{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.675 visninger | Oprettet:

Forsikring - mit eller kærestens navn? {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg har en Yamaha R6 fra 2005, som jeg gerne vil have kaskoforsikret i år.

Jeg er selv 19, og bor sammen med min kæreste som er 26. Hun har selv kort, og låner den nogengange, men det er primært mig der kører på den.

Når nu man har en ældre kæreste skal det selvfølgelig udnyttes, så jeg tænker om der er nogen problemer ved at forsikre den i hendes navn? Må jeg godt køre på den, dækker kasko og så videre.

Jeg ved godt at jeg bare kunne ringe til forsikringen på mandag, men det kunne være at der var nogen som havde erfaring med det, og hvilke selskaber som tillader det.

Der er vel ikke noget forkert i at have forsikringen i ens samlevers navn, hvis det er der det er billigst?

VH og på forhånd tak
Anders

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forsikring - mit eller kærestens navn?
  • #1   5. feb 2011 Mener da bestemt at når du har samme adresse som din kæreste så får du automatisk hendes accenitet... Det gjorde jeg ihvertfald : )

• #2   5. feb 2011 Det lyder lækkert! Men det er ikke så meget anciennitet, det er jo mere alderen. Hun har ikke noget anciennitet nu(:

• #3   5. feb 2011 Har ikke oplevet et selskab som ikke dækker hvis der er andre en registreret ejer der køre på mc´en... Men tilgengæld har næsten alle selskaber en regel der hedder, fører under 25år = dobbelt selvrisiko og nogle selskaber dækker kun ansvar hvis føren er under 25år...

Men kontakt div forsikringsselskaber og hør deres regler, så ved du hvad du har at forholde dig til...

/ Bülow...

• #4   5. feb 2011 har hvertfald været sådan at man kan stå som bruger af et køretøj når man bor sammen, har jeg selv gjort ved en bil.
    Men tror desværre ikke hendes alder gør det store ved prisen, jeg skulle stadig betale kassen da jeg var 26 og tjekkede priser.

• #5   5. feb 2011 Okay. Jeg må lige prøve at høre lidt rundt, men det lyder godt indtil videre.

Jeg kan knap forsikre den selv, og hvis jeg skal er det i hvert fald over 30000. Min kæreste kan gøre det for under 10000, så der er masser at hente(;

Vh Anders

• #6   5. feb 2011 okay ja det er da en forskel der kan mærkes smiley

• #7   5. feb 2011 det er måske ikke helt efter bogen... men i dit tilfælde havde jeg også gjort det...

bare lige husk at nævne at du også vender en tur på den en gang i mellem...

det kan jo være prisen stiger en smule ved det...men hellere det end der ikke er dækning hvis du skulle skride i svinget.. smiley

• #8   5. feb 2011 Det er ingen problem, har selv spurgt min assurandør og han sagde at det er ok. Hun må gerne låne dig sin motorcykel bare du har kørekort til den, du skriver du er 19 år men jeg går ud fra at du har tjek på det med stortog lille mc kort.

• #9   5. feb 2011 Okay. Nej så længe de ved det, er det vel helt efter bogen.

Lars: Super, lige det jeg manglede at høre! Det er bare fedt. Jep, det har jeg helt styr på(:

• #10   5. feb 2011 Anders der er efterhånden mere end et par stykker der har fået pengepunge alvorligt i klemme, pga især biler der er forsikret i forældres navn.
    Der hvor forsikringerne stiller skarpt er hvem der er forsikrings tager, og hvem der er den reelle bruger. Stemmer de 2 ikke ens er der problemer.
    Hvordan det stiller sig imellem samboende par er jeg så ikke helt sikker på, men jeg vil ikke bare lige smide den i kærestens navn og så regne med den er 100% lovlig.

• #11   5. feb 2011 Brian: Jeg har godt hørt at det har været meget populært og ikke særligt smart at gøre det i forældrenes navn. Men når man er samlevere er det vel en anden sag? Jeg tænker også om man kan komme til at stå som bruger.

Vh Anders

• #12   5. feb 2011 Der er heller ikke noget i vejen for at forældre lader deres børn kører i bilen, selvrisikoen er bare lidt højere hvis der sker uheld.

• #13   5. feb 2011
    Lars ( Hørning )
    Skrevet: 05-02-2011 21:06:05

Der er heller ikke noget i vejen for at forældre lader deres børn kører i bilen, selvrisikoen er bare lidt højere hvis der sker uheld.

Hvis børnene ER de reelle brugere af bilen så ER der problemer.
    (link fjernet)

• #14   5. feb 2011 Det kommer helt an hvilket forsikrings selskab man har, topforsikring har ingen klausuler overfor forældre der lader deres børn køre i bilen.Det er nok også svært for forsikringsselskabet at bevise om man er reel bruger eller bare har lånt køretøjet.

• #15   5. feb 2011 Lars Hørning der er kæmpe stor forskel på om min søn låner MIN bil og kører en tur i den, ELLER han køber SIN egen bil men jeg forsikre den for ham i MIT navn, så han kan spare præmien.
    Og det er DER at de unge ryger i problemer hvis der er brug for forsikringen ved uheld eller tyveri!
    http://www.google.com/search?q=forsikring+i+for%C3%A6ldres+navn&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:da:official&client=firefox-a
    Der er flere sager her der underbygger dette.

• #16   6. feb 2011 Man "får" sin samlevers anciennitet, det er i hvert fald alm praksis. Så der er intet ulovligt ved det.
    Efter x antal måneder sammen har man også ancienniteten, hvis man går fra hinanden igen.

Kommentér på:
Forsikring - mit eller kærestens navn?

Annonce