1.183 visninger
|
Oprettet:
Enduro/motard eksperter søges :-) {{forumTopicSubject}}
Jeg kører racer, men vil gerne prøve noget motard/enduro - både da jeg tror det er rigtig sjovt, og for at holde farten lidt nede...
Desværre er mit kendskab til maskinerne begrænset...
Jeg har lige pt. kig på følgende maskiner:
KTM 620 EGS fra 98 (34500,- Akrapovich, mikuni fladspjæld, opstrammede fjedre for og bag, 2 sæt fælge)
KTM 60 lc fra 02 (42500,- Akrapovich)
Husqvarna SMR570 fra 04 (47500,-)
Kan nogen fortælle mig om forskelle, fordele og ulemper?
Maskinen skal mest bruges til sjov og ballade på kortere ture, men skal også kunne klare en længere tur af og til (500+ km. på en dag)
feb 2007
Følger: 29 Følgere: 28 MC-er: 2 Emner: 52 Svar: 339
okt 2008
Følgere: 44 MC-er: 26 Emner: 23 Svar: 1.461
Glem Huskyen og de andre racingmodeller hvis du skal bruge den til lidt længere ture.
De er fede nok, mén udelukkende til leg.
okt 2008
Følgere: 44 MC-er: 26 Emner: 23 Svar: 1.461
Dermed mener jeg de 2 KTM modeller du beskriver..
Der er mange forskellige KTMer ellers.
jul 2004
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 2 Emner: 68 Svar: 1.148
AV
okt 2008
Følgere: 44 MC-er: 26 Emner: 23 Svar: 1.461
Jeg har kørt knap 1000km på min 640 Adventure kun afbrudt af tankning og spisning...
Det gør jeg så heller aldrig igen.
Den tur var på knap 4000km i alt.
Men, 500km går fint så længe det ikke er 5 dage i træk.
maj 2009
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 118 Svar: 787
XT660X er jo en tung fætter, og med knabt så meget fut i motoren, som en Husky eller nogle af KTM´erne. Men der skulle til gengæld være noget længere mellem service.
feb 2007
Følger: 29 Følgere: 28 MC-er: 2 Emner: 52 Svar: 339
feb 2008
Følger: 17 Følgere: 15 MC-er: 7 Emner: 39 Svar: 410
Hvis det ikke er vildt nok så gå efter en KTM...
Husky 570 skal have service ved hver 500km. Dvs. olieskift hele tiden. Den er derimod meget let kørt og super meget power Men igen... Det kan du også få ud af en KTM'er.
I forhold til reservedele så gå efter en KTM. Der findes reservedele til husky, men de er noget besværlige at anskaffe. Der findes nogle lagre i sverige, tyskland og italien af hvad jeg ved af... Men det koster jo noget porto.
Derfor gå efter en cykel hvor der er nogle gode og tilgængelige reservedele til. Og gå efter en som du ikke skal servicere konstant...Hvis du alligevel går efter en husky kunne en 610'er også være en mulighed
feb 2007
Følger: 29 Følgere: 28 MC-er: 2 Emner: 52 Svar: 339
| Êl DÎrt K΢ker | (og I andre):
Er der nogen særlig forskel på 620, 625 og 640? Og hvori består forskellen?
Der findes også denne mulighed: KTM LC4 Super Competition 625/640 01/05, Årgang 2001 monteret med 2005 motor (kun kørt 28xx km) med High Flow top. (52000,-)
Husky'en er ude af billedet med de serviceintervaller...
nov 2007
Følger: 13 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 44 Svar: 1.875
640´eren er medgørlig og til at køre, hvor smc´eren er vild og voldsom.
Jeg har aldrig forstået folk når de siger om en motard at "den er næsten for vild" indtil jeg prøvede den smc´eren.
Når det er sagt, er der jo altid folk som ikke kan få nok og også monterer turbo på div liter cykler og der er da sikkert også folk der mener en smc´er er røv kedelig, men min oplevelse af den var "shit den er voldsom".
Jeg kommer til at stifte bedre bekendtskab med den denne sæson og jeg glæder mig sgu til at se om jeg kan "tæmme" den.
okt 2008
Følgere: 44 MC-er: 26 Emner: 23 Svar: 1.461
Prøv at søge forum, jeg og andre har beskrevet det 100 gange ;O)
Kort og naturligvis med undtagelser men groft sagt:
Ingen fra før 1997 er interessant pga en del ændringer netop i 1997.
Køb altid en model med elstart da kicken sidder i venstre side og 600ccm er tungt at kicke i længden. man kan, men hvem fanden gider
',O)
620eren er på 609 ccm og er den motor jeg selv best kan lide da den støjmæssigt er at fortrække. Jo nyere jo mere teknik der larmer ;O)
640 (1998 og frem) er på 625ccm og fik en større overhaling i 2003 hvor den fik highflowtop og i 2005 en ekstra oliedyst til under stempel.
I 1997 havde de 41mm USD, i 1998 - 1999 50mm Extreme konventionel gaffel, i 2000-2003 43mm USD og i 2004 48mm USD, (dog undtaget SXC der fortsatte med 43mm)
LC4 er Licuied cooled fourstroke
EGS er Enduro gelende Sport (LGS en lavere udgave)
625 C er competition (uden elstart og lille oliekreds)
625 SC er Super Competition (uden elstart og lille oliekreds)
625 SXC kom i 2003 (Super cross Competition) lille oliekreds og med elstart)
625 SXC kom fra 2004 med stort oliekreds og elstart.
625 SMC er Super Motard Competition.
660 er samme motor med større stempel og uden elstart.
I min verden er de alle fine maskiner, men SXC fra 2004-2007 er absolut min favorit da dne er født med alt det lækre bla. en Keihin FCR41 med acc.pumpe. Det er en bøllemaskine fra fabrikken der elsker wheelies, trappekørsel og ikke går af vejen for en langtur om man vil.
5000km mellem olieskift (skifter dog altid oftere).
Havde jeg ikke en LC4 fra 1988 godt ombygget med div. og nok saft og kraft til at overraske de fleste ville jeg vælge en SXC og tilkøbe motardfælge.
Det er den mest alsidige maskine jeg har prøvet i den størrelse.
Kører i øvrigt nemt over 20km pr ltr. ved normal kørsel.
Passer man dem holder de sgu evigt.
Enduro/motard eksperter søges :-)