Import fra USA via Polen. Otomoto.eu {{forumTopicSubject}}
Hej, har siddet og rodet rundt med dette polske (Tysksproget) svar på mobile.
(link fjernet)
Der kommer ofte MC frem i søgningerne, som vistnok befinder sig i USA, men som tilbydes importeret til Polen. Herefter skal der betales polsk eller tjekkisk (eksemplet) told og moms - 6 og 22%, som sælger måske kan tage sig af.
Da dette er et EU land kan MCen hentes til DK uden at betale dansk told og moms.
Der var måske her mulighed for at få fat på billige US cykler. Det aktuelle eksempel er 4800 $ = 27175 kr. (3647 €)
Til sammenligning koster en Honda VT 1100 Sabre (06) fra mobile 5196. Der kan være andre eksempler, hvor der er mere at spare, eg. på HD.
Teksten fra annoncen oversat fra Google.
"Motorcycle USA origin and usage. The price includes the cost of transport to the Polish, the price is not
includes customs fees (clo 6% and 22% VAT). Receiver motorcycle at the customs warehouse
Czestochowa. Possible transport the motorcycle to the place of residence of the purchaser in
Polish, Czech and Slovakia (doplataustalona individually). Policy acquisition and other information are listed at [aus Sicherheitsgrüden entfernt]
The motorcycle is in excellent condition and beauty, attractive color, Gates Vince & Hines, Corbin seat."
Udover det er det et fedt site, hvor der er MC en masse, ofte til priser under Mobile, tjek det ud.
apr 2006
Følger: 29 Følgere: 98 MC-er: 4 Emner: 224 Svar: 2.696
http://www.usachopper.pl/
aug 2005
Følger: 76 Følgere: 80 MC-er: 5 Emner: 30 Svar: 1.329
Husk nu lige, at langt de fleste US cy´kler, ligger uden for vores EU typegodkendelse.
Eks. en honda cbr600rr, der bliver lavet en EU typegodkendelse på serienummer xxx1022-xxx9999 (bare et eks.)
Og alle de amerikanske cykler har nummer xx10000-xx12500. Ergo er der ingen EU tyupegodkendelse på dem, og de kan IKKE indregges i EU.
Desuden er der også ofte fysiske forskelle på dem, eks. manglende startspærre/alarm. Forurenings anordninger er anderledes mm..
Er der ikke lidt meget arbejde, og faremomenter i at spare "sølle" 10000kr på en maskine der ender med at koste 120K ??
okt 2005
Følger: 77 Følgere: 75 MC-er: 5 Emner: 187 Svar: 2.907
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.005
Cyklerne skal så i øvrit over Spanien istedet.. Så er det nemlig 0% importmoms
apr 2005
Følger: 28 Følgere: 29 MC-er: 2 Emner: 91 Svar: 979
Har du noget link på det med 0% importmoms til Spanien?
- Hvordan kan man lige sætte sådan noge top? Skal man have sin adresse derover eller hur?
I øvrigt, angående import fra USA, er et ikke bare at gøre lidt forarbejde så man ikke ender i den dumme situation?
2) Tror i ikke at firmaer som dette Polske, som specialiserer sig i USA import måske ikke kender lidt til disse regler?
apr 2006
Følger: 29 Følgere: 98 MC-er: 4 Emner: 224 Svar: 2.696
Men rigtigt, det ser lidt problematisk ud når de e.g. her skriver at der ingen forskel er på MC fra USA og Europa.
http://www.usachopper.pl/infoE.htm
Intet nævnt om typegodkendelser.
apr 2005
Følger: 28 Følgere: 29 MC-er: 2 Emner: 91 Svar: 979
Skriv dog til dem og spørg ind til de typegodkendelser. Enten ved de noget om det eller ej.
apr 2006
Følger: 29 Følgere: 98 MC-er: 4 Emner: 224 Svar: 2.696
Skrev at vi diskuterede deres koncept, og spurgte om typegodkendelserne.
Hvis nu der ER EU typegodkendelser på disse MC, så kan man jo slippe for at betale dansk afgift af både told og moms og transport, men kun af MCens værdi.
Dette afhænger af om de vel og mærke kan indregistrere MCen i Polen. Så vil det jo være som at importere en MC fra et hvilket som helst andet EUland. Men lad se hvad de svarer.
Firmaet kan jo også levere overalt i Polen, læs her: Færgelejet i Stettin.
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.005
Jeg er ingen link. Jeg er bosat i Spanien, og jeg får ofte vare fra USA, Kina mm og har pt IKKE fået noget efterregning. Hverken inportmoms eller mons. Min pris er den jeg betaler´+ porto og ikke andet
apr 2006
Følger: 29 Følgere: 98 MC-er: 4 Emner: 224 Svar: 2.696
http://glotrac-chopper.otomoto.pl/
Jeg prøvede at regne lidt på den Fat Boy og fik det til 9630 € inkl. polsk told og moms.(+ 6% og derefter +22%, er det korrekt kalkuleret?) Kun 369 € under Mobile for tilsvarende model, men et år yngre.
maj 2009
Følger: 5 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 2.856
Motorcyklen skal udover de i afsnit 3 anførte betingelser opfylde følgende (motorcykler registreret første gang før de ved hvert punkt i parentes angivne datoer, skal ikke opfylde det aktuelle punkt):
a) Motorcykel skal være EF-typegodkendt. Kontrol af punkterne c) - d) falder så bort (krav indført for nye motorcykler den 1. juli 2004).
b) Motorcyklen må ikke være ombygget (eller dokumentation vedrørende
ombygning skal foreligge).
c) Støj. Motorcyklen skal være udstyret med tilsyneladende korrekt lyddæmpersystem, og motorcyklen må – subjektivt vurderet – ikke adskille sig fra tilsvarende motorcykeltyper for så vidt angår støjniveau.
Såfremt dette ikke skønnes opfyldt, kan synsvirksomheden kræve fremlagt dokumentation vedrørende motorcyklens støjniveau (standmåling og kørselsmåling), hvis motorcyklen er registreret første gang den 1. oktober 1982 eller senere.
d) Tre-hjulet motorcykel skal fra fabrikken være udstyret med:
- Lamineret forrude (1. april 1975).
- Bremsesystem som bil (dvs. bl.a. én betjeningsanordning til driftsbremsen).
Afsnit 3 som nævnes øverst, omhandler reglerne for forenklet praksis for brugt importerede køretøjer fra et andet EU eller EØS land, som bla. kræver at køretøjet min. skal have været reg. i 3 måneder i et andet EU eller EØS land.
Er cyklen nyere end 1. juli 2004 så skal den altså være EF-typegodkendt hvilket mange US cykler ikke er. Den eneste mulighed for godkendelse uden EF-typegodk. efter denne dato er på grundlag af en Dataerklæring. Som man ikke får gratis hvis der da overhovedet er nogle som kan / vil udstede den !
apr 2006
Følger: 29 Følgere: 98 MC-er: 4 Emner: 224 Svar: 2.696
Hello
I'm glad to hear that news.
Looks, like in Poland they have different rules about motorcycle registration.
Some our clients from Germany, informed us about EEC problems.
Diffierence between US standards and Europen standards, are with front glas lights, color of the blinkers, color of taillights and emmisions.
For that customers, we have special " bikes" from California. There are similar standards with emmisions like in Europe. Changes color of the taillights, are not to expensive. So I hope this group of motorcycles can handle this problem and expences.
You have to check, total expences with EEC approval, for motorcycle from California state Titles, so we can send you our offer this special our stock motorcycles .
About delivery, you can pick it up from Bremerhaven - Germany, and pay Germany local taxes and VAT witch is lower than in Poland.
The only one problem with us is, you have to order minimum 3 motorcycles in every group of delivery.
Cost of transport from California to NY obligate us to keep expences lower as posible.
Regards,
Cezary Mazur
president of Glotrac Corp.
Men alt i alt kun spekulationer, og de har haft problematikken. Man skal nok som tommelregel holder sig fra cykler fra efter 04 som Steen P skrev. Gad vide om Arnie har indført EU ligende regler i Califonien.
Import fra USA via Polen. Otomoto.eu