Ktm 520 EXC HJÆLP {{forumTopicSubject}}
Hejsa Alle på MCG
Glædelig bagjul
Jeg har brug for lidt hjælp samt råd.
Kort info:
Ejer en ktm exc 520 årgang 01, syntes jeg ville være lidt sød ved hende, her op til jul. Så jeg skiller hende ad og får malet hendes kadaver samt skiftet til lidt rusfrie skruer. Hun får nyt olie samt filter og lidt nyt frost væske.
Planen var at hun skulle ud og luftes sammen med sin veninde (XR 400) her imellem jul og nytår.
Bliver også færdig med hende her i forgårs og får hende startet op, hun spinder som en mis og får lige lov til at blive lidt gennemvarm. Men lige pludselig gir hun sig til at brokke sig gevaldigt og jeg får slukket hende i en fart.
Hvad skete der lige der, nu prøver man sku og gøre det så godt og så får man det som tak.....
Hiver toppen af hende og som man kan se i det album som jeg også har oprettet så har hun sku smidt et leje som sidder på knastakslen
Mit spørgsmål er så hvad gør en klog mand nu?
- Hvor meget skal skilles er det hele motoren?
- Nu man er i gang er der så noget man lige så godt kan skifte også?
Har planen om at tjekke stempel samt knastkæde, og så skal jeg nog også ha tjekket knastaksel.
Årsagen, ja jeg ved det ikke, men kan se vand dråber i topdækslet som man også kan se på billederne, så det er ikke optimal.
Hvis nogen har et bud på hvad dette ville løbe op i samt evt råd er de meget velkommen.
Her troede man at man skulle ud og lege og så står man med en ødelagt motor
Forsat go jul
Mvh Valle
jul 2005
Følger: 8 Følgere: 8 MC-er: 3 Emner: 26 Svar: 45
Du har fuldstændig ret, det skal da lige luftes derinde også, håber på at der er nogle herinde også der kan bidrage
Ville jo gerne ud og køre snart
Mvh
jun 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 104
surt show, men fedt at du har fanget det så tidligt, på min husaberg gik begge knastaksel lejer HELT med en masse skrammel ned i motoren som følge. Jeg er næsten færdig med at fixe den og det er ikke nadet end en ny knastkæde og nogle nye lejer der skulle til, plus selffølgelig nogle pakninger, og så smed jeg lige nye ventiler i nu jeg var igang.
du skriver ikke hvor mange timer din KTM har kørt, men hvis jeg var i dine sko ville jeg hive toppen af og se om der er nogen skade på stempel, cylinder og ventiler. Det er der nok ikke men det er hurtigt chekket eneste minus er at du skal have fat i en ny toppakning. ellers er det jo bare nye lejer og så afsted igen.
Gunnar, som forresten også er fra Tenere.dk
dec 2005
Følger: 12 Følgere: 21 MC-er: 2 Emner: 15 Svar: 1.810
okt 2006
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 167 Svar: 3.629
jun 2007
Følger: 30 Følgere: 32 MC-er: 2 Emner: 124 Svar: 370
Har før hørt om en grillet lejeskål pga. flydende pakning lukkede en oliekanal.
dec 2005
Følger: 12 Følgere: 21 MC-er: 2 Emner: 15 Svar: 1.810
Ktm 520 EXC HJÆLP