2.291 visninger
|
Oprettet:
Til dem med cykler med 130 hk ++ {{forumTopicSubject}}
Hey mc folkens.
Henvender sig mest til dem som har 4 cylindret racer maskiner men byd bare ind. Når i starter fra 0 og skal accelere alt hvad cyklen overhoved kan vil den så ikke bare gå bagover eller trækker den først rigtigt fra 8000 omdr, (Ca) hvor man alligevel kører 80 km/t også kan den ikke hive sig op mere. Eller er det noget med at være forsigtig på gassen i 1. gear.
Mit spørgsmål kommer efter jeg har set en med en repsol som startede fra lyskrydset hvor han lagde fra land og det lød bestemt som om gassen var helt i bund.
maj 2004
Følger: 24 Følgere: 21 MC-er: 3 Emner: 127 Svar: 335
jan 2006
Følger: 16 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 11 Svar: 50
aug 2006
Følger: 31 Følgere: 31 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 343
Selvom man ligger ved 10k rpms, og så giver fuld gas, så letter forhjulet heller ikke.
(Overstående med org gearing, hvis man gearer den ned, så skulle den kunne løfte hjulet).
På de ældre R6 modeller har jeg hørt, at de godt kan lave en "power wheelie" i 1. gear. Men på de nyere (2006 og frem) er vægtfordelingen ændret, således at der er mere vægt over forhjulet.
Min har godt nok ikke 130hk, men skrev alligevel.
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.700
Læner man sig langt nok forover, kan man bundgasse ret tidligt i forløbet.
feb 2009
Følger: 11 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 46 Svar: 637
sep 2006
Følger: 58 Følgere: 55 MC-er: 2 Emner: 35 Svar: 519
Hvorfor spørger du?
feb 2009
Følger: 26 Følgere: 40 MC-er: 8 Emner: 76 Svar: 1.239
aug 2006
Følger: 31 Følgere: 31 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 343
sep 2006
Følger: 58 Følgere: 55 MC-er: 2 Emner: 35 Svar: 519
Tilmeldt:
dec 2007
Følger: 20 Følgere: 83 MC-er: 7 Emner: 633 Svar: 6.813
Min FJ 1200 kan nemt løfte hjul men den kan også lade være det er chaufføren der bestemmer meget også
Og som Sajmon skriver så er det ikke HK der bestemmer det
maj 2006
Følger: 23 Følgere: 53 MC-er: 2 Emner: 33 Svar: 306
Men ja den skal godt nok have noget gas på en R6er.. Tør ikke sige om det kan hjælpe hvis du lige hurtigt slipper gassen kort der hvor den trækker mest også vrider den rundt
jul 2004
Følger: 8 Følgere: 27 MC-er: 1 Emner: 66 Svar: 2.816
apr 2005
Følger: 81 Følgere: 79 MC-er: 3 Emner: 194 Svar: 938
feb 2004
Følger: 35 Følgere: 34 MC-er: 1 Emner: 89 Svar: 2.745
Tilmeldt:
dec 2007
Følger: 20 Følgere: 83 MC-er: 7 Emner: 633 Svar: 6.813
http://www.youtube.com/watch?v=zsPjNYY5GvM&feature=autoplay&list=PL817944C2DDD67CCF&index=5&playnext=2
jan 2006
Følger: 16 Følgere: 16 MC-er: 5 Emner: 93 Svar: 1.086
aug 2007
Følger: 53 Følgere: 102 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 226 Svar: 3.253
men det passer mig faktisk helt fint at den ikke vipper på gassen... også derfor den ikke er blevet opgraderet til en 1000 kubik...
feb 2009
Følger: 26 Følgere: 40 MC-er: 8 Emner: 76 Svar: 1.239
sep 2005
Følger: 5 Følgere: 32 MC-er: 15 Emner: 361 Svar: 1.797
Min 1300 Hayabusa fra 1999 kunne jeg godt smide sømmet i bund, den blev MEGET let i styring, men gik lige netop ikke på hjul, hvis tanken var fuld, og man lå på tanken, LYNENDE hurtig.
Da jeg så skulle hente min Blackbird ville jeg LIGE overhale konen i 1 gear, og den gik bare på baghjul, MEGET ubehageligt når man nu er vant til at den ikke gør det.
Men tror det er fordi der ligger en momentspærre i Hayabusa, den kan ikke bruge fuld kraft i 1,2,3 og 4 gear.(Det kan dog fjernes).
Thomas
jul 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 13 Svar: 84
feb 2009
Følger: 11 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 46 Svar: 637
aug 2010
Følger: 20 Følgere: 19 MC-er: 1 Emner: 37 Svar: 221
vejer 80kg
apr 2008
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 30 Svar: 161
men gamle zx9 som havde fået jetkit var en helt anden historie... den gled i koblingen fra 9000 omdrejninger, men da jeg var ny mc´ist mærkede jeg det ikke, men det gjorde jeg da jeg havde fået nye koblingsplader... den smed på hjulet hvis jeg tog 2 gear med fuld gammer hvis jeg rullede en 50 stykker
jul 2008
Følger: 4 Følgere: 7 MC-er: 1 Emner: 44 Svar: 1.036
Men man kan godt lægge fra stregen på en 1 liter med fuld håndtag i første gear, man skal bare fire den på koblingen hele vejen op til XX km/t alt efter hvilken maskine det er. Tror bare det slider lidt på koblingen.
Min 2004 R1'er trak pænt tidligt i omdrejningerne, tidligere end de 8.000 rpm som du nævner og kunne godt løfte forhjul ved 80 km/t og ved højere hastigheder. Det var faktisk ret irriterende imo.
jun 2008
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 3 Emner: 45 Svar: 575
Min skal gerne skiftes ud med noget langsommere da jeg slet ikke udnytter sådan en R1'er
sep 2005
Følger: 5 Følgere: 32 MC-er: 15 Emner: 361 Svar: 1.797
T
aug 2007
Følger: 53 Følgere: 102 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 226 Svar: 3.253
det er da muligt der er noget galt med min... den smider dog det den skal og render næsten klokken ud.. :_)
men skulle det nu være en fejl jeg faktisk ikke har lyst til at få rettet... har det altså bedst med 2 hjul i asfalten..
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 375 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.686
(Lars fra Tønder og den er sort)
jun 2009
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 11 Svar: 87
Fed lille maskine, den kunne nu også lette ben, uden den blev kildet specielt meget.
Den vejer jo også kun ca 150 kg......
nov 2006
Følger: 68 Følgere: 69 MC-er: 25 Emner: 294 Svar: 1.891
jul 2008
Følger: 4 Følgere: 7 MC-er: 1 Emner: 44 Svar: 1.036
apr 2009
Følger: 5 Følgere: 74 MC-er: 2 Emner: 38 Svar: 2.281
mvh hc... gi dem gas..
apr 2009
Følger: 5 Følgere: 74 MC-er: 2 Emner: 38 Svar: 2.281
nov 2006
Følger: 68 Følgere: 69 MC-er: 25 Emner: 294 Svar: 1.891
maj 2010
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 23 Svar: 240
En HD Knucklehead? xD
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 52 MC-er: 2 Emner: 191 Svar: 7.509
en 900RR har ca. ligeså mange hk som en 600RR men har meget mere moment, og jeg synes det er meget svært at holde forhjulet nede med en 900 ved fuld gas, mens en 600 godt kan tåle fuld gas hvis man sidder foroverog laver rolige koblingsslip..
jun 2009
Følger: 44 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 351 Svar: 2.610
Hvis den kommer på hjul fordi i giver gas er det fordi den ikke har kræfter nok , det skulle helst ende i en 402 m smokie
(link fjernet)
aug 2004
Følger: 6 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 532
okt 2007
Følger: 48 Følgere: 46 MC-er: 1 Emner: 61 Svar: 390
sep 2006
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 4 Emner: 5 Svar: 133
apr 2006
Følger: 13 Følgere: 14 MC-er: 7 Emner: 92 Svar: 651
apr 2006
Følger: 13 Følgere: 14 MC-er: 7 Emner: 92 Svar: 651
sep 2008
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 34 Svar: 641
Iøvrigt kan man jo også konkludere at efter hånden man har hævet "langelinie potens forlængeren" (HK) til op over 180HK er 1. gearene blevet længere og længere. Min gamle CBR900 skulle have 2. gearet ved omkring 115km/t en ny CBR trækker vel op i mod 170km/t før den er kørt ud i første?
jun 2009
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 11 Svar: 87
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 52 MC-er: 2 Emner: 191 Svar: 7.509
apr 2006
Følger: 37 Følgere: 33 MC-er: 2 Emner: 106 Svar: 1.090
De fleste 1000 kubikker, der vælger fabrikken en "kort" akselafstand, da svingegenskaber prioriteres. Men når de så får flere heste, så justeres akselafstanden også. ZX10R model 2009 har 141,5 cm ( som R1) men fik 10 mm længere til model 2010.
Min har en akselafstand på 157,1 cm.
Det betyder at jeg i acc. kører fra de fleste 1000 kubikker, da deres acc. går op i himlen, hvis de skal følge med.
Min har ægte 0-100 på ca 3 sek.
MEN, fuld gas fra start, og bagdækket vil spinde.
Har prøvet at komme ned af motorvejtilkørslen, i 1.gear, så kører man ca 130 km/t når man kører ind på motorvejen, så 2. gear og op for gassen, ja, og så på baghjul. ( husker svagt at det var i D, selvfølgelig )
Ses derude - snart - forhåbentlig.
okt 2007
Følger: 2 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 72 Svar: 667
Jeg har til gengæld prøvet på min gamle Z650'er, at give gas op ad en bro, i tredie gear... selv med sine 64 hk, slap den asfalten med forhjulet, da broens top blev nået (og det var ikke engang en specielt skarp kurve). Det overraskede mig en del, da jeg slet ikke havde regnet med det, og det er også en del ubehageligt på en maskine fra 70'erne...
maj 2009
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 180
Selv min cbr600 F kan, med fuld tank og 110kg pilot(+udstyr) løfte forhjulet fra stilstand i 1. og 2. ... men det er helt og holdent selvvalgt, for den kan også lade være (heldigvis)
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 52 MC-er: 2 Emner: 191 Svar: 7.509
ja selv min 400RR kan jeg hive på baghjul uden kobling..! Mens mine venner ikke kan løfte deres 600ccm racere 1cm fra jorden uden kobling!?!
sep 2008
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 34 Svar: 641
feb 2009
Følger: 26 Følgere: 40 MC-er: 8 Emner: 76 Svar: 1.239
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 52 MC-er: 2 Emner: 191 Svar: 7.509
Til dem med cykler med 130 hk ++