1.948 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 31 Svar

Første sæson starter 3/3 :) Første sæson starter 3/3 :)

Så gik starten på mit kørekort, havde første teori dag igår og den 3/3 er der banekørsel, jubiiii smiley

Han nævnte noget om at man starter på bane til køreprøve og skulle lave nogle øvelser.
Nogle der ved hvad de går ud på og evt. om der er nogle der er dumpet pga. dem ?

Jeg har nogle papirer fra en der tog kortet sidste år hvor der står man skal holde så langt til højre som muligt, vores kørelærer sagde 2/3 til venstre. Nogle der har haft problemer pga. placering til køreprøven ?

Lad os så få noget godt vejr i en fart, god sæson til alle. Vi ses derude.

Btw. er der nogle trick questions til teoriprøven man skal være ekstra opmærksom på ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montage af køkkenarmatur 800 kr.
  • Haster! Silikone fuger på badeværelse 1.300 kr.
  • Hænge vinreol op 350 kr.
  • Ophængning af lamper 600 kr.
  • Ny stikkontakt, der skal bores i væggen 600 kr.
  • Samle legetårn undendørs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Første sæson starter 3/3 :)
  • Dan P
    Dan P Tilmeldt:
    aug 2010

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 116
    #1   22. feb 2011 du skal igennem en række øvelse på banen, inden du kommer på vejen.
    Både nu her, i starten, men også til prøven.
    OG ja, der er folk der dumper på disse prøver.
    Mht placering osv giver det helt sig selv når man kommer igang...go vind

• #2   22. feb 2011 nej i skal i kravlegård.:) ikke det sjoveste bare lære balancen at kende..man skal holde sig 10 20 cm på venstre side af midt vejbane, ved højresving helt til højre kantsten. venste sving helt til venstre på vejbanen, men det er sku nu sjovt nok at tage det mc kort.. held og lykke med det

• #3   22. feb 2011 held og lykke med pappet. starter selv på det på mandag. f... jeg glæder mig til det er overstået og jeg kan hente min cykel.

• #4   22. feb 2011 Held og lykke!

• #5   22. feb 2011 Man skal ikke holde sig til venstre for midten til køreprøven, dette gør man kun når man kører med læreren så man ikke ligger i samme linie bag hinanden..

Og var også noget man gjorde i gamle dage pga at midten ofte var fedtet pga oliespild ol.

Men du skal endelig ikke være bekymret for at du dumper, motorcykelprøven har en meget lav dumpeprocent, det er jo en hobby/interesse for de fleste, og det gør at de færreste dumper..

• #6   22. feb 2011 se
    http://www.tiptoptrafik.dk/mc-koerekort/ny-mc-proeve.html

• #7   22. feb 2011 Dumpeprocent i 2009 til MC total:
    Teoriprøve15,8
    Praktisk9,4
    se flere tal i de forskellige politikredse
    http://www.politi.dk/NR/rdonlyres/04371712-446C-48C1-BFB6-7F1CDABB3173/0/koereprover_statistik_2009.pdf

• #8   22. feb 2011 Ja held og løkke med det og go vind derude
    Du kommer ikke til at fortryde det
    Mvh jens

• #9   22. feb 2011 Da min datter for få år siden skulle på manøvrebane, havde hun aldrig kørt så meget som en knallert før, så hun var en anelse skeptisk......

....i pausen under øvelserne ringede hun til mig og råbte begejstret: "Det er skideskæg - og vi skal ud at køre igen nu"

God fornøjelse:-)

• #10   22. feb 2011 Kommer af og til på et køreteknisk anlæg som elektriker. En af de sidste gange jeg var der, så jeg en mc'er oppe til prøve på manøvrebane - jeg så ikke hvad han lavede, men da jeg hørte "lyden" kiggede jeg der over og så både ham og mc ligge på asfalten - han bestod ikke! ;o)
    -Men nu skal jeg ikke afskrække dig! Det er jo slet ikke så svært smiley

• #11   22. feb 2011 ja til køreprøven skal du på bane, hvor du skal vise at du kan stå af cyklen, trække den og nogle andre ting, som sagskyndige ber dig om.
    jeg nåede heldigvis at bestå min køreprøve 1 dag FØR de nye regler trådte i kraft.

men til den tid, er du MEGET mere inde i det, mht til hvor du skal placere dig, hvilke øvelser du skal lave osv.
    du kan evt spørge din kørelærer om hvilke øvelser i skal lave til køreprøven smiley

held og lykke.

• #12   22. feb 2011 hld og lykke ses der ude

• #13   22. feb 2011 Om der er der nogle trick questions til teoriprøven ?

Tja... dem plejer der at være 25 stk. af smiley

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.711
    #14   22. feb 2011 Jeg nåede heldigvis at bestå ca 17 år før den der manøvreprøve kom lige før køreprøven.

Jeg synes det er et godt tiltag på lige fod med at man skal have noget mere udstyr på til selve køreprøven - men det giver INGEN mening at en køreprøve derfor koster knap 2500 kroner.

• #15   22. feb 2011 Jeg to det også i en kold tid bare ikke så kold som nu. ta godt med tøj på, værst for fingerne

• #16   22. feb 2011 2500 for en køreprøve!?!?!? nu fortryder jeg sku snart. det er da vildt. er det for man vil ha fære folk til at køre på mc??

• #17   22. feb 2011 Du kan eventuelt tjekke øvelserne på youtube, der ligger de 5 øvelser på amager banen som var der hvor jeg tog mit kørekort, rart at se præcis hvordan det foregår lige der hvor man skal tage prøven på forhånd.

http://www.youtube.com/watch?v=ANO4dYIyz7A øvelse 1
    http://www.youtube.com/watch?v=sdyAQpN4Xxs øvelse 2
    http://www.youtube.com/watch?v=6uWYazyyarQ øvelse 3
    http://www.youtube.com/watch?v=z7MjyxKQxKc øvelse 4
    http://www.youtube.com/watch?v=K1CJ_1v9XRw øvelse 5

Jeg har også en video som min kørelære har lavet hvor han går alt "teknik" igennem som man bør vide inden man går op til køreprøven hvis du kan bruge den skal du bare sige til.

Hvis man har styr på det tekniske og laver de 5 EU øvelser korrekt så har man stort + inden man skal på vejen og så kan man tillade sig at lave lidt fejl, jeg stoppede blandt andet fint ved alle højre vigepligter men havde lige glemt at slå blinklyset fra hele vejen forbi de 3-4 der var i træk, lavede også et par andre småfejl men da jeg lavede øvelserne perfekt og havde styr på teknikken så bestod jo alligevel, har ikke bilkørekort så var ret grøn i trafikken da jeg startede på MC kortet.

• #18   22. feb 2011 Tak alle smiley

Dennis H: Good one smiley

Brian R, super med de klip er også int. i at se den video med teknikken, man kan vel aldrig få for meget viden til prøverne smiley

Jeg kan ikke se det koster kr. 2500 for en køreprøve, her er de priser jeg skal betale for forløbet:

Priser
    Pakkeprisen indeholder den undervisning der er minimumskrav, fastsat af Rigspolitichefen (lovkrav)

- Teori (ubegrænset undervisning)
    - 4 lektioner på manøvregård
    - 13 lektioner kørsel på vej (lovkrav)
    - 5 lektioner Køreteknisk kursus (glatbane)

Pris (for pakken) kr. 7200,-

Pris Reduceret tid kr. 6000,-

Grundbeløb ved start kr. 3000,-(inkluderet i pakken)

UDOVER PAKKEPRISEN SKAL DU BETALE:
    Leje af bane til køreprøve kr. 300,-. BEMÆRK den meget lave pris

Leje af motorcykel til køreprøve kr. 400,-

Priserne er incl. Moms

Ekstra kørelektioner koster kr. 400,-

Du skal aflevere en lægeerklæring og afregne et gebyr med Borgerservice på kr. 580,00 for afholdelse af teori og køreprøve

• #19   22. feb 2011 Puha, godt det ikke er mig der skal igennem alt det teori og køretimer igen. Fik selv mit kørekort her den 18. november 2010 lige inden det begyndte at sne.

Men held og lykke med det champ. Vi ses vel nok ude på vejene (:

• #20   22. feb 2011 Du skal først i kravlegård, hvor du lærer de basale ting på en mc. Lige inden køreprøven skal du igen i kravlegården med den motorsagkyndige. Det er en såkaldt EU prøve, der består af 5 prøver. Du SKAL bestå 3 af de prøver, det vil sige du må fejle på to af dem. Fejler du flere end de to, kommer du slet ikke ud på gaden,hvor den egentlige prøve foregår.

Mit råd til dig er at øve og øve i kravlegården så meget du kan. Og når du skal til prøve så bed om at komme op som en af de sidste, da du har mulighed for at øve dig på EU prøven.
    Jeg tog kortet sidste år, og detvar den EU prøve jeg var mest nærvøsfor, da jeg havde skide svært ved at køre MEGET langsomt, mellem keglerne.Jeg væltede dem hele tiden. Men det gik til sidst, og jeg kom igennem og bestod 1. gang.
    Men den motorsagkyndige sagde til mig: Hold kæft du kører morfar kørsel.
    Så husk at sparke lidt til den, når du kommer på vejen, uden at overdrive.

Held og lykke med det smiley

• #21   22. feb 2011 Øvelse 1:
    Trækken med mc fra a-b.

Øvelse 2:
    Zig-Zag langsomt mellem kegler, hvor du også drejer.

Øvelse 3:
    Bremseøvelse i høj fart.

Øvelse 4:
    Undvige øvelse (kontrastyring)

Øvelse 5:
    Kørsel i stor bue.

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.711
    #22   22. feb 2011 Det ER også et meget lavt beløb for baneleje til køreprøven...

• #23   23. feb 2011 damn billigt kort.
    Jeg købte også et "pakke tilbud", men gav sku' 12k + banegebyr og MC leje til prøven.... øv

• #24   23. feb 2011 Hør efter hvad din kørelære siger, han kender den motorsagkyndige og ved hvad han kigger efter, så bare gør som han siger, så skal det nok gå smiley

• #25   23. feb 2011 Få da lige manøvreprøverne til at lyde som den store mc-skill-test. smiley :O smiley

Hvis man ikke kan klare de fem "prøver", så burde man heller ikke køre mc. smiley

Nu kan I jo se på videoerne hvor "svære" de er...

• #26   3. mar 2011 Anders P: Gear lige ned, det er jo ikke alle der er lige så dygtig som dig.

• #27   5. mar 2011 syns faktisk de kræver lidt når man ikke har sidet på en mc før

• #28   6. mar 2011 Steffan N: Jeg er helt enig med dig, men der er altid nogen der er bedre end andre.

• #29   6. mar 2011 Dan R: Vi har alle et forskelligt niveau, og der er helt sikkert både nogen som har lettere og sværere ved prøven end mig. Jeg synes dog stadig, at I får prøverne til at lyde sværere end de er. smiley

Jeg håber, at folk ikke har problemer med prøverne. Kørslen mellem keglerne kan drille, og man får ikke nok aldrig brug for at køre så langsomt mellem et eller andet, på så lille et område, men det er også den eneste af prøverne, som kan drille.
    Accelerere, bremse og dreje skulle man meget gerne kunne klare.

• #30   6. mar 2011 vi er ikke unenige om at man gerne skulle kunne klare præverne og ellers ikke ha mc . men det er jo også det nogen af os er ved at lære

• #32   6. mar 2011 Dan skrev længere oppe, at man faktisk kun skal bestå 3 af de 5 prøver.

Kommentér på:
Første sæson starter 3/3 :)

Annonce