{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.212 visninger | Oprettet:

Overvejelse- Købe større mc? :o {{forumTopicSubject}}

Hej folk.

Jeg er studerende. Har arbejde ved siden af, hvor jeg får 120 i timen. Får omkring 4000 om måneden.

Står og skal købe en ny mc. Eller brugt. Kan ikke rigtig finde ud af hvad jeg gør. Jeg er kun 18, så det er ret begrænset hvor mange heste den må have.

Har forelsket mig i en hyosung gt 250 naked. Den koster 40 kilo fra ny. Da jeg var nede og kigge på den, så jeg storebroren var sat 15 kilo ned, altså til 50 kilo.

Så at investere i et neddroslingskit... Alt andet ville da været idiotisk, eller er det bare mig? Kan ikke rigtig beslutte mig smiley
Tak!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Overvejelse- Købe større mc? :o
  • #2   23. jan 2011 i det tilfælde du stiller op ville den store absolut være det mest fornuftige.. smiley

om det så skal være en hyosung er så en anden side af sagen,,, er ikke klar over hvor gode de er nu..

jeg prøvese en sv 650 og en hyosung 650 da jeg skulle ha den første cykel, og men min meget begrændset viden på daværende tidspunkt var der ingen tvivl om hvilken cykel der var beds skruet sammen. smiley

mit råd vil være... prøv nogle forskellige cykler inden du bestemmer dig.. smiley

• #3   23. jan 2011 Hvis jeg var dig med den, jja undskyld udtrykket (begrænsede indkomst)

ville jeg gå efter ene med et eller to år på bage... så kan du få en anden til at klare de første og støste afskrivninger.

• #4   23. jan 2011 Med mindre du planlægger at kører vildt på motorvej m.m så er 250´eren ganske udemærket. Vi havde en med på vores Norgetur sidste år og det var ikke den vi ventede på :o)

Dog kan man, hvis du planlægger MEGET lange ture , argumentere for storebroderen. Det afhænger til syvende og sidst om hvorvidt du kører lange ture , "korte" ture ( vi kørte 2000km og jeg hørte ingen brok fra ejeren ) eller hvordan gashåndtaget skal vrides. smiley

• #6   23. jan 2011 Drop det der nykøb med din økonomi. Hvis du skal sælge og have andet, er tabet på nye cykler langt større.

Køb noget fornuftigt brugt, og drossel det ned. Så er du også klar til at pille droslingen af om et par år, når de 34 heste begynder at kede dig. Desuden får du langt mere for pengene i et fornuftigt brugt-køb.

Hvis du vil have racer-styling til penge der kan forsikres, så gå efter en brugt sv650s fra efter 2003. Den kan fint findes til omkring de 50k, og så har du også lidt til et droslingskit.

Husk at du også skal købe tøj for pengene! En scooterhjelm fra T-hansen er ikke nogen smart løsning.

• #7   23. jan 2011 To gode bud på en billig 250'er:
    http://123mc.dk/find/viewAd.php?directlinkID=19497
    http://123mc.dk/find/viewAd.php?directlinkID=20433

Når du så må køre med mere 34 hk, kan du få dem solgt uden det store tab og købe en anden.

• #8   23. jan 2011 eller en 99-01 suzuki sv650, de koster ik mange penge mere og så har du lidt til at købe dragt og hjelm for

• #9   23. jan 2011 Hvis du køber ny, den store. Husk lige at spørg til første service, syntes de sagde det kostede 2500kr. Hvis du køber brugt så køb en der ikke er mere end de 2-3år gammel, tilbage i 2005-6 stykker (kan ikke huske den præcise, men der er masser af advarsler også herinde) var de i knapt så god kvalitet. Hyosung har været sat ned over flere omgange, og det sker at folk ikke rigtig følger med i prisudviklingen og vil have nypris for en brugt.

Hvis jeg var i din situation ville jeg først ringe til forsikringen (for her er der virkelig en økonomisk stopper), og hvis det var til at betale, den store med drosling fra ny.

Og husk for guds skyld at smør kæden tit (glæder for alle cykler med kæde)

• #10   23. jan 2011 Mange tusinde tak for jeres svar! Kigger det lige igennem.
    Tak, tak tak!:-)

• #11   23. jan 2011 -søren M
    Det er også den, jeg linker til:-)

• #12   23. jan 2011 Jeppe!
    Hov, det havde jeg ikke set, klikkede kun på det første link : )
    Hehe, der var du dælme hurtigst. Jeg fjerner lige mit link så.

• #13   23. jan 2011 medmindre at du skal behold den store efter du må køre med stort kørekort.. så køb den lille..!

hellere et lille køretøj der er født med de 34hk end et stort som skal drosles..

Kommentér på:
Overvejelse- Købe større mc? :o

Annonce