{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
852 visninger | Oprettet:

Jonas A
Jonas A
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 7

Forsikring R6 08 {{forumTopicSubject}}

Hej MCG

Jeg søger lidt erfaringer mht. hvor folk har forsikret deres mc i kategori med ovenstående..

Jeg er 23 år, og skal igang med at forehøre mig hvor det er billigst, så kom gerne med jeres egne erfaringer om hvor det kunne være interessant at spørge.

Mvh.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forsikring R6 08
  • #2   24. feb 2011 Det kan selvf lade sig gøre, spørgsmålet er bare hvor meget man er villig til at betale..

min ven havde i en alder af 22 eller 23år forsikret en GSXR600 07 i med kasko for 15.000kr

Men du skal ringe til samtlige selskaber du kan komme i tanke om..

• #3   24. feb 2011 sorry... tvivler på at der findes "billige" forsikringer til en r6ér som 23årig.
    Du kunne jo også købe en ældre model og så nøjes med ansvar?
    Da jeg solgte min, slap køber med 16.000kr årligt i top dk.. også en 23´årig. Men han var kørerlærer og havde flere biler der også skulle forsikres.

• #4   24. feb 2011 nu spørger du om hvor det er billigst??

jeg tvivler på at du overhovet finder nogle der vil gi dig kasko på... vel og mærke til en pris der ligger uden de 30.000 kr...

bedste bud hvis det er DEN du vil ha er ansvar hos gf som kh siger...

vil skyde på en 3.000 kr om året for denne..

• #5   24. feb 2011 Jeg er selv 22 år gammel og står overfor at skulle forsikre min egen motorcykel af samme model, og det det billigste jeg har fundet frem til er GF forsikring der tilbyder en 12-måneders ansvarsforsikring til 2854 kr, med en selvrisiko på 500 kr.

Desuden er kaskoforsikring stærkt overvurderet (:

• Jonas A
    Jonas A Tilmeldt:
    maj 2007

#6   24. feb 2011 Hvis folk gad give sig tid til at læse mit indlæg ordenligt, ville man hurtigt se, at jeg kun spørg efter erfaringer, og hvor det er billigst - jeg forventer intet andet.

Jeg nævner på intet tidspunkt "billig forsikring".

Men kom gerne med flere svar smiley

• #7   24. feb 2011 GF . Ren ansvar

Mondux - Ansvar og kasko
    QBE (aka lloyds) - Ansvar og kasko

De to sidste er til og snakke med så længe det ikke er 1000cc+ klassen

• Jonas A
    Jonas A Tilmeldt:
    maj 2007

#8   24. feb 2011 Frederik - Jeg tror nu jeg vælger at kasko forsikre smiley

Lars R - Jeg har også hørt godt om f.eks. QBE (lloyd), hvor bla. min far har begge hans Harleyér forsikret.

• #9   24. feb 2011 ovenstående er skrevet efter erfaring med og skulle forsikre en CBR 600 F sport.
    Som bliver kategoriseret i samme klasse som din.

"erfaring" i brug af forsikring?! - Pas.. Undgår så vidt som muligt og køre galt smiley

• Jonas A
    Jonas A Tilmeldt:
    maj 2007

#10   24. feb 2011 Lars - Erfaring med, hvilke priser folk har fået tilbudt. Ikke med hvordan den anvendes smiley

• #11   24. feb 2011 Mondux behøver du ikke ringe til... de vil kun ha R-maskiner hvis føren er over 25 og har min. 5 års skadefri kørsel.. smiley

• #12   24. feb 2011 du kan ikke kaskoforsikre den hos GF du skal vist være 30 år for at få en kasko....

• #13   24. feb 2011 Jeg købte en ny R6 som 22 årig tilbage i 2009, og der var kun en mulighed ansvar 2500 kr eller kasko 30+

Så jeg valgte at køre med ansvar og har ingen skader haft heldigvis...

Der er desværre ikke nogen billig kasko på en R6.

• #14   24. feb 2011 Hos Lloyd skal man være opmærksom på at de kræver du opretter 3 eller 4 forsikringer ved siden af din MC fosikring for at ville danse med dig.

Hvis man desuden kører på en MC i supersportskategorien (som R6) kunne man den gang jeg snakkede med dem ikke køre en ulykkeforsikring som dækkede eks. invalidering ved MC-uheld.

Det stor med MEGET små bogstaver i betingelserne ved mit tilbud fra dem.

Jeg har desuden hørt rigtigt meget dårligt om Lloyds. Det kan godt være at de er billige - med de fraskriver sig så også en masse dækning i deres betingelser og jeg har hørt at de gør ALT for at slippe for at dække når man har brug for dem.

Så jeg ville tænke mig om en ekstra gang inden jeg kontaktede dem...

Hedder de forresten ikke Mondux nu? Syntes de har skiftet navn en del gange.... I så fald skal man være 25 og have 5 års skadefri erfaring for at få en superbike ind hos dem.

Ærligt talt vil jeg være MEGET overrasket om det lykkes for dig at få kasko på den til en pris du er villig til at betale.

I så fald at det lykkes for dig er der MANGE herinde som gerne vil høre fra dig ift. anbefalinger og erfaringer!!!!!!!!!!!!

• Jonas A
    Jonas A Tilmeldt:
    maj 2007

#15   24. feb 2011 Jakob - hvor læser du i indlægget, hvilken pris jeg er villig til at betale :)?

• #16   24. feb 2011 Ingen steder - men jeg antager alligevel at du har en øvre grænse - om end jeg ikke er klar over hvad den er... smiley

Da jeg var 25 ville jeg også gerne have en supersport - men havde ikke lyst til at betale over 25K i kasko for en 600cc selvom jeg havde 2 års erfaring. Så jeg endte med at købe en SV1000S i stedet og betale 8K.

Da jeg var 29 købte jeg min ZX10R og fik lov til at betale næsten 18K for kasko fordi jeg bor på KBHs brokvarterer. Det var godt nok tæt på at jeg havde sagt fra. Det var kun fordi at de lovede mig at jeg faldt til 12.000 når jeg blev 30 og elitekunde.

Har du selv gjort dig nogle tanker? Er du kar over at de fleste selskaber (ALLE dem jeg kender) har min 5 års erfaring + 25/30 år som min. for at forsikre supersport?

Jeg tænker - håber du på et mirakel eller har du undersøgt sagerne selv.

Spørger kun for at være en party-pooper smiley

Kommentér på:
Forsikring R6 08

Annonce