{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.745 visninger | Oprettet:

GSX600F vs. GSXR 400 {{forumTopicSubject}}

Hej MCG (:

Jeg er håber på, at kunne købe min første mc inden Bakken åbner igen. Jeg er faldet lidt for to forskellige modeller:

GSX600F fra 1994 med 60.xxx på tælleren
eller
GSXR 400 fra 1992 med 51.xxx på tælleren.

Begge maskiner skal begrænset til 34hk så jeg kan køre dem på mit lille kørekort.
Jeg er vild med 400'erns sportslige stil og stilling, men samtidig har 600'ern en større motor og større moment.

Hvad er jeres erfaringer med de to maskiner?

- Steffen H


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  GSX600F vs. GSXR 400
  • #1   12. dec 2010 Ingen af delene. gsxf600 er en havelåge uden lige, og gsxr400, sportslig som den er, vil helt sikkert have levet et hårdt liv.

    Hvis jeg var mig, og det er jeg jo, så ville jeg gå efter en hånda 600f2/f3


  • #2   12. dec 2010 Mit budget ligger desværre på omkring de 20k. Og jeg tror næppe der er særlig mange der vil af med deres f2 eller f3 for 20k.

  • #3   12. dec 2010 gsx600f ville jeg gå efter det en fin maskine og køre skide godt.

  • #4   12. dec 2010 GSX600F sådan en havde jeg fra ny i var det 92, og den kører dæleme som en pose jord i modvind.

    Men at finde en GSXR 400 i ordentlig stand indenfor prisrammen er jo nok ikke lige det letteste. For 20 K får man godtnok ikke ret meget så måske er 600 F'eren måske alligevel et bud??


  • #5   12. dec 2010 CBR 600 F2 er uden tvivl merprisen værd i forhold til GSX 600 F. Hellere vente på råd til en F2'er, end at have en GSX 600 F i tide til at nå bakkeåbningen.

    Mon ikke du kan finde en F2'er omkring de 25.000 kr.?


  • #6   12. dec 2010 Tvivler på jeg kan finde en velfungerende F2'er for 25k.
    De fleste ligger på omkring 35k - 40k.


  • #7   12. dec 2010 Uanset hvad de "ligger på", så må salgsprisen være sådan, at der rent faktisk er købere til dem.

    Når man kan købe en 99' fireblade for 55k, så er 35-40k helt ude af proportioner for en 91'-92' CBR 600.

    Mon ikke du kan finde en fornuftig sælger et sted.


  • #8   12. dec 2010 min første mc var en gsxf 600 fra 98. og selvom folk siger den er stor, klodset og tung, og kører dårligt, så skal du ikk lytte til dem. for der er altid folk som syntes at bestemte cykler er dårlige osv. men jeg kan KUN anbefale den, den gav mig så meget udfordring, og så meget glæde. og der var aldrig problemer med den, over de 20.000 km jeg kørte på den. var endda i italien på min, og kørte knap 5000 km på lige under 14 dage. minus grader, op til 40+ grader nogle gange, højt oppe i bjergene, motorvejskørsel. den brokkede sig ALDRIG. og så var den så komfortabel, at man næsten kunne sove på den smiley

    har aldrig prøvet en gsxr 400, men har hørt at de små maskiner nemt lever et hårdt liv, fordi man tit skal tæske dem, før de arbejder.`?
    men tag ud og prøv de maskiner, hvis du ikk allerede har gjort det..

    go Jul smiley


  • #9   12. dec 2010 Rasmus (aalborg) H

    Så man skal ikke lytte til folk der har en anden mening end din?

    Har du overhovedet prøvet en F2?


  • #10   12. dec 2010 har haft både en gsxr400rr og en gsx600f... og 600 er så meget mere motorcykel så der ville jeg slet ikke tvivle... har også prøvet en cbr600 f2 og den er også super at køre på...

  • #11   12. dec 2010 kim (nordfyn) J

    I forhold til hvad ??


  • #12   12. dec 2010 Har haft gsx600f og CBR 600F2 (og andre )

    &00F er en OK cykel, til daglig transport, en slider. den har ingen finesser, ryster lidt osv..
    VILLE helt klart skaffe en CBR600F2 i stedet, de ER set handlet ned til 30.000 i ok stand, mener enda en der havde travlt solgte for 28 eller 25 for nyeligt (han manglede penge)
    TIL den pris, skal du nok forvente det ikke er den flotteste knallert på havnen, MEN de er jo netop kendt for at være driftsikre smiley


  • #13   12. dec 2010 Jeg har aldrig prøvet en gsxr 400, og mit sammemligningsgrundlag er rimelig tyndt, da mine maskiner altid har været af ældre dato. MEN..min lillebror har en 600f, og jeg synes den køre godt..Det er klart at i forhold til nyere/dyrere maskiner kommer den til kort, men som første mc vil jeg mene at den er ganske fin..også i forhold til den pris de efterhånden kan købes til..

  • #14   12. dec 2010 Jeg vil tro at sådan ca. alle der har prøvet både en GSX-F og en F2'er vil give mig ret i at sidstnævnte kører markant bedre på alle måder.
    Check f.eks. den her:

    http://123mc.dk/find/viewAd.php?referer=search&order=asc&ordertype=price&dealer=&biltype=&brand=Honda&model=CBR 600 F&ccm_start=0&ccm_end=9999&year_start=1900&year_end=2011&km_start=0&km_end=999999&pris_start=0&pris_end=99999999&afgift=0&color=&periode=&area=&key_search=&pics=&nysyn=&serviceok=&ad_type=0&search_offset=&offset=8

    Og alt kan jo handles ned smiley
    Held og lykke med at finde din første maskine.

    Mvh Mathias


  • #15   12. dec 2010 Nå, sucky link. Her er det rigtige:

    http://123mc.dk/find/viewAd.php?directlinkID=15052

    Mvh Mathias


  • #16   12. dec 2010 Altså den gang i 92 kørte jeg offroader Yamaha XT 350. CBR600 F1 var jo lige kommet og det var den "man drømte om". Men nej havde ikke lige 90.000 spir. Hos den lokale stod en "gammel model" CBR 600 og den ville jeg have haft købt. Men nej den var lige solgt. Forhandleren lokkede mig på en Sukki 600 F'er som ville ankomme et par måneder senere. 69.000 for en ny maskine lød jo bare godt.

    Dagen kom og Sukkien kom, glædede mig som et lille barn.
    MEN NEJ NEJ og atter nej den Sukki kørte som en pose gammel jord, ja lige ud var den vældig fin men drejede vejen bare lidt uha så ville jeg til enhver tid foretrække XT'eren med knolder på dækkene.

    I løbet af kort tid blev jeg så træt af Sukkien at jeg købte en Nissan Patrol 3.3 TDI ! Sukkien var dog en billig flirt ! samme forhandler købte den igen for 66000 kr.

    Tiden gik, kammeraterne havde Honda CBR600'erede og de KØRTE !!! Så efter godt et år måtte jeg så ha' sådan en. Der er en KÆMPE verden til forskel på en sådan og en Sukki F model , MC lysten var genfundet og har været der lige siden.

    Så har intet godt at sige om Sukki 600 F, modellen blev jo skabt i midt 80'erne og bærer bestemt præg af det på alle områder.

    Men er det som start maskine og man ikke har noget sammenlignings grundlag kunne det måske alligevel være en mulighed - men en merpris på en CBR600 er mere end ALLE pengene værd. Tro mig !


  • #17   12. dec 2010 Min CBR 600 var for øvrigt denne farve: http://123mc.dk/find/viewAd.php?directlinkID=15052


    Den levede et hårdt liv, først kørt i smadder er en fuld nordmand og genopbygget - så kørt i grøften af mig selv .. Den kørte som død og lakrids til 7 kokke huer. Anden gang gad jeg bare ikke vente på stumper og den blev "vekslet" til en Viffer.


  • #18   12. dec 2010 lars:
    nej det siger jeg ikk, så ville verdenen da være lille, hvis alle skulle have den samme mening som mig. smiley
    jeg syntes bare man konstant hører at gsxf600 er dårlig, grim, opfundet i 80´erne osv. men nu skriver vi 2010 og der må jo være en grund til den stadig lever, og mange godt kan li den? smiley
    ja den er tung, og fylder meget, men det er jo heller ikk en racer, som skal vende på en 25 øre. det er en færge, som man kan bruge til alt hvis man har modet på at svinge den rundt ;D


  • #19   12. dec 2010 Altså hvad folk syntes er bedre en andet er fuldstændig ligegyldigt i det her sammenhæng. Du spørger til 2 konkrete cykler og der ville jeg også hælde til 600f.. altså smag er jo behag og folk har åbenbart meget travlt med at fortælle hvad du ellers skal købe og hvad der er meget federe. Det er noget pis og det kan du ikke bruge til noget . Fakta er at der er rigtig mange der er super glade og deres 600f som køre som den skal. Og i øvrigt er total gennem testet teknik som bare virker.. om det ligner lort og køre som lort . Må jo være op til den enkelte at vurdere . Jeg har kørt både cbr 600 og også gsx 600 og ja honda'en syntes jeg kørte bedst . Men det har ikke noget med at Suzuki,en ikke kørte godt for det gjorde den . Og hvis du er nybegynder og har buget til en Suzuki 600f så er det en super fin cykel..... find ud af præci hvor meget du vil ofre, og kig så på hvad du får for dine penge , tag ud og prøv og hvis du finder ud af at det skal være den... ja så har du dig en fed lækker cykel .... husk at det gælder ikke om hvad man køre ,hvor stor man køre .. men at man køre ...

  • #20   12. dec 2010 AMEN Jesper..
    +1 på Jespers indlæg smiley


  • #21   12. dec 2010 Først og fremmest, vil jeg sige tak for alle svarene.
    Jeg ville elske at have en CBR 600 F2, problemet er bare, at jeg kun har 20k at købe for, ikke 30k eller 25k. Havde jeg haft pengene, havde jeg også købt såden en i stedet for, men da staten ikke betaler så meget for at være studerende, så må jeg nøjes.

    Men er der ikke nogen der har erfaring med GSXR 400?
    Synes det hele gik hen på at jeg skulle købe en F2'er i stedet for at svare på mit spørgsmål.


  • #22   12. dec 2010 http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=79787

    En bette 400 som denne kører skam godt, langt bedre end tilsvarende 600F

    MEN en 400 som denne er ret sportslig, og hverdags værdien for ikke at tale om evener til en længere tur er jo lidt begrænset.

    Men prøv en og bliv overbevist eller skræmt langt væk af "comforten" *S*


  • #23   12. dec 2010 tjaa, spørgsmål err hvad skal du bruge din mc til,

    Jeg har selv haft en gsx 600 f, og hvis dit forbrug mere er transport hvor du vil bruge motorvejen eller "hurtig" hovedveje så er gsx 600 f nok vejen frem. Det er en fin semi turing cykel, man sidder godt og fornuftig kåbe. Men hvis du hellere vil bruge din mc til hygge sving kørsel på de små vejen så er gsxr 400 nok det bedste valg.

    Dog skal du være opmærksom på at hvis du smider den og ødelægge kåben så er det utrolig svært at finde nye stumper til fornuftig pris.

    Har du tænkt på en suzuki gs 500 e, har set dem til omkring 10.000-15.000, uden kåbe så billig i forsikring og ikke så dyr at ligge ned. Ok kræfter til alm transport på hovedveje og de små veje og nemt at skaffe reservedele.


  • kristian n
    kristian n Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 41
    #24   12. dec 2010 Nu har jeg ikke læst hele tråden, da jeg er for doven, men det læste er at folk anbefaler ham andet end han spørger om til 33-50 procent over det budgettet... Det er hans første cykel, så det vigtigste er at den starter hvergang, og ellers ikke byder på ubehagelige overraskelser og ikke at den kører fantastisk. Ellers synes jag at der er mange gode råd indefor hans budget, for det er vel det der sætter grænser. En gsf 600 er også et godt kåbeløst valg indenfor budgettet.

  • #25   12. dec 2010 tjaa, du svarede heller ikke på hans spørgsmål så touche

  • #26   12. dec 2010 -1 et til jespers indlæg, synes at det er fedt at nogen med ERFARING gider rådgive en ung fyr når han skal købe sin første motorcykel for sine surtoptjente penge..

    Der bliver trods alt refereret til motorcykler i SAMME klasse, og ikk en gsxr 1000 fra 2010



  • #27   12. dec 2010 Men hvis valget står mellem de 2 maskiner, så ville jeg til enhver tid vælge topmodellen i en given klasse, fremfor en større motorcykel.. Derfor kører jeg 400RR og ikk 600F

  • #28   12. dec 2010 så burde mit indlæg vist få +1

  • kristian n
    kristian n Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 41
    #29   12. dec 2010 - Jesper J
    Du har ret, så jeg giver dig + 1 smiley


  • #30   12. dec 2010 Tillad mig, at komme med en kommentar smiley

    Jeg har handlet MC'er fra '94 til ca. '08 - ganske prof - og må give de medlemmer der hælder til CBR600 ganske ret. Men det SKAL være en '91+.

    En CBR600 kan køres af alle - på de små krogede veje eller til Italien. Endvidere går den aldrig i stykker.

    En CBR600 er med andre ord alsidig og der er sg potentiale i den for enhver MC'ist. D.v.s. der er få reelle grunde til, at skifte en CBR600 ud.

    At spare 5-10K er altså lidt som, at skyde sig selv i foden.

    Hvis jeg var dig Steffen så ville jeg sætte en købsannonce på hhv. Gulgratis.dk, dba.dk og her på Galleriet. Det kan ALDRIG skade at se om der måtte dukke noget godt op smiley

    Jeg kan i øvrigt se du kommer fra Odense. Det gør jeg også - så jeg har sendt dig en PM *S*


  • #31   13. dec 2010 Jamen for helvede når manden ikke har flere penge, så rådgiv ham efter det.

  • #32   13. dec 2010 Nu er "på omkring de 20k" næppe ret langt fra, hvad man muligvis kan købe en F2 for.

  • #33   13. dec 2010 Jesper J,
    Som markedet er, KAN man skrive en annonce:
    ------------------------------------------------------------------
    Købes CBR600F2 1992-

    Pris 20.000,-

    Økonomien er stram, så det nytter ikke at komme med cykler der koster 30.000
    ------------------------------------------------------------------

    Det vildeste der kan ske, er jo at der er en sulten, der for solgt en maskine, og der er en køber der bliver glad!

    Som markedet er, skal man ikke afvise mulighedene...

    OG jeg tror nu nok, trådstarter, ville vælge en CBR, hvis han kunne få den til samme pris smiley


  • #34   18. dec 2010 @Lars L: Du kan IKKE få en bare nogenlunde F2'er for 20K - alene afgifter for en 91'er er 15K.

    F2'ere ligger på 30K før prispres.


  • #35   18. dec 2010 OU812 ?

    Nu var der ingen der snakkede om import, hvilket for mange modeller ikke længere kan betale sig. Så afgiften er i denne sammenhæng ligegyldig. Hvad der derimod ikke er ligegyldigt, er hvad de allerede afgiftsberigtigede F2'ere rent faktisk sælges til. Og kan du få en ned i 25, så er det da "omkring de 20".


  • #36   18. dec 2010 Jeg har været "ekstern konsulent" på et par køb af tidlige DK-PC25'ere i 2010 - Alle sluthandlet mellem 20-25.000 i privathandel, så det er fuldt ud muligt - De ca. 14-15.000 i reg.afgift SKAT har forlangt for en 1991 PC25 i 2010, må iøvrigt påregnes at falde til 12-13.000 (mønstret for de sidste 3-4 år) til sæsonstart 2011, og de har også rigtig mange CBR600'ere i DE ;-)...

  • #37   18. dec 2010 Lars L

    Ja ja ja ja - men for Steffen er der langt fra 20 til 25K+



  • #38   18. dec 2010 Tjek hans annonce -

    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=87924

    smiley


  • #39   19. dec 2010 Så hjalp det jo at nogen anbefalede manden en CBR 600 ! trods mange åndsvage indlæg og mudder kastning. Er det ikke bare dejligt når det hele går op i en højere enhed.

Kommentér på:
GSX600F vs. GSXR 400

Annonce