1.986 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

Skal min mc synes om? Skal min mc synes om?

Fik købt mig en fin Suzuki sv650 efterår 2010, og den røg så i hi med det samme.

Nu har jeg så fundet registreringsattesten frem, da jeg skal have omregristreret og plader til den.

Ser på på attesten at under "største effekt" står der 25KW, og jeg ved at det er maks KW for en neddroslet mc.

Sælger har intet fortalt mig om den har været neddroslet, så jeg ringer til ham, og finder så ud af at det har den, men at den er blevet fjernet igen. Men han kan ikke forklare hvorfor der stadig står 25KW på attesten.

Mit spørgsmål er så om den skal synes om når neddroslingen er fjernet, for jeg bliver jo nødt til at have det rigtige antal KW stående på min nye registreringsattest jeg får når jeg får den omregistreret..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.
  • Blotlæggelse af strømforsyning og etablering af stikkontakt 1.357 kr.
  • Dispose of 90% gasflaske 400 kr.
  • Korrekt montering af vaskemaskine 750 kr.
  • Grundig rens og fugning af chaussésten 700 kr.
  • Afmontering og montering af nyt armatur inkl hanen på den nye 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skal min mc synes om?
  • #1   7. mar 2011 eller om jeg bare skal oplyse at neddroslingen er fjernet, og så bliver std KW skrevet på den nye attest?

• #2   7. mar 2011 Det gør der fordi at tidliger ejer , fik den droslet. og det har du så ikke været opmærksom på da du omrigistret den .

• #3   7. mar 2011 André K: Tror du har misforstået.

Jeg købte cyklen efter 2010, og smed den i hi med det samme. Har derfor taget pladerne af den, men har ikke omregistreret den. Så det er stadig den samme registreringsattest som sælger havde og stadig hans navn på den.

Nu skal jeg så omregistrere da mc sæssonen jo er startet, men ser så at der står 25kw på attesten

Har fået bekræftet af sælger idag at da han købte den fra ny 08, blev den neddroslet, men neddroslingen blev så fjernet sommer 2010.
    Attesten siger bare stadig 25KW, så om han ikke har oplyst motorkontoret at neddroslingen er fjernet ved jeg ikke..

Uanset hvad så bliver jeg jo nødt til at gøre det nu, for der skal jo stå det rigtige på attesten.. mit spørgsmål er bare om den skal synes når man fjerner neddrosling, ligesom den skal synes når den bliver neddroslet.

• #4   7. mar 2011 Sekula, Du skal omsyne den ud fra den ikke er drosslet længere. Når det er gjort kan du få den omregisteret korrekt.

• #5   7. mar 2011 arr lort.. troede kun den skulle synes når man fik neddroslet. :S.

Den er ikke lige sat op til syn :S

• #6   7. mar 2011 jeg tror ikke den skal synes ! gå ned på motor kontoret og hør dem ad , men et par diodeblink og en anden udstødning betyder altså ikke noget for et syn ,

• #7   7. mar 2011 Jeg vil ringe til enten en synshal eller motor kontoret og spørge der, jeg tror kun det er ved neddrosling den skal synes.............. men mit gæt er lige så godt som de andres..........

• #8   7. mar 2011 Hvis den er så ny burde den rende ret gennem syn. Så det skulle ikke være noget problem. Men ring til synshallen og spørg dem ad. Eller alternativt spørg ved en forhandler.

• #9   7. mar 2011 den diskussion må jeg lige følge med i.

når jeg starter på i år, skal jeg have fjernet neddroslingen på min motorcykel, og er sgu også i tvivl om jeg skal have omregistreret min mc samtidig op til nyt syn.. smiley

• #10   7. mar 2011 Kan den godt synes med den baglygte med integreret blinklys? Spørger fordi jeg kender en der skal have synet en sv'er med nøjagtig samme baglygte. Undskyld jeg bruger din tråd Sekula

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.712
    #11   7. mar 2011 Nej de sidder for tæt.

• #12   7. mar 2011 Det er en konstuktiv ændring både at mont. og afmont. drosling. Så ja den skal til syn.
    Men jeg kan se at der er lidt arbejde med bagtil !

• #13   7. mar 2011 Uanset afstanden mellen dine blinklys så bliver de aldrig lovlige med den placering inde bag ved udstødningen.
    For- og bagblinklygte skal være synlig mindst 80° udad og 45° indad.
    Hvad med nr.pladelys, refleks og udstødningen ?

• #14   7. mar 2011 men noget helt andet er jo , at uanset hvad kan du da være ligeglad med at den står som droslet ! hvem skulle tjekke og hvorfor ?

• #15   7. mar 2011 for fanden da.... :(.. gider ikke at skulle hen og montere blinklys og jeg ved ikke hvad...

• #16   7. mar 2011 Hvis du skal til syn, så prøv bare at køre den igennem uden at pille ved den, ikke sikkert de siger noget til det.

PS. Rigtig flot SV'er

• Dan P
    Dan P Tilmeldt:
    aug 2010

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 116
    #17   7. mar 2011 jeg ville køre direkte til syn

• #18   7. mar 2011 Jeg vil tro at du også skal i gang med at skifte potter. De originale blink kan nok ikke være der.

Sæt noget musik på og nyd lidt tid i det dejlige vejr. Det kan ikke tage mere end 4 timer samlet, hvis du har lidt styr på hvad du laver smiley

• #19   7. mar 2011 Sekula : hvad er problemet i at køre , som den er ?

• #20   7. mar 2011 Jonas W: Mange tak smiley

Michael.b svendborg B: Problemet er at der står den har maks 25kw på registreringsattesten, og den har meget mere end det..

Ved ikke hvad "straffen" er men er helt sikker på det ikke er lovligt at køre på noget der er oplyst som noget andet

• #21   7. mar 2011 politiet stopper dig , og så ! hvis du har lille kort skal du bevise at den er drosslet , men dit kort er stort og de vil aldrig spørge.
    hvad skulle straffen være ? og for hvad ?

• #22   8. mar 2011 jeg forstår heller ikke helt hvad der er at være bange for.. okay der står på papiret den er droslet, men det er den ikk, so what, du HAR jo stort kørekort, du kan dog komme i problemer hvis du låner den ud til en med lillekørekort i tro om at den er droslet..!

Kommentér på:
Skal min mc synes om?

Annonce