533 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Rasler cyklerne stadig fra hinanden? Rasler cyklerne stadig fra hinanden?

Nej forhåbentligt ikke... men kom bare til at tænke over det. Man hører jo så meget.

Kan huske min far fortæller om den gamle Triumphklub hvor de stort set ikke kunne køre en tur uden den obligatoriske skruepause.

Harley har også før været oppe at vende her - men de nye motorer er vel langt mere stabile end de gamle som lige skulle monteres igen efter en køretur?

Og så er der jo også de svirrende rygter om Italienske motorcykler som f.eks. Ducati - holder de sammen eller falder de fra hinanden?

Er motorcyklerne alle som en i dag lige stabile - eller kræver nogle cykler stadig mere "pleje" end andre?

Bare en tanke.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning af spisebordslampe i betonloft i 800 kr.
  • Installation af lamper 1.000 kr.
  • Setter op 4 loft lamper 650 kr.
  • Samling af havestol 300 kr.
  • Fjernelse af ukrudt og oprydning af blade 500 kr.
  • Skærer bar stole Ben i sort metal 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rasler cyklerne stadig fra hinanden?
  • #1   5. maj 2006
    Lige en kort bemærkning..

Ja en SZR 660 har mange rystelse(en-stamper).
    Det kan gøre at nogle dele sidder lidt småløst, hvis man ikke tjekker dem efter en gang imellem. F.eks Min nummerplade, som "rystede" af sidste år. Men ellers ikke de store problemer med at tabe skruer osv.

• #2   5. maj 2006 Nej, men en mc kræver stadig mere vedligeholdelse og pleje pr. kørt km end en bil.

Det med at falde fra hinanden er vist overstået kapitel hos alle de store mærkeproducenter. Kineserne derimod...

Er helt vild med de italienske mc'ere og så vidt jeg har kunnet finde frem til skulle der ikke være problemer med det mekaniske, hvis man spørger ejerne af disse. Dem der sværger til japser mc mener typisk noget andet... Ledningsnettet på de italienske maskiner skulle dog stadig være det svageste punkt, da det typisk ikke er særligt godt beskyttet mod regn og fugt, men det kan man jo selv løse forholdsvist nemt, hvis man har en vinter, hvor man keder sig smiley

• #4   5. maj 2006 Kommer sq meget an på hva det er for en kværn....

Nogle enstamper (fx Husqarna 610) offroadere vil gerne rasle fra hinanden også de nye.... men så er sikringstråd og locktite en god ting...
    Tommelfingerregel jo færre cylindre (og balance aksler)jo flere rystelser....

Og ja ledningsnettet er typisk ikke italiernernes styrke....men japanerne kan oxo fejle....
    De nye Triumph kan ikke sammenlignes med de oliedryppende sager fra 50-60erne...
    Harley hmm tror ikke de nye er så slemme til at rasle fra hinanden (nok især ikke V-rod) men tandbeskytter er nok en god ting for ikke at slå spidserne af tænderne smiley

• #5   5. maj 2006 Man kan jo svejse skruerne fast!! smiley

• #6   5. maj 2006 Sikke en god idé Torkild, det gør jeg med det samme.

• #7   5. maj 2006 Bare ok, Frorai. Så er jeg da ikke den eneste der har gjort det!! smiley

Kommentér på:
Rasler cyklerne stadig fra hinanden?

Annonce