gå ned og bytte tingene (men du er nok også ligeglad, da besparelsen er så stor, at du ikke en gang gider sende den retur, men bare bestiller en ekstra af den dims der ikke virkede.)

    Fordele:
    Du kan se hvilke varer de har hjemme
    Kæmpe udvalg af varer
    De har en rigtig god søgefunktion til de ting du ikke lige kan finde.
    Der er bedre beskrivelser, anmeldelser fra andre brugere, links til tests o.s.v.
    Der er flere billeder, større billeder, zoom funktion, ofte i 3D.
    Du kan betale online og de sender det hele direkte til dig!
    Det hele er bare langt nemmere og billigere.

    Louis.de - moderne nethandel, som den har været i resten af Europa de sidste mange år.
    MC Nøglen: Som at træde 10-15 år eller mere tilbage i tiden, kun for at døje med ekstra besvær og højere priser...


  • #79   9. mar 2011 En ulempe mere ved luis.de: Det er på tysk!
    Men ellers er jeg helt enig med Christian (København) H.

    Jeg håber at luis laver en Dansk afdeling en dag. Det ville også give nogle Danske arbejdspladser, samtidig med at kunderne har mulighed for at se og røre varen før køb.


  • #80   9. mar 2011 På louis kan man skam bare vælge engelsk !

  • #81   9. mar 2011 Jeps, men du kan ikke vælge Dansk så derfor må det jo være en ulempe (i teorien)

  • #82   9. mar 2011 En fyldestgørende engelsk eller tysk samt billeder med zoom samt ofte 3D er i min
    optik en fordel i forhold til MC nøglen der er spartansk


  • #83   9. mar 2011 Don T:
    jeg kan overhovedet ikke tage din sidste bemærkning seriøst.

    Du har intet belæg for din udtalelse.

    Mvh
    Thomas E


  • #84   9. mar 2011 Thomas: Men du har stadig valgt at flytte arbejdsplads udenlandsk. Gætter på at dem der hår fået opgaven at reparere læderet her i DK, også er i stand til at sy en dragt for bunden af, men som du selv skriver, vil den blive urimelig dyr.
    Men stadig, dit argument var jo at vi skulle holde pengene i landet, sådan at vi har til vores løn.
    Fair nok, men den danske økonomi er ikke lokal, den er global. Et hele vesten har valgt at investere i produktions i østen kommer også os selv til gode.
    Den øget velstand i østen har bla betydet en større efterspørgsel på svinekød, og har presset prisen op. Det er da kommet de danske svinebønder til gode (selvom de har det hårdt).
    Når vi smider en masse peneg i Tyskland, er vi også med til at øge velstanden dernede, så har de bedre råd til at leje et sommerhus på vestkysten og besøge de danske forlystelsesparker.

    Det de danske forhandler mister på karusellen, vinder andre på gyngerne.


  • #85   9. mar 2011 Interessant tråd og emne, Jeg er principielt på "nethandlernes" side, har selv et Louis Gold bonuskort.
    Jeg tror faktisk løbet er kørt for mange af de fysiske butikker i deres nuværende udforming, qua mange af argumenterne i tråden.
    Det kan heller ikke afvises, at T.hansen tager en vis kundeandel, nok ikke lige så mange som netbutikkerne, men mange bække...og her er Lidl en anden "bæk". Når man har købt tanktasken sammen med mælken, er der ikke noget incitament til at gøre et tilsvarende køb hos den lokale.

    Jeg tror der kun er koncepter som Søborg MC tilbage. Fokus på reperationer, skift af kunders egne importdæk, lidt kommissionssalg samt MC-nøglen. Ellers kunne man jo kigge på om ikke forhandleren kunne slå sig sammen med ditto mærker inden for både eller biler, på den måde kunne butikslejen blive fordelt på flere brancher. Modargumentet er dog Køge MC og Bådcenter, som absolut ikke har forstået at lade forbrugerne få gavn af det koncept.

    En radikalt forslag var at udvide T.hansens sortiment med MC nøglen, og inkorporere MC nøglens produket på T.hansens velfungerende hjemmeside. Så skulle priserne på "nøglen" nok også komme ned. Der må være visse ekstra udgifter og administration, ved at skulle servicere 50 forskellige forhandlere landet over.


  • #86   9. mar 2011 Ang. den med "bedste læder er fra pakistan".

    Nu er jeg absolut ikke læder ekspert, hvilket nok du er, Thomas. Men jeg ved da at Scan-hide (som er ejet af danish crown) leverer læder til fx. Rolls Royce. Hvis nu det bedste læder kommer fra pakistan, burde Rolls Royce så ikke bruge det ?

    Som sagt så aner jeg INTET om læder, men den med pakistan undrede mig bare.


  • #88   9. mar 2011 Nickname:
    Ok - nu nævnte du selv mærkerne, og ja der er mange kvaliteter,
    Det er meget svært at se forskel på Top-grain og Spalt læder - top-grain er den hvor hår har siddet - spalt er som ordet antyder en spaltet læder - der kan blivet mange læderhuder af et stykke skind. Top-grain er den dyreste og selv indenfor hvert lag er der kvalitets forskelle.
    Bøffelskind (vandbøffel) bruges også af rigtig mange producenter og er en del billigere og ikke så fint i sine fibre og har en lidt ringere slidstyrke. Mange præger endda bøffelskindet så det kan forveksles med okseskind og sælger det som okseskind. Det er her at knowhow og de rigtige medarbejdere er sine penge værd i guld. Certifikater kan forfalskes og kun de "gamle rotter" i branchen kan finde de rigtige huder.
    Skind har mange anvendelses muligheder og Pakistan er længst fremme med skind til tøjproduktion og herunder mc-tøj.
    Pakistan eksporterer rigtig meget læder til vesten og dainese og alle de andre er ogaå repræsenteret derude. så selvom der står "made in italy" eller alle de andre lande kan skindet sagtens komme fra pakistan.
    Og ja - de har også fandens meget lort som de forsøger at hælde i skrutten intetanende kunder i vesten.
    Jeg kender ikke scanhide men de kan jo have specialiceret sig i en anden produktlinie.

    Jesper:
    Jeg tvivler på at Pia fra Kbh. Nådleri ville være interesseret i at sy den mængde dragter helt fra bunden. Hun har ikke faciliteterne og er ikke skrædder af uddannelse - hun er skomager (bandagist) men hun er hamrende dygtig til repararioner og kan sit håndværk.



  • #89   9. mar 2011 Citat:
    så derfor er det jo tåbeligt at ligge med sædegummi til en cykel der kører 2 af i dk.

    Citat slut.

    Suzuki GSX 600 F.... ER nok den mest solgte cykel i DK vil jeg gætte på (eller en af de mest solgte lol)


Kommentér på:
Grænsehandel - hvorfor ???

Annonce