{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.142 visninger | Oprettet:

officiel motorcykelsæson start {{forumTopicSubject}}

Jeg læser en chokerende analyse om, at langt de fleste ulykker med motorcykler skyldes at vi overses af bilister. Specielt gælder det starten af sæsonen, hvor bilisterne endnu ikke er vant til at se motorcyklister i gadebilleder.
Hvorfor findes der ikke én officiel dag, hvor vi alle i fællesskab kører rundt i vores byer og landsdele og gør bilisterne opmærksom på, at nu kører vi altså igen?
Jeg ser ikke som åbningen af bakken for et sådan arrangement, da jeg har indtryk af at det for langt størstedelen blot er "noget, der sker der ovre i København".

Det jeg gerne vil vide er, om denne tanke før har været oppe at vende?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  officiel motorcykelsæson start
  • #1   6. mar 2011 Jeg tager mine forholdsregler. Jeg stoler ALDRIG på en bilist der skal holde tilbage.

• #2   6. mar 2011 Du skal sgu da køre efter at alle overser dig og ingen kan færdselsreglerne, både på mc og i bil ellers kan det satme hurtigt gå galt. Min kørelærer gjorde meget ud af at vi skulle placere os om en bil og IKKE som en knallert på vejen ( tror faktisk der sker en del ulykker på den konto ) og at kigge langt frem ad og læse traffiken før den skete.

Synes ikk folk kan blive overrasket over der pludselig kommer mc`er på vejen, når sommerhjul kommer på, havemøbler frem og plæneklipper ud osv. Det er da logik : )

• #3   6. mar 2011 Der bliver snart reklameret for så meget i tv.. hvorfor ikke lige bruge 10 sek.. og fortælle at det er 1 marts.. og fra nu af kommer alle tosserne med deres 2 hjulet fart maskiner atter på gade! så ved de det da...

• #4   6. mar 2011 Okay dér gik ikke ret meget mere end ét indlæg før denne tråd blev ledt et helt uventet sted hen.
    Statistiken dér fik mig bare til at tænke over, om der ikke før i tiden har været noget snak om et sådan arrangement, der skal gøre bilisterne opmærksomme på at nu er der motorcykler på vejene igen?

• #5   6. mar 2011 Peter ( Thisted ) : hvis han har lært dig så har han ikke lært dig færdselsloven ordentligt. Der er højre kørsel i DK og man skal holde til højre så vidt muligt i sin kørebane.

Men hey jeg gør det samme selv =)

• #7   6. mar 2011 Og så kunne man sige "stakkels dem der kører før 1. marts"....
    Næh du, regn altid med at alle andre er "idioter" smiley

• #8   7. mar 2011 Er altid agtpågiven når der er billister i nærheden.

Vedr. åbningsdag:
    Fordi mange helt uvidende tror, at deres mc'er ætses op over en dag, hvis de har været ude at køre og der måske kan være salt tilbage på vejene ville en fast dag være umuligt. Desuden ved vi jo desværre aldrig noget om vejret. Det kan sne, regne eller være fint forårsvejr som der var i denne her weekend.

Men ide'en om en åbningsdag er god.

Mener jeg.

• #9   7. mar 2011 Jesper (

Du skal køre midt i din vognbane. Der er hvad der står i min færdselslov, og tror ikke det er ændret siden november sidste år da den blev opdateret sidst.
    Men ja vi har højre kørsel her i landet. Det betyder at du skal køre i højre vognbane.

• #10   7. mar 2011 Jeg kører sku til venstre, Safest!!

• #11   7. mar 2011 HUNTER, besvarer dit spørgsmål - er iøvrigt helt enig med ham om hans syn på vejsalt/opstart...

• #12   7. mar 2011 Enig med Jens..

Nogle bilister overser sgu bare alt, kan i huske hende kvinden der sidste år påkørte en POLITIBETJENT med GUL vest på en HVID mc i et kryds.. lol..!

• #13   7. mar 2011 Lad mig lige sige, at der faktisk har været gennemført et temmelig stort arbejde for at synliggøre en sæsonstart. Masser af MC-ister vil gerne medvirke frivilligt, og Sikkertrafik (dengang RFSF) var også lune på ideen. Der blev desværre disponeret om af en eller anden politisk årsag.

Når det så er sagt, så SKAL man som C-ist altid huske, at man er mindre end en bil, man forsvinder let i en blind vinkel, man kommer ofte hurtigere end nogen forventer, og så er det sådan, at når det menneskelige øje - ikke bare dit, men også bilistens - opfatter små genstande længere væk end de er og store nærmere på end de er.

Kør derefter - der er ikke noget ved at sidde i en kørestol og få ret i, at det var en andens skyld!!!!

• #14   7. mar 2011 Placeringen på vejen

§ 15. Kørende skal under hensyntagen til anden færdsel og forholdene i øvrigt holde så langt til højre som muligt.

NU gad jeg ikke lige checke resten af loven, for undtagelser for motorcyklister eller lignende?

• #15   7. mar 2011 Jesper:
    En betjent til køreprøven sagde man skulle ligge til venstre for midten, så man blev set.. Men om det er decideret lov ved jeg ikke, men det giver bilisterne længere tid til at opdage en..

• #16   7. mar 2011 Vi er ganske enige, i FORNUFTEN i det.. MEN det gør det jo ikke til lov..

Det er jo også ganske fornuftigt at overhale en idiot i 3. vognbane indenom /(hvis han kører under hastighedsgrændsen) i første vognbane MEN det giver stadig et klip i kortet!! smiley

Kommentér på:
officiel motorcykelsæson start

Annonce