{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.689 visninger | Oprettet:

hvordan laver jeg det her i glasfiber? {{forumTopicSubject}}

hey.. nu har jeg så fået min tank og bagende på min fighter... men der hvor de skal mødes, mangler der ca 10cm glas fiber på bagenden.. hvordan får jeg nu det bedst at passer.. prøve at lave det mens dele sidder på cykeln, eller har i nogen go forslag med skabelon eller jern bagved..

det sidste billed i mit fighter album

http://motorcykelgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=15123

mvh steffen

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvordan laver jeg det her i glasfiber?
  • #2   9. jan 2011 Hvis du kan finde en klods af PVC eller PUR skum kan du nemt bruge det. Du begynder med at forme skummet med kniv og derefter med sandpapir indtil det har det ønskede udeseende, men husk at lave det en smule mindre (undermål) for at have plads til 1- 2 mm glasfiber ovenpå. Når fiberen er hærdet kan du skrabe skummet væk og bearbejde overfladen til den ser ud som ønsket. Dette er nogenlunde fremgangsmåden, men hvis du er i tvivl kan du kontakte mig gennem privat besked og jeg kan prøve at hjælpe dig fremad.
    Mvh. Steinmar

• #3   10. jan 2011 Prøv at google "sæde gn" 400 så finder du en beskrivelse som du ville kunde bruge.

• #4   10. jan 2011 skør det ud i tyk pap,og lig fiberen på det

• #5   10. jan 2011 Nu har jeg efterhånden en del års erfaring med Glasfiber og specialbiler og vil hurtigt indskyde at ideen med skum er rigtig god og nem. MEN... Mange skumarter kan ikke tåle at komme i direkte kontakt med den flydende poliester uden at skummen opløses og deformerer. Hvilket på ingen måde er ønskeligt med deformation når man har brugt lang tid på en form... Men hvis du bruger brun pakketape uden over skummen er det nok til at holde skum og poliester kemisk adskilt og så er der ingen problemer længere!
    En anden ting der kan være god at have er stræklagen! Stræk det ud mellem to komponenter og få en fin overgang. Pensel det kun med poliesteren og lad det hærde. Så har du en tynd men stiv skal du kan støbe videre på uden den deformerer. Sådan har jeg lige lavet et komplet instrumentbord til en bil og så ved du det passer bagefter uden de store tilpasninger af fiberen...

• #6   10. jan 2011 Steinmar er inde på det rigtige. Polyester opløser ikke pur eller PVC skum.

• #7   10. jan 2011 Flamingo ligger lige til højrebenet, men opløses desværre af polyen.

• #8   10. jan 2011 jeg kan ikke hjælpe dig omkring det med glasfiberen, MEN jeg kan da lige sige at det er fedt at du er gået igang med dit eget projekt. Og glæder mig til at se det færdige resultat. Indtil videre virker det lovende! smiley

• #9   10. jan 2011 Som Jacob S også siger, kan du bruge et "stræklagen" og give det en gang polyester. i stedet for et "stræklagen", er der mange der bruger strækstof til højtalerfronter - det er tyndt og kan strækkes i næsten alle mulige og umulige retninger uden at det får folder!! Når det er tørret, kan du så bygge op med glasfibermåtter på indersiden, til du har opnået den ønskede tykkelse.
    Alt. skal du have fat i noget blå skum - det der også bruges til bådbyggeri. Det kan holde til polyesteren og får en rigtig fin glat overflade hvis du sliber i det. Men bruger du den løsning, ville jeg nok lave en negativ form og så støbe den endelige del i den.

• #10   10. jan 2011 Flamingo kan godt bruges hvis det bliver dækket med klar pakke-tape. Skummet kan renses væk bagefter med acetone hvilket får flamingoet til at forsvinde meget hurtigt.
    For absolut bedste resultat laver man et negativt form og støber delen deri, men for at lave en del (til hver side) er det spild af tid og penge, men hvis du gører det så husk at positiven bliver kun så god som formen.
    Mvh. Steinmar

• #11   10. jan 2011 Nu plejer jeg at bruge epoxy i stede for polyester da polyester æder flamingoen og er noget goftiger end epoxy.

• #12   10. jan 2011 Til det ovennævnte projekt må det være ligemeget om man bruger epoxy eller polyester. Epoxyen er bedre, ikke nogen tvivl, men polyester er billigere, men igen i den mængde må det være ligemeget.
    Om polyester er giftigere end epoxy kan jeg kun sige at ingen af dem er ligefrem egnet til forbedring af ens helbred, så husk at lufte ud. Udluftning skal ske fra gulvet af, da dampene er tungere end luft og siver nedad.
    Mvh. Steinmar

• #13   10. jan 2011 Epoxy skal du efterhærde, det ville være rimelig skod at få epoxy eksem hvis man ikke fik det efterhærdet ordentligt og kørte i shorts om sommeren.

• #14   10. jan 2011 Begge typer matrix kan efterhærdes, dog afhænger det af typen om det behøves. Polyester er noget værre end epoxy da det kan give lugt der minder om kattepis. Epoxyen plejer ikke at lugte når den er hærdet.
    Når man efterhærder skal temperaturen ikke overstige ca. 55 grader. Man kan efterhærde enten i en ovn, eller med sort plastikpose og sollys alt efter hvad passer bedst.
    Mvh. Steinmar

• #15   20. jan 2011 hej

jeg tænker på at lave noget side skjold til glasfiber til min køler på min vmax. vi man kunne lave en ramme/form af træ eller vil det være muligt at få glasfiberen af når den er hærdet op?

• #16   20. jan 2011 Smør det godt ind med voks og så slipper det fint...

• #17   20. jan 2011 Og i stedetfor at bruge en masse penge på voks, så bruger du klar pakke tape:)

• #18   20. jan 2011 kan man ikke bruge gaffatape? det klæber jo noget bedre

Kommentér på:
hvordan laver jeg det her i glasfiber?

Annonce