{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.577 visninger | Oprettet:

Tonet visir ??? {{forumTopicSubject}}

Hejsa
Jeg fik jo lige købt min drømme hjelm og det er jo rent kunst, fuck den er flot smiley Den sidder også rigtig godt.
Det blev en SHOEI XR 1100 Conquesta.

Sådan ser den ud:
http://www.google.com/imgres?imgurl=http://img35.imageshack.us/img35/6309/casque1p.jpg&imgrefurl=http://www.binano.fr/viewtopic.php%3Ff%3D1%26t%3D36961%26start%3D165&usg=__ITj48gWD9NPtwcak8D6fdwytDj4=&h=480&w=640&sz=231&hl=da&start=40&zoom=1&tbnid=25j-b0dthpTlDM:&tbnh=135&tbnw=189&prev=/images%3Fq%3DShoei%2BXR-1100%2BConquista%26um%3D1%26hl%3Dda%26sa%3DX%26rls%3Dcom.microsoft:da%26biw%3D1533%26bih%3D902%26tbs%3Disch:1&um=1&itbs=1&iact=rc&dur=156&ei=ygsGTeTbH42fOubPzKYB&oei=nAsGTa-CEsedOsj8jKgB&esq=2&page=2&ndsp=42&ved=1t:429,r:12,s:40&tx=95&ty=53

Jeg kom så til at købe mørkt visir til den så der er lidt mere Darth Vader over den.
Karla ved Hein Gericke siger der ikke er betydelig forskel på det gennemsigtige og det mørke hvad udsyn angår.
Til gengæld skulle det være godt mod solen.

Nu bliver jeg så spammet lidt af nogle af mine venner der siger at man ikke kan se en skid om natten og skal køre med visiret oppe ?
Der er dual visir, dvs. et pinlock indvendigt mod dug men jeg ved ikke om de kan køres op/ned separat ?

Hvad er jeres holding til tonede ruder smiley
Alt andet lige kan jeg jo bare lade være med at køre om natten smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tonet visir ???
  • #1   13. dec 2010 Pinlock sidder fast på visiret og kan ikke køres op og ned seperat.

Jeg har ALTID tonet visir på min shoei hjelm..

De par gange jeg så har kørt om natten har jeg kørt efter forholdene og taget motorvejen.. ellers så har jeg smækket visiret op på de små veje og stadig kørt der efter. Men om sommeren er det ikke det store problem med visiret oppe.

Dog skal det siges at jeg faktisk ikke har haft behov for det tit da det sjællendt har været mørkt, selvom jeg bruger min mc almindeligt, uden at tænke på tidspunkt og vejr.

• #2   13. dec 2010 Tonede ruder er kun til om dagen, er rigtigt om natten så kan du se bjælde.
    pinlock er bare en plastik "skærm" der sidder på indersiden af dit visir, som har en gummikant så det er lufttæt = ingen dug, det virker totalt godt smiley

• #4   13. dec 2010 Jeg vil ikke anbefale dig at køre rundt med tonet vissir om natten!!!! Det tager rigt meget mere lys end du tror. Min vanartede søn har både et klart og et tonet - det tonede kommer nærmest aldrig frem mere!!!

En efterårsaften var vi ude at trille en tur sammen med en tredie gut. Denne tredie var helt sikker på, at han ikke havde problemer med mørkesyn gennem tonet visir. Det blev regnvejr og vejene blev småglatte - dette skyldtes idær tabt korn!!!! Efter turen kommer den tredie gut og siger at han aldrig før havde kørt på veje, der blev så glatte bare af lidt vand - HAN HAVDE IKKE SET ET ENESTE KORN PÅ VEJEN!!!!

En helt anden sag er, at man er bedre i kontakt med sine medtrafikanter, hvis de kan se ens ansigt - efter min opfattelse er det i sig selv en øgning af sikkerheden.

• #5   13. dec 2010 Det tager vel 2 sek. at skifte visir så må jeg vel bare tage det klare på hvis jeg ved det kan blive sent smiley
    Kenneth har du dit klare visir med, jeg regner med at købe en CBR 600 F4 og der er vist ingen steder at gemme sådan noget smiley

• #6   13. dec 2010 Jack D:

Det er en god ide. det er faktisk det Junior gjorde i starten, nu gider han bare ikke det farvede mere, men det skyldes kun hans dovenskab:-)

• #7   13. dec 2010 Har også tonet visir og er du gal hvor er jeg træt af at køre med det om aftenen/natten.. Jeg kører med det halvt åbent så jeg lige kan se ud. Næste år må jeg også finde ud af en løsning.. det smarte ryger bare hvis det er at man skal til at stå og skifte osv.

• #8   13. dec 2010 Alternativt hvis du gerne vil køre med det mørke visir kan du købe et par briller uden styrke (H&M) eller hvor de nu ellers er billige. Og køre med dem om aften. Så kan du køre med dit mørke visir oppe uden at få alt for meget vind og ting i øjnene.

• #9   13. dec 2010 Har selv en Marushi hjelm og ved man kan få et såkaldt gamma visir. Det skulle være mørkt, men fungere som tonet om dagen og som normalt om aften - om det virker ved jeg ikke.

• #11   13. dec 2010 Klart visir og solbriller virker ganske fremragende. Så kan man også køre med visiret åbent inde i byen og når det går langsomt uden at få ting i øjnene. Synet er den vigtigste sans vi har når vi bevæger os rundt i trafikken, der er ikke nogen grund til at nedsætte synet bare for at se smart ud...

• #12   13. dec 2010 Har lige købt en Caberg hjelm med integreret solbrille, det er det bedste udstyrs-køb jeg har lavet til dato smiley

tonet visir om aftenen er no-go

• #13   13. dec 2010 Det er bare ærgeligt de ikke har lavet nogle ordentlige hjelme med indbygget solvisir.. tror kun det er schubert der har, og den passer ikke på mig..

• #14   13. dec 2010 har også altid kørt med tonet visir , men de fåes da også i forskellige varianter og styrke

• #16   13. dec 2010 Har et visir til min shoie hjelm som er mørkt i toppen og fader ud til lys i bunden. Mega lækkert visir og køre med, masser af udsyn både dag og nat og blir ikke længere generet af solen.
    Har haft mørkt visir på en anden hjelm og det var godt nok træls i mørke.

• #18   13. dec 2010 Prøvet natkørsel med tonet visir en gang, og det forbliver også sådan. kunne intet se 150km..

• #19   13. dec 2010 Schuberth S1 - med "F16"-solvisir - det virker, hvis ellers hjelmen passer til dit hoved - ærgeligt, at ikke flere producenter laver hjelme med solvisir.

• #20   13. dec 2010 jack D da visiret er af plastik kan det godt tåle at blive bøjet, dermed kan du sætte den på siden af maven (altså den ene ende sidder på maven og den anden på ryggen, sådan rundt om nyren fx) og tager du din jakke på uden over og så bliver den der uden problemer og man mærker den ikke =)

• #22   13. dec 2010 Ellers prøv at google: Visor bag.. de er til at få for under 100,-
    Har selv en sådan, og bruger den netop når man kører ud om eks. eftermiddagen, og først kører hjem i mørke. den er nem at have rundt om hoften, eller i en rygsæk el. lign.

Kommentér på:
Tonet visir ???

Annonce