1.372 visninger
|
Oprettet:
Vinterkørsel {{forumTopicSubject}}
Hej mcg.
Nu har jeg kørt min første sommersæson (den har været skøn) og læser nu om hvordan alle frygter frosten, salten og hvad der nu ellers høre vinteren til her i dk.
Jeg spørger nok dumt, men hvad gør dette ved cyklen og hvad gør i andre som kører året rundt? Regner ikke med at jeg vil pakke cyklen sammen før vejene ikke kan køres på mere, har også forsikringen til det.
Nogle råd omkring vedligeholdelse eller ting man skal være opmærksom på?
Venlig hilsen Nikolaj
jul 2010
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 48
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=136110
feb 2006
Følger: 10 Følgere: 30 MC-er: 4 Emner: 115 Svar: 1.318
gennemsmurte kablerne før frostvejr. kan anbefales
adskilte cyklen vasked den og sprøjted den med textyl. kan ikke anbefales.
jeg ville nok gøre det samme i dag men ville bruge noget af det ny inden for rustbeskyttelse. det gamle kunne lave lommer DVS. under textylen ver der rust pletter/ områder hvor beskyttelsen ikke haved hæftet ordentligt og der var trængt vand og snavs ind.
men det der med gennem smurte kabler er gul værd der er ikke noget være end et gaskabel der er frosset fast ;o)
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 47 Svar: 4.777
gør man det så skal cyklen nok overleve.
Den eneste grund til jeg ikke køre om vinteren er at jeg fryser, og vejene kan være super glatte, så syntes jeg ikke det er sjovt at køre mere, også gider jeg ikke.
Det har ingenting med cyklen at gøre, den kan sq godt holde til det, kan godt være hvis man har en chrom chopper at den vil komme til at se lidt træls ud, hvis man ikke gider at pudse og polere hele tiden.
jun 2004
Følger: 4 Følgere: 211 Emner: 104 Svar: 3.863
Jeg har lige skrottet min Geely Grand Puma, som har kørt 9 vintre.
Den blev vasket en gang om året og det var det. Nu så den heller ikke godt ud mere. Købsprisen var ca. 9000,-
Nu har jeg lige taget en ny Geely i brug til de næste vintre. Den blev købt til kun 6000,-
Kan den også holde bare 7 vintre, så kan jeg gå på efterløn. Det er da billig kørsel.
sep 2008
Følger: 78 Følgere: 608 MC-er: 26 Emner: 381 Svar: 5.540
indtil jeg går på vinterferie. Så sliber jeg den ned, maler den og sælger den til foråret - projekt og transportløsning i et :o)
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
Du spørger, hvad sker der ved det? Der er mange svar, som du nok har set - mit svar er IKKE EN SKID, hvis du ellers passer at gøre cyklen ordentligt ren en gang ugentlig og så eller holder sagerne smurte.
Salt går af med vand, og det skal bare ikke have lov at sidde sammested i ugevis.
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=1749
jun 2004
Glem det.
Frost, snevejr, fygning o.s.v.
Hvor vil du vaske cyklen henne?
På dit badeværelse? Eller i vaskehallen?
Nej, godt med tectyl før vinter og så måske vaske en gang imellem.
Bilen bliver jo heller ikke vasket en gang om ugen.
At tro man kan holde cyklen flot og så køre med den uden spor af vinter resten af sommeren, er ikke muligt.
Det troede jeg også man kunne med min første cykel, men jeg blev klogere.
jul 2008
sidste vinter vaskede jeg da min bil en gang om ugen, jeg gav den enda voks en enkelt gang
jun 2004
Og så hjælper det så lidt i det lange løb.
jul 2008
jun 2004
Har kørt dag, hver vinter, gennem nu 17 år for at komme på arbejde.
Lige med undtagelse af 2 dage, hvor der 1 dag var meget tæt tåge og frostvejr og den anden dag kraftig isslag.
aug 2007
Følger: 8 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 1.944
er der nogen der har haft en mc der var så tæret af rust at det var uden for rækkevidde at reparere det?
aug 2007
Følger: 14 Følgere: 10 MC-er: 3 Emner: 27 Svar: 120
Vinterkørsel