2.626 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Ny hjelm, tonet visir eller ej? Ny hjelm, tonet visir eller ej?

Mojn MCG

Jeg ska ha mig en ny hjelm inden sæsonen starter igen! - Det gør den forhåbentlig snart smiley

Jeg har lige pt. en Schubert S1 (den med indbygget solbrille), den spiller max da man altid har solbriller et klik væk! Jeg kører mange km. hver sæson og i al slags vejr!
MEN vil gerne prøve en anden hjelm nu, men hvilken?

Jeg har kigget på Shoei hjelme, de laver visir som bliver tonet når solen kommer frem, men som ellers er klart i mørke. Er der nogle som har erfaring med dette??? - virker det også når man kører ind i en mørk tunnel, eller kører man i blinde??

MVH
Jarno

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne sæbedispenser fra håndvask 350 kr.
  • Sætte seng sammen 600 kr.
  • Løbende Gutavberg wc 1.280 kr.
  • Ophæng af spejlskab 650 kr.
  • Reparation af AEG vaskemaskine 1.000 kr.
  • Rengøring 1,5 time 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ny hjelm, tonet visir eller ej?
  • #1   20. feb 2011 Hej smiley Jeg har en shoei hjelm med klar visir og købte " solbrillen " til mit pinlock. Det spiller , men eg syntes ikke altid den dæmper nok i direkte sollys er jeg nød til at kikke en del ned så øverste hjelmkant skygger. Jeg tror ikke du kan få bedre løsning en det du har nu... Ellers skal du ha et mørkere visir , jeg skal ha sat en stribe mørkt solfilm i den øverst del af mit visir og se om det hjælper. Jeg er meget glad for den hjelm som jeg har nu mht pasform og vindstøj....

• #2   20. feb 2011 Jeg har et let tonet visir til min arai og har også købt et med til min nye Marushin, det kan kun anbefales når solen er ude, syntes ikke jeg har behov for solbriller med det på

• #3   20. feb 2011 agv laver også hjelme med solbrille. Men havde nok valgt en shoei også de sidder rigtigt godt (på mig)

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.542
    #4   20. feb 2011 Hej Jarno....

For mig var den naturlige gang fra S1 til S1 Pro... én gang Schubert... altid Schubert (næsten). Og det passer så heller ikke helt... Faktisk har jeg en Shark hjelm til korte (og de frække) ture... men jeg ville aldrig drømme om at lave touring uden min Schubert... den er og bliver den foretrukne! Komfort, støj, solbrille...tja, bare nogle få argumenter for at vælge den til de lange ture...

/H

• #5   20. feb 2011 da jeg købte min shoei hjelm, købte jeg et spejl visir med, og jeg døjer overhovedet ikk med solen generer mig.
    jeg var i Italien sidste sommer med den, og der var konstant solskin, og jeg blev ikk blændet.
    dog var det rimelig ubehageligt at have spejl visiret på i mørke, så der skiftede jeg til det almindelige klare visir. du kan se hjelmen og visiret under mit fotoalbum.

• #7   20. feb 2011 har lige smidt lidt flere billeder ind til dig smiley

• #8   20. feb 2011 rene :hvad er der galt med schuberts solbrille ???

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.542
    #9   20. feb 2011 Rene H: Delvis enig... hvad angår folde-ned-sol-brillen på S1! Betjening sidder alt for yderlig på hjelmen - kan faktisk trække armen solidt af led når der er gang i bussen.... i høj fart! S1 Pro har den placeret nederst hvilket er meget bedre....

• #10   20. feb 2011 har selv en s1 og en s1 pro, og er super tilfreds både med hjelm men også med solvisiren , som er totalt umuligt at undvære

• #11   20. feb 2011 Der kan også fåes et helt mørktonet visir til S1/S1Pro - i kombination med solbrillen er det næsten "godnat" - hvis man ønsker den virkning...

• #12   21. feb 2011 Tonet visir er OK om dagen, også selv om det er overskyet. Til gengæld er det noget Fanden har skabt i vred, hvis det anvendes om aftenen, så køber du et tonet viser, så få et klart med til aftenbrug.

Jeg har lige anskaffet mig en Schubert C3, og i den fungerer den indbyggede solbrille kanongodt. Jeg tror bare det er ekstremt vigtigt kun at betjene den med den dertil indrettede mekanik - man skal næppe sidde og rykke i den eller skubbe på den med sine fingre - det ligner noget man lat kan "volde" skævnt

Kommentér på:
Ny hjelm, tonet visir eller ej?

Annonce