{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.938 visninger | Oprettet:

Er en Suzuki Gsxr 600 en god starter? {{forumTopicSubject}}

Står og skal til at købe motorcykel første gang, og vil høre hvad i har erfaringer med denne? har kigget på efter mange andre men bliver ved med at falde tilbage på denne (Suzuki GSXR 600¨K7)

er det en god starter cykel?
hvordan er den sådan stand mæssigt?
Evt. noget man skal holde øje med efter dem?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er en Suzuki Gsxr 600 en god starter?
  • #1   11. nov 2010 Jamen ved ikke om man kan sige jeg er noob, har ikke haft mc før, har kørt cross en del år, ved godt det ikke er det samme, men noget hjælper det jo nok...

• #2   11. nov 2010 Er det fordi du synes den ser smart ud eller kan du bare godt li kørestil/kørestillingen?

• #3   11. nov 2010 det positive... den køre fantastisk, styre og bremser rigtig godt, og ser rigtig godt ud... og køber du nu får du rigtig meget cykel for pengene.. smiley

det knap så positive... den køre generalt alt for stærkt ( har selv en gsxr 750 k7), og så er bagsædet på ingen måder begernet til en passager..

det negative... du er "kun" 22 år hvilket vil sige at du enten skal køre med ren ansvar, eller betale boksen for en kasko.. anslået 20.000+.. smiley

• #4   11. nov 2010 Jeg havde en 1997 gsxr 600. Syntes det var en fortræffelig begynder maskine. Kvik og meget nem at håndtere.

• #5   11. nov 2010 Hey Morten B. Jeg har selv en gsxr 600 fra 97. Den er min første mc og jeg er super tildfreds med den. Den nem at køre men den skal dog køres med hovdet da den er ret hurtig. Ekstra plus er, at det er en maskine som du ikke kommer til at kede dig på efter første season! Mvh Per

• #6   11. nov 2010 Tog mit Mc Kort da jeg var 18. har kun kørt Mc 3 dage på 6 år Så jeg er vel noob

1993 GsxR 750 har jeg købt her til sommer Som min aller første mc. syntes SLET ikk du skal tænke i begrænset maskine. Men tag en GsxR de er fede maskiner... Min Kører Godt og er nem at styrre.

Man bestemmer selv om man vil køre 300km/t hvis ens maskine kan. Kan man ikke styre sig fordi ens maskine er for stor burde man slet ikke køre. Min Holdning. Noob eller ej...... Gad sku ikke til købe en maskine for køre på den 1år og tabe en masse penge, + køre på en maskine der ikke kan noget når man er klar.

Overlevede da 2md (3000 km) indtil videre.

• #7   11. nov 2010 Simon - vi har ikke længere noget statsfænsel i Horsens! Bare lige for at holde dig opdateret ;o)

Morten - forhør dig lige ved dit forsikringsselskab INDEN du køber en R-model (selvom de er fede!)

• #8   11. nov 2010 forsikring,m penge osv. er der styr på

• #9   11. nov 2010 De fleste synes de sidder ad helvede til på GSXR, R6 og CBR-rr og kawas whatever model. Men kan du lide den type maskiner og kan håndtere den - så er det jo til at leve med og en mindre bekymring når ens prioriteter ligger andets steds. En Goldwing er jo også en skude at svinge med, men fuck det når man vil sidde godt i læ for vinden og dufte til sin egen prut. Alt kommer an på "drømmen".
    Kan du lide og skifte gear og presse en maskine til det yderste med nedlægningsvinkler og ekstrem fart - så er de også gode. Men så er offentlig dårlige veje, med bønders møg og andre trafikkanter slet ikke stedet.
    Har du ingen erfaring får du heller ikke udnyttet maskinen de første mange herrens år og kan sættes på plads af selv gamle choppere med erfarne kørere i rigtig rask svingkørsel. Din maskine kan så meget meget mere end du selv tror ... Ergo så virker det i mine øjne mere som et bling bling køb end fornuft. Jeg ville kun benytte en sådan maskine til banekørsel.

Jeg ville nok prøvekøre lidt forskellige typer maskiner, sv650/1000, ER-6 med og uden kåber og holde den op imod en af de "rene" racere. Kan du leve med ekstremiteten så er det jo kun et spørgsmål om forsikring.

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.700
    #10   11. nov 2010 Simon - om igen. :o)

For det første er der ikke et fængsel i Horsens mere, og for det andet tæller det at køre Motocross MEGET med hensyn til balance, kørestil og føling med en MC. Til gengæld tæller det ikke så meget med hensyn til fartblindhed, som er en af de største faremomenter ved en sportscykel.

Morten B - Selve MC'en skal du ikke være bange for at købe. Den er udviklet og forbedret over en lang periode, så de har ingen børnesygdomme og kan stort set ikke slides op de første mange år på gaden.

Men gør dig selv en tjeneste at prøvekøre flere forskellige i samme klasse - ellers snyder du dig selv lidt...

• #11   11. nov 2010 Hej Morten B,

Jeg fik selv mit kort sidste år og fik min først motorcykel i år, en Suzuki sv650, og vil sige det er en super lækker begynder motorcykel. Den er forholdsvis billig, ser lækker ud og kan nemt holde dig beskæftiget i nogle år inden en eventuelt racer skulle komme på tale. Jeg har været mere end tilfreds med min og forsikringen er i den grad fornuftig ned If. Bor i kbh og skulle smide lige under 9 kilo med kasko for en sprit ny mc.

• #12   11. nov 2010 Det er sku en rigtig fin start cykel uden alt for meget power den kan du sagtens styre

sjov cykel og de første modeller af dem er billige go for it

• #13   11. nov 2010 Lad nu vær med at købe den for lille så du hurtigt bliver træt af optrækket og mister for mange penge når du skal ha ny. Har selv begået samme fejl nemlig smiley hvis jeg var dig ville jeg gå op i en 750 kb den kan du få for næsten samme antal skillinger
    Mvh bo

• #14   11. nov 2010 Jeg har 3 venner der startede på en GSXR 600..

de to af dem var de var hhv 21, 22 og 24 år gamle..

Den ene af dem er kørt galt (ikke noget alvorligt) og gider ikke køre mc mere.. De andre to kører stadig men har 2 cm kyllingespor på bagdækket..

Om den er velegnet til en nybegynder?? det kommer an på hvem nybegynderen er..!

• #15   11. nov 2010 Hvis jeg var dig så tog jeg en ældre Racer, hvis det nu absolut skal være racer, så gør det ikke så ondt når man smadre den, for tvivler på at du har lyst til at give 30.000kr i forsikring hvert år smiley

Men du kan fint starte ud på sådan en maskine, men vil klart anbefale at tage på en bane, og lære at svinge rigtigt med den smiley

• #16   11. nov 2010 Hvem siger han skal have kasko, sådan en mc kan sikkert godt handles for 60k.. Selv hvis man skulle give 12k i kasko så er det for meget når GF tager 2500kr for ansvar..

• #17   11. nov 2010 en k7'er for 60k, kan kun finde nogen til +80.000kr, men det var egentligt også billigere end jeg troede, gav jo selv 69k for min for 3-4år siden smiley

Men derfor ville jeg stadig starte på en ældre cykel, så har han en 40k ekstra, og en næsten lige så sjov og hurtig cykel.

• #18   11. nov 2010 Ellers skal du da bare ha en som min. Den er der masser af sjov i og rigelig med power smiley

• #19   27. nov 2010 Hej Morten...

Jeg købte min mc i sommers, som så er min første mc og du behøver ikke være nervøs for at købe sådan en maskine, den kører helt perfekt og du bestemmer jo selv hvor meget du vil vride håndtaget smiley

Kommentér på:
Er en Suzuki Gsxr 600 en god starter?

Annonce