{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.045 visninger | Oprettet:

SR 500 1984 SYN {{forumTopicSubject}}

Hej MC folk smiley


Jeg er igang med at bygge min SR 500 fra 1984 om. Den her været erklæret totalskadet; speedometer, forlygte og andre småting er smadret. Min drøm på lang sigt er at bygge en café racer med clipons, tilbagerykkersæt, KN luftfilter, andre lyskomponenter osv.
Så spørgsmålet går på, om en SR SKAL synes med originale dele som for eksempel kørestilling og luftfilter, baglygte osv.

Min plan er at bevare batteriet men i en anden kasse. Så strøm kommer jeg ikke til at mangle. Men jeg vil montere en anden baglygte fra en puch SG 250, som måske ikke lyser lige så kraftigt som den originale. Desuden kommer et tilbagerykkersæt til måske at have betydning for bagbremseeffekten.
Jeg kommer altså til at lave nogle enkle justeringer i kørestilling, luftfilter, bagbremseeffekt og baglys, som kan have betydning for syn.

Er der nogen, der har prøvet dette før?

MVH Malte


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  SR 500 1984 SYN
  • #1   5. mar 2011 Hvis dit Puchlys ikke er forsynet med godkendt refleks, kan du komme i problemer. Hvis der samtidig skulle komme en nedsat bagbremseeffekt pga de tilbagerykkede fodhvilere, ville jeg ikke en gang overveje, at tage den ud på vejen!
    Clip on'erne og fodhvilerne burde ikke give nogle problemer og heller ikke K&N filteret.
    I det hele taget, så betyder ombygninger ikke så meget, hvis det er ordentlig udført og bremser og lignende ikke bliver berørt med det!


  • #2   5. mar 2011 Ændring af Fodhviler konsol er en konstruktiv ændring plus det med bremsen lyder da lidt som noget man skal holde sig fra...

  • #3   6. mar 2011 Det var min far, der påpegede, at man ved at forkorte bremsepedalens længde reducerer kraftoverførslen fra foden til bagbremsen (vægtstangsprincippet). Han siger selv, han skal være fandens advokat og stille alle de kritiske spørgsmål.

    Mange før mig har monteret tilbagerykkersæt:
    http://kedo.de/com/ssl/php/function/ShowPDF.php?f_file=%2Fhomepages%2F9%2Fd137491271%2Fhtdocs%2Fcom%2Fssl%2Fgrafic%2Fpdf%2FKatalog%2FSeite%2F255.pdf

    Jeg har sendt en mail til en, der forhandler Puch baglygten.
    Hvis den kan monteres med en 12V baglys og bremselys, skulle det så ikke være fint? Den har jo siddet på en Puch SG 250 fra 60erne, men det er selvfølgelig også en anden aldersgruppe... ?


  • #4   6. mar 2011 Du kan være sikker på, at der efter Puch'ens introduktion på det Østrigske marked i 60'erne er kommet et hav af Europa godkendelser af baglygter og deres reflekser. Og i særdeleshed efter at typegodkendelserne blev indført i midt-halvfjerdserne!

    Fodhvilerne ser jeg ikke de store problemer i, hvis ikke bremseeffekten forringes, og styret heller ikke.


Kommentér på:
SR 500 1984 SYN

Annonce