{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
755 visninger | Oprettet:

hvilken racer i 400 klassen? {{forumTopicSubject}}

Jeg skal ud og kigge mig om efter en racer i 400 ccm klassen... men hvilken? Min prioritet ligger således.
1. Honda Cbr 400 (billigere i forsikring end de andre, men bestemt ligeså fed ;-))
2. Suzuki Gsxr 400r (ligger nummer 2 pga. jeg har hørt at de skal skrues en del på. Er det rigtigt?. Synes ellers de er fede nok)
3. Kawa Zxr 400 (Prisen på dem ligger højest)
Hvad ved I godtfolk om de 3 mc'er? og hvad kan i anbefale?

Tak for alle indlæg smiley

Mvh Thomas

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvilken racer i 400 klassen?
  • #1   2. maj 2006 hvad med en som min, det er storset en RF600R med 400 motor. dvs. ikke så lille som andre 400.
    jeg giver 1610 kr. for ansvar og så må jeg kører alle 12 måneder, det er min første mc.
    ok, det er nok mere en mini sportstouer, end en racer, det var derfor jeg valgte den, kan godt lide den lidt mere oprette kørestilling.

• #2   2. maj 2006 Hej

Jeg købte min VFR 400 r for tre uger siden og er meget tilfreds med den... jeg var også ude og prøve de to andre du har nævnt. Suzuki'en skal have mange omdrejninger, det synes jeg ikke lyder vildt godt, og Kawa'en virkede for mig noget stor/tung, og så er den måske også de 10-15.000 kr for dyr...meeen jeg synes at du skal prøve alle tre for at se hvilken en der passer til dig!

• #3   2. maj 2006 jeg har også kigget lidt på vfr'en... glemte bare lige sætte den ind i min prioritets liste smiley Den ligger nok mellem cbr og gixxeren. Men synes også den ligger lidt højt i pris... har ca 40K at gøre godt med. Men fed er den smiley

tak for indlægende indtil videre smiley

• #4   2. maj 2006 Eneste nedtur ved VFR'en er at den har en 18" bagfælg... Kawa'en skulle være den hurtigeste...

Ville nok selv vælge VFR'en selv om den har 18" bagfælg. Den har en V4 motor = en rigtig sprød lyd, og så er den også flot at se på, med monobagsvingeren.

Mvh. Rune

• #5   2. maj 2006 Jeg har nu kørt på min gsx siden sidst i marts, og bliver hele tiden mere og mere glad for den... synes det er en perfekt begynder cykel...

Har kørt på en zxr 400 også, den er lidt tungere, men dog lidt hurtigere på toppen.. gsx'eren tager den dog pænt i optræk... Synes at Gsx'eren er utrolig nemt at køre, og men den rigtige potte larmer den herligt..

skal du have en gsx synes jeg dog bestemt du skal gå efter den "nye" model som min, da den har up-side-down forgaffel, og man kan sidde 2 på den.. tror også de holder prisen bedre..

-Anders

• #6   2. maj 2006 RVF400.. den har os 17" fælge..
    ja og så er den hurtigere end de andre

• #7   2. maj 2006 det er muligt at smide en 17" fælg på vfr 400, hvis det er det man vil

• #8   2. maj 2006 Jeg ville ikke vælge nogen af dem. Jeg ville kigge efter en "mini viffer" ( VFR400R) i stedet for. Syns de er ultra fede

• #9   2. maj 2006 Har hørt Suzuki`en kan have lidt problemer med holdbarheden på deres motorer, men ved ikke om der er noget om snakken.

Alternativt kunne du evt. kigge efter en CB1 400 som jeg har mig. Den minder en del om en CBR, bare uden kåber. De kan findes til fornuftige priser, og kører vanvittig godt.

• #10   2. maj 2006 Anders: hvor giver du i forsikring for din suzuki? mvh Anders R

• #11   2. maj 2006 Hej Thomas. har selv gsxr 400 r.
    der er en på dba.dk tl 33,000.- det sq en super pris og den ser flot ud. prøv engang se lidt på den. J

• #12   2. maj 2006 Anders R: Jeg giver ca 2400 om året i ansvar ved GF forsikring jeg er 20 år og det er min første cykel. De krævede så jeg også laved een ullykkesforsikring hos dem, men den er ikke særlig dyr, man kan hvis få dem helt ned til 300, jeg købte dog en lidt dyrer til 1700 med noget livsforsikring osv smiley

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=44286887 <-- hvis den her er iorden og ingen fejl har er det et KANON køb.. for noget tid siden var der også en af den gamle modeller til 30.000 kr med kun 25.000 på tællern helt sindsyg... håber snart de kommer op i pris, ellers taber jeg da alt for meget når jeg skal af med min til juli/august smiley

• #13   2. maj 2006 Helt klart VFR400 eller endnu bedre en RVF400. Det vil du aldrig fortryde.

• #14   2. maj 2006 Det skulle nok være muligt at smide en 17" fælg på en VFR men så skal man bare huske at både gearing og højden på bagenden bliver ændret...

Mvh. Rune

• #15   2. maj 2006 Stefan en RF400 gå ikke ind under "racerklassen" ikke at det er en dårlig maskine!

vfr400, rvf400, gsx400r, cbr400, zx400r er hvad der er i racerklassen smiley omend nogle af dem er ALT for dyre i forhold til markedet!

• #16   3. maj 2006 Ville snuppe en ældre cbr600 samme pris og sikkert muligt at forsikre til det samme....

Men hvis det skulle være en 400 så Honda eller Kawa.....
    en ældre CBR400 kan hentes i England for under 10 tusinde.
    Syntes RVF og VFR er de fedeste, men ved ikke helt med at skrue i sårn en bette V4. Skulle vist være en pestilens at servicere de bagerste cyl. (Ved det ikke kun hørt det).
    ZXRen er hutigst og bruges ofte til ræs, nogen river 80-90 heste ud af dem.

Men jeg ville stadig gå efter en større......er ikke synderlig imponeret over nogen af 400.....
    Jow RVF er en smuk mc og en RC45 får man nok aldrig.

• #17   3. maj 2006 heyy, har en skadet vfr400 til at stå, hvis du gider selv igang!

Kommentér på:
hvilken racer i 400 klassen?

Annonce