Afgift vurdering {{forumTopicSubject}}
Hej alle
Er der nogen af jer som har undersøgt afgiften på nye motorcykler hentet i udlandet.
Jeg har læst en artikel i en af landets aviser omkring at praksis for afgiftsvurderinger på biler og motorcykler er blevet ændret hos de kære told og skat, således at man ikke længere skulle betale en standard afgift på et givent køretøj, men derimod skulle betale afgiften efter hvad man har betalt for dette køretøj. Således at den afgiftspligtige værdi bliver den samme som man kan dokumentere at have betalt for køretøjet.
Denne regel gælder naturligvis kun for fabriksnye køretøjer, samt formodentlig også kun ved forhandlerkøb.
Jeg har surfet rundt på skats hjemmeside, men synes ikke at kunne finde noget dokumentation for min påstand.
Efter sigende i den artikel jeg læste benytter forhandlerne sig allerede af denne praksis, specielt kan man se det rundt omkring ved forhandlere som paralel importerer (nye) biler til lavere priser end de autoriserede forhandlere.
Jeg vil gerne høre om der er andre som har erfaringer med dette.
Skulle dette være rigtigt burde man kunne hente en ny CBR600RR (04/06) i tyskland til ca. 70k og så skulle afgiften være 77850 udfra 105/180% modellen.
Lad os starte en debat.
aug 2005
Følger: 9 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 3 Svar: 7
Afgift vurdering