{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.372 visninger | Oprettet:

Vinterkørsel {{forumTopicSubject}}

Hej mcg.
Nu har jeg kørt min første sommersæson (den har været skøn) og læser nu om hvordan alle frygter frosten, salten og hvad der nu ellers høre vinteren til her i dk.
Jeg spørger nok dumt, men hvad gør dette ved cyklen og hvad gør i andre som kører året rundt? Regner ikke med at jeg vil pakke cyklen sammen før vejene ikke kan køres på mere, har også forsikringen til det.
Nogle råd omkring vedligeholdelse eller ting man skal være opmærksom på?

Venlig hilsen Nikolaj

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vinterkørsel
  • #1   4. nov 2010 Du finder muligvis svar på dine spørgsmål her:
    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=136110

• #2   4. nov 2010 kørte tidliger hele året og

gennemsmurte kablerne før frostvejr. kan anbefales
    adskilte cyklen vasked den og sprøjted den med textyl. kan ikke anbefales.

jeg ville nok gøre det samme i dag men ville bruge noget af det ny inden for rustbeskyttelse. det gamle kunne lave lommer DVS. under textylen ver der rust pletter/ områder hvor beskyttelsen ikke haved hæftet ordentligt og der var trængt vand og snavs ind.

men det der med gennem smurte kabler er gul værd der er ikke noget være end et gaskabel der er frosset fast ;o)

• #3   4. nov 2010 Vask cyklen tit hvis der er sprøjtet salt på vejene, også smør diverse dele.
    gør man det så skal cyklen nok overleve.
    Den eneste grund til jeg ikke køre om vinteren er at jeg fryser, og vejene kan være super glatte, så syntes jeg ikke det er sjovt at køre mere, også gider jeg ikke.
    Det har ingenting med cyklen at gøre, den kan sq godt holde til det, kan godt være hvis man har en chrom chopper at den vil komme til at se lidt træls ud, hvis man ikke gider at pudse og polere hele tiden.

• #4   4. nov 2010 Køb en billig cykel kun til vinterbrug. Rustbeskyt så godt som mulig og så lad stå til.
    Jeg har lige skrottet min Geely Grand Puma, som har kørt 9 vintre.
    Den blev vasket en gang om året og det var det. Nu så den heller ikke godt ud mere. Købsprisen var ca. 9000,-
    Nu har jeg lige taget en ny Geely i brug til de næste vintre. Den blev købt til kun 6000,-
    Kan den også holde bare 7 vintre, så kan jeg gå på efterløn. Det er da billig kørsel.

• #5   4. nov 2010 Hvis du bare vasker den grundigt en gang om ugen - alt efter kørsel så sker der ikke det store. Jeg har købt en gammel MZ som jeg kører på
    indtil jeg går på vinterferie. Så sliber jeg den ned, maler den og sælger den til foråret - projekt og transportløsning i et :o)

• #6   4. nov 2010 Nikolai Skov:-)

Du spørger, hvad sker der ved det? Der er mange svar, som du nok har set - mit svar er IKKE EN SKID, hvis du ellers passer at gøre cyklen ordentligt ren en gang ugentlig og så eller holder sagerne smurte.

Salt går af med vand, og det skal bare ikke have lov at sidde sammested i ugevis.

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=1749

• #7   4. nov 2010 Den der med at vaske cyklen en gang om ugen?
    Glem det.
    Frost, snevejr, fygning o.s.v.
    Hvor vil du vaske cyklen henne?
    På dit badeværelse? Eller i vaskehallen?
    Nej, godt med tectyl før vinter og så måske vaske en gang imellem.
    Bilen bliver jo heller ikke vasket en gang om ugen.
    At tro man kan holde cyklen flot og så køre med den uden spor af vinter resten af sommeren, er ikke muligt.
    Det troede jeg også man kunne med min første cykel, men jeg blev klogere.

• #8   4. nov 2010 Matthias H. M: er da noget være sludder, med mindre du bor på bøhlandet og henter dit vand ude i søen, så kan du sagtens vaske din mc/bil om vinteren.
    sidste vinter vaskede jeg da min bil en gang om ugen, jeg gav den enda voks en enkelt gang smiley

• #9   4. nov 2010 Jeg ville nødig stå ude i frostvejr foran garagen og vaske. Vaskevandet fryser og der bliver glat på fliserne.
    Og så hjælper det så lidt i det lange løb.

• #10   4. nov 2010 Matthias H. M: Hvis man er så bange for frostvejr, så køre man da heller ikke på MC, så er det da først man begynder at fryse ? smiley

• #11   5. nov 2010 Jeg ved ikke med dig, men jeg er ikke bange for frostvej.
    Har kørt dag, hver vinter, gennem nu 17 år for at komme på arbejde.
    Lige med undtagelse af 2 dage, hvor der 1 dag var meget tæt tåge og frostvejr og den anden dag kraftig isslag.

• #12   5. nov 2010 Jeg slynger lige et spørgsmål ud..

er der nogen der har haft en mc der var så tæret af rust at det var uden for rækkevidde at reparere det?

• #13   5. nov 2010 Hvilket smøremiddel skal man bruge til at smøre sine kabler med?

Kommentér på:
Vinterkørsel

Annonce