{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kan man bruge tændspoler fra andre?
  • #1   23. jan 2011 Hvis du kan få dem til at sidde ordentlig kan jeg ikke se det store problem i det.

• #2   23. jan 2011 Hvis spolerne har nogenlunde samme modstand, og bliver trigget på samme måde er der ingen problem i det.

For at tage et eksembel bruger jeg en tændspole fra en yamaha FS1 på min påhængsmotor da en original skulle hjem fra USA og kostede 1200, og en fs1 tændspole ved tantehanden kostede 149,-. Det kører bare super.

• #3   23. jan 2011 Du skal som minimum sikre dig at tændingssytemerne på begge cykler har ens opladningstid, ellers kan det gå galt. Det ser vi bla. i de programmerbare tæningssystemer vi monterer på ældre cykler som din.

Smeden, et godt og indsigtfuldt svar....

• #4   23. jan 2011 Jes L
    er der så en sammenhæng mellem ladetid og modstand i spolen ?? eller er det ikke så enkelt ?

• #5   23. jan 2011 Jes L: Så er det jo godt at vi har så dygtige folk her på galleriet.

• #6   23. jan 2011 Mål modstanden i den nye og den gamle. Hvis den er nogenlunde tæt på hinanden, så ville jeg da bare prøve. Det er jo ikke en "rum-raket" med div. computerstyrede dimser, men 2 gamle japanere fra sidste årtusind.

Hvis du prøver og det hele går op i røg, vil jeg lige sige at du ikke får et nyt tændingsanlæg af mig.... men jeg tvivler på at det kan gå helt galt smiley

• #7   23. jan 2011 Carsten a.k.a Fister: Det var stort set det samme jeg mente, men jeg har nok ikke udtrykt mig klart nok.

Jeg har rodet med mc og biler i flere år og netop sådan noget som tændspoler er altså ikke den store videnskab.
    .

Kommentér på:
kan man bruge tændspoler fra andre?

Annonce