1.197 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Kawasaki ER6 Kawasaki ER6

Så er der overvejelser i familien om at udskifte en ellers ganske udmærket Honda CB500S med en Kawasaki ER6, og i den forbindelse er der selvfølgelig overvejelser for og imod en N model og en F model.
Er der nogen her der har erfaringer med at eftermontere en styrkåbe på en N model??
mvh
Poul

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.
  • Opsætning af lampe 250 kr.
  • Fjernelse af rødder fra buske. 1.000 kr.
  • Tjekke rør og skifte en pakning - fra have ind i hus 2.000 kr.
  • Vandhane Blinker røde 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kawasaki ER6
  • #1   6. jan 2011 Jeg prøvede begge moddeller sidste sommer og jeg synes helt klart bedst om N modellen. Jeg har sat en lille styrkåbe på min ER5 og det har taget meget af vindpresset, ved kørsel over 100 km/t. En ER6 lyder rigtig fedt med en åben potte på ! :o) Det eneste jeg var lidt utilfreds med var gearne, som er lidt "klonk". Men ellers en letstyret og kvik mc, på de danske landeveje.

• #2   6. jan 2011 Nu har jeg prøvet sådan en og synes også gearene er lidt voldsomme, altså den der "klonk" lyd.. men nogen der kan forklare hvorfor den har den høje lyd ift andre mcer?

• #3   6. jan 2011 Jeg har en F'er og er mega glad for den.
    Min bil er mere vindfølsom end F'eren.
    Klonken oplever eg kun ved 1. gear ellers ikke.
    Men ellers er det vel et spørgsmål om udseende/komfort da de er jo ens.
    Vil nok mene at kåbe er at foretrække ved længere tids kørsel.

• #4   6. jan 2011 Nu har jeg selv en N-model.. Og jeg er glad for ikke at have nogen kåbe... For på den måde mærker man bedre vinden... Det holder automatisk farten lidt nede.. Hvilket nok er en god idé i mit tilfælde smiley

• #5   6. jan 2011 Hvis du ikke skal køre hurtigere end 140-150km/t rækker en N model fint. Og i korte perioder er det intet problem at køre hurtigere. Der findes div. vindskærme man kan sætte på den til at tage det værste tryk.

• #6   6. jan 2011
    Tak for input.
    Jeg har fundet et par stykker på MRA´s hjemmeside, som ser både pæne og brugbare.
    Det er i øvrigt ikke mig selv der er i markedet efter en ER6, jeg har det fint på R6éren. Det er til min kæreste, og hun har trods alt lidt tyndere arme end mig, og skulle gerne kunne følge med til sommer, når jeg på Putgarden-siden konstaterer, at nu skal der sgi gives gas til Hamburg for at nå autotoget til Bolzano.
    Ja, jeg glæder mig til igen at se nogle alper, så den bemærkning skulle lige med.
    Poul

• #7   6. jan 2011 Hej...jeg kan give dig varme anbefalinger til Kawa ER6/f - da konen har sådan een og vi har været mange steder med den, med fuld oppakning og den er velkørende/økonomisk/hurtigt nok i alle områder. I skal ikke lade jer narre af 2 cylinder og 72 hk, den er yderst kvik,hvis man er hurtig med kobling og gearskift.....Held og lykke....

Kommentér på:
Kawasaki ER6

Annonce