{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.291 visninger | Oprettet:

Til dem med cykler med 130 hk ++ {{forumTopicSubject}}

Hey mc folkens.

Henvender sig mest til dem som har 4 cylindret racer maskiner men byd bare ind. Når i starter fra 0 og skal accelere alt hvad cyklen overhoved kan vil den så ikke bare gå bagover eller trækker den først rigtigt fra 8000 omdr, (Ca) hvor man alligevel kører 80 km/t også kan den ikke hive sig op mere. Eller er det noget med at være forsigtig på gassen i 1. gear.

Mit spørgsmål kommer efter jeg har set en med en repsol som startede fra lyskrydset hvor han lagde fra land og det lød bestemt som om gassen var helt i bund.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Til dem med cykler med 130 hk ++
  • #1   24. feb 2011 Fuld hane i 1. så ryger du sku bagover, selv i 2. ryger den op på 1000ccm cykler, så ja det er noget med og dosere gassen

  • #2   24. feb 2011 lad os sige det sådan forhjulet bliver meget meget let gg.

  • #3   24. feb 2011 Jeg kan sagtens give fuld gas uden at den letter i 1. gear. Og ja, der sker først rigtigt noget efter 10k rpms.
    Selvom man ligger ved 10k rpms, og så giver fuld gas, så letter forhjulet heller ikke.
    (Overstående med org gearing, hvis man gearer den ned, så skulle den kunne løfte hjulet).

    På de ældre R6 modeller har jeg hørt, at de godt kan lave en "power wheelie" i 1. gear. Men på de nyere (2006 og frem) er vægtfordelingen ændret, således at der er mere vægt over forhjulet.

    Min har godt nok ikke 130hk, men skrev alligevel. smiley


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.700
    #4   24. feb 2011 Man behøver skam ikke 130+hk for at den letter hjul ved max gas.

    Læner man sig langt nok forover, kan man bundgasse ret tidligt i forløbet.


  • #5   24. feb 2011 Min gamle zx6r gik på hjul kun ved brug af gassen i 1. gear... og det var uden at hive, bounce, eller andet mærkeligt... Men ja. motoren skal da have nogle omdrejninger for at den rigtigt bliver sjov!

  • #6   24. feb 2011 Man ryger også bagover i 2 gear når man har kørt 1 gear helt ud og så ellers hakker til den i andet ved ca. 150-160 km/t.... Det kostede mig et par rene underdrenge første gang jeg lærte det og heldigvis fik reddet cyklen og mig selv smiley Det var på min ZX10R '07...

    Hvorfor spørger du?


  • #7   24. feb 2011 kommer jo også en del an på køreren og vægten på cyklen... jo ingen tvivl om at en cykel på 170kg letter hurtigere end en på 230kg... jo derfor de "tunge" er forholdsvis hurtige ifh til de lette

  • #8   24. feb 2011 Jakob: Det står i de to nederste linjer hvorfor han spørger. smiley

  • #9   24. feb 2011 Ham med Repsol'en har nok kørt den på koblingen... Det kan man også gøre når man kører dørtræk - det slider bare på mekanikken men man kommer afsted i en helveds fart fordi du allerede har motoren oppe der hvor den rigtigt yder fra starten...

  • #10   24. feb 2011 Det kommer helt an på hvilken cykel der er tale om
    Min FJ 1200 kan nemt løfte hjul men den kan også lade være det er chaufføren der bestemmer meget også

    Og som Sajmon­­ skriver så er det ikke HK der bestemmer det


  • #11   24. feb 2011 Altså jeg må tilstå at hvis man holder gassen stram i 1 gear på en 2006 R6 med standard gearing, så kan jeg godt få den til at lette, men der slipper jeg gassen hurtigt igen smiley

    Men ja den skal godt nok have noget gas på en R6er.. Tør ikke sige om det kan hjælpe hvis du lige hurtigt slipper gassen kort der hvor den trækker mest også vrider den rundt smiley


  • #12   24. feb 2011 Affjedring betyder rigtig meget..!

  • #13   24. feb 2011 På en 1000 letter den i hvert fald i 1. smiley

  • #14   24. feb 2011 Min gamle R1er var koblingen først helt slippet omkring 110 km/t indtil de ca 140 i 1. gear. På en 1 liters racer skal der ikke ret meget til førend at den går for hurtigt op og man skal lukke forgassen for at kunne acccelere hurtigt.

  • #16   24. feb 2011 Jeg vrider hvertfald ikk øret på grissen i bund i 1. gear : )

  • #17   24. feb 2011 min gsxr 750 k7 vipper heller ikke ved bundgas i 1 gear... <(måske lige 5 cm) men et hurtigt skift til 2. gear så er den oppe med det samme...

    men det passer mig faktisk helt fint at den ikke vipper på gassen... også derfor den ikke er blevet opgraderet til en 1000 kubik... smiley


  • #18   24. feb 2011 kan nu også sagtens holde min nede.. men det er jo en 1100 cmm og derfor noget tungere end "racerne"

  • #19   24. feb 2011 Nu har jeg både haft en busa, og Blackbird.
    Min 1300 Hayabusa fra 1999 kunne jeg godt smide sømmet i bund, den blev MEGET let i styring, men gik lige netop ikke på hjul, hvis tanken var fuld, og man lå på tanken, LYNENDE hurtig.
    Da jeg så skulle hente min Blackbird ville jeg LIGE overhale konen i 1 gear, og den gik bare på baghjul, MEGET ubehageligt når man nu er vant til at den ikke gør det.
    Men tror det er fordi der ligger en momentspærre i Hayabusa, den kan ikke bruge fuld kraft i 1,2,3 og 4 gear.(Det kan dog fjernes).
    Thomas


  • #20   24. feb 2011 kan sagtens få fordækket til at lette i 1. og i anden ved bare at give fuld spade på min kawa zx6r fra 08. Bare et spørgsmål om at holde fast på hat og briller og have nye boxershorts med hvis det nu skulle gå lidt for vildt for sig

  • #21   24. feb 2011 Nicky: hvis ikke din 750 gør det, men min ninja kunne på gassen alene, så er der altså noget galt! Jeg kigger på en model som din til at opgradere, men hvis ikke der er mere gang i den end det skal jeg da ikke have sådan en så...

  • #22   24. feb 2011 Jeg har en zx6 fra 99, og har kun kørt i en måned.. (lige inden vinteren satte ind)... Men har aldrig prøvet at den gik bagover, er det noget man skal være opmærksom på når man er ny og godt kan lide at accelerere xD?
    vejer 80kg


  • #23   24. feb 2011 det forstår jeg ikke, min cbr 600 går på hjulet hvis jeg giver den bundgas...

    men gamle zx9 som havde fået jetkit var en helt anden historie... den gled i koblingen fra 9000 omdrejninger, men da jeg var ny mc´ist mærkede jeg det ikke, men det gjorde jeg da jeg havde fået nye koblingsplader... den smed på hjulet hvis jeg tog 2 gear med fuld gammer hvis jeg rullede en 50 stykker


  • #24   24. feb 2011 Der kan være alle mulige størrelser maskine inde under repsol malingen. Så hvis du ikke kender modellen er det ikke sikkert det var en 1 liter maskine.

    Men man kan godt lægge fra stregen på en 1 liter med fuld håndtag i første gear, man skal bare fire den på koblingen hele vejen op til XX km/t alt efter hvilken maskine det er. Tror bare det slider lidt på koblingen.

    Min 2004 R1'er trak pænt tidligt i omdrejningerne, tidligere end de 8.000 rpm som du nævner og kunne godt løfte forhjul ved 80 km/t og ved højere hastigheder. Det var faktisk ret irriterende imo.


  • #25   24. feb 2011 Min R1'er vel også helst bagover hvis man fyrer til den i første gear. tror det er mere med de større motorer, da der også er en del mere moment, og en lidt hårdere træk i lavere omdr.

    Min skal gerne skiftes ud med noget langsommere da jeg slet ikke udnytter sådan en R1'er smiley


  • #26   24. feb 2011 Nr 2 film er det virkeligt en Honda ZX10??
    T


  • #27   24. feb 2011 Jacob S

    det er da muligt der er noget galt med min... den smider dog det den skal og render næsten klokken ud.. :_)

    men skulle det nu være en fejl jeg faktisk ikke har lyst til at få rettet... har det altså bedst med 2 hjul i asfalten.. smiley


  • #28   24. feb 2011 Min gamle ZX9R C1 gik op i 3 gear, og den er endnu vildere nu hvor der er en 20 kg lettere fører på!
    (Lars fra Tønder og den er sort)


  • #29   24. feb 2011 Ja jeg havde engang en RD 350'er.
    Fed lille maskine, den kunne nu også lette ben, uden den blev kildet specielt meget.
    Den vejer jo også kun ca 150 kg......


  • #30   24. feb 2011 min tl1000 stejler lige meget hvad og det er skæg smiley og den har kun 125hk

  • #31   24. feb 2011 Ja TL1000 er en total hooligan maskine X)

  • #33   24. feb 2011 tror de fleste letter hjulet, hvis der gives max, uden, at file koblingen,
    mvh hc... gi dem gas..


  • #34   24. feb 2011 måske den var droslet ned til lille kørekort.. mvh hc

  • #35   24. feb 2011 Chefen T Jeps big time smiley

  • #36   24. feb 2011 René R

    En HD Knucklehead? xD


  • #37   24. feb 2011 Det er ikke så meget heste der er afgørende som momentet..

    en 900RR har ca. ligeså mange hk som en 600RR men har meget mere moment, og jeg synes det er meget svært at holde forhjulet nede med en 900 ved fuld gas, mens en 600 godt kan tåle fuld gas hvis man sidder foroverog laver rolige koblingsslip..


  • #38   24. feb 2011 Det er jo pisse farligt og skulle forbydes ved lov

    Hvis den kommer på hjul fordi i giver gas er det fordi den ikke har kræfter nok , det skulle helst ende i en 402 m smokie smiley

    (link fjernet)


  • #39   25. feb 2011 vil også sige jo mere moment den får jo nemmere har den ved at løfte næsten. Min egen kan da sagtens løfte næsen. Og den vil også godt op i 1.gear, men lægger man sig hen over tanken kan den få fuld gas allerede fra 35-40 km/t og løfter den sig lige lidt ved ca 13000 rpm men den kommer ned så snart den kommer i 2.gear smiley

  • #40   25. feb 2011 kører til tider på forhjul smiley når der bremses for hårdt, den ka satgens lette hvis man sidder oprejst og gir gas, det kommer så meget an på hvem der er fører af mc, samt model. har det bedst med at der kontakt med begge hjul,

  • #41   25. feb 2011 Min R1 var ihvertfald umulig at vride øret på fra start uden at skulle op og kigge på himlen.... jeg kunne "file" den igang med jævnt meget gas, men var stadig pisse bange for at den stak på bagben...

  • #42   25. feb 2011 På min RSV1000 kan jeg sagens holde den nede i 1. gear med fuld gas.,.

  • #43   25. feb 2011 sagtens

  • #44   25. feb 2011 Til dem der siger deres 1000ccm, moderne +130hk racer ikke stikker næsen i vejret, ruller sikkert gassen langsomt på, så den får gassen doseret. Hvis man på samme cykel bare ruller håndtaget rundt i en fart sker der ting og sager. Det kan også føles lidt unaturligt bare eat rulle den helt i bund når en så kraftig maskine begynder at trække smiley
    Iøvrigt kan man jo også konkludere at efter hånden man har hævet "langelinie potens forlængeren" (HK) til op over 180HK er 1. gearene blevet længere og længere. Min gamle CBR900 skulle have 2. gearet ved omkring 115km/t en ny CBR trækker vel op i mod 170km/t før den er kørt ud i første?


  • #45   25. feb 2011 Kawasaki ZX 10'eren (den nye model), kører 165 i første gear.....

  • #46   25. feb 2011 Allan H, om man ruller langsomt på gassen, eller pludseligt.. er jo ligemeget, fuld gas er vel fuld gas, og de der pludselige bevægelser, de føles måske vildt, men det er ikke vejen til hurtig kørsel..!

  • #47   25. feb 2011 Det er jo altid en kombination af moment, gearing, akselafstand og vægt på mc + fordeling af vægt ( + kørerens placering )
    De fleste 1000 kubikker, der vælger fabrikken en "kort" akselafstand, da svingegenskaber prioriteres. Men når de så får flere heste, så justeres akselafstanden også. ZX10R model 2009 har 141,5 cm ( som R1) men fik 10 mm længere til model 2010.
    Min har en akselafstand på 157,1 cm.

    Det betyder at jeg i acc. kører fra de fleste 1000 kubikker, da deres acc. går op i himlen, hvis de skal følge med.

    Min har ægte 0-100 på ca 3 sek.
    MEN, fuld gas fra start, og bagdækket vil spinde.

    Har prøvet at komme ned af motorvejtilkørslen, i 1.gear, så kører man ca 130 km/t når man kører ind på motorvejen, så 2. gear og op for gassen, ja, og så på baghjul. ( husker svagt at det var i D, selvfølgelig )

    Ses derude - snart - forhåbentlig.


  • #49   25. feb 2011 Det afhænger vel også af, hvordan cyklen er opbygget. Min egen gamle ZX10'er har en forholdsvis lang akselafstand og er også fysisk stor, og selvom den har 125 hk på baghjulet (137 hk på motor), kan man sagtens give fuld gas i første gear på tør vej. Man skal bare være lidt forsigtig med koblingen i et lyskryds ved våd vej, for ellers går det op i røg... men altså ingen baghjulskørsel på den. Ganske tilforladelig stabil maskine, som der ikke pludselig giver store ubehagelige overraskelser, selvom den selv efter dagens standarder bestemt ikke er nogen sinke.

    Jeg har til gengæld prøvet på min gamle Z650'er, at give gas op ad en bro, i tredie gear... selv med sine 64 hk, slap den asfalten med forhjulet, da broens top blev nået (og det var ikke engang en specielt skarp kurve). Det overraskede mig en del, da jeg slet ikke havde regnet med det, og det er også en del ubehageligt på en maskine fra 70'erne... smiley


  • #50   25. feb 2011 Det handler om cyklens geometri, din placering på den og hvordan du håndterer gas og kobling ...

    Selv min cbr600 F kan, med fuld tank og 110kg pilot(+udstyr) løfte forhjulet fra stilstand i 1. og 2. ... men det er helt og holdent selvvalgt, for den kan også lade være (heldigvis) smiley


  • #51   25. feb 2011 alt kan løfte forhjulet, også uden kobling, spørgsmålet er bare hvor aggressiv man er, det der bliver spurgt om er, kan de lette litermaskiner holder forhjulet nede ved fuld gas smiley

    ja selv min 400RR kan jeg hive på baghjul uden kobling..! Mens mine venner ikke kan løfte deres 600ccm racere 1cm fra jorden uden kobling!?!


  • #52   25. feb 2011 Mirza: Min gamle fireblade kunne jeg godt give fuld rullei 1. gear uden forhjuls løft, men det krævede jeg doserede mere og mere gas efterhånden som farten steg. Hvis jeg gav hårdt gas fra starten røg den op som en mis, men den har måske været specielt underlig?

  • #53   25. feb 2011 Alt er staidg et spørgsmål om føreren... hvis jeg er vild nok går min op når jeg skifter fra 3 til 4.. v 220km/t

  • #54   25. feb 2011 Allan H, hvis du hentyder til det hvor jeg skriver at jeg ikke kunne give fuld gas på en 900RR uden at forenden løfter sig, så mente jeg selvf ved fuld skrue uden dosering..

Kommentér på:
Til dem med cykler med 130 hk ++

Annonce