{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.724 visninger | Oprettet:

Gsxr 1000 vs r1 vs cbr 1000 {{forumTopicSubject}}

Hey jeg står og skal til og købe en af disse lækre cykler men kan slet ikke finde ud af hvilen det skal være

Gsxr 1000 k7 og k8

Yamaha R1 08

Honda cbr 04 - 07

Pris max 125kg og ikke en krone mere så kom ikke med forslag som ligger over dette. Hvad ville i vælge og hvorfor? Kom med nogle ordenlige svar. Ikke bare suzuki fordi i køre suzuki det kan jeg ikke bruge til noget


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gsxr 1000 vs r1 vs cbr 1000
  • #1   2. nov 2010 jeg havde valgt GSXR.... hvis du kunne skrabe penge sammen til en 2008 honda var den vinder.. men 04-07 hondaén er for tam....

  • #2   2. nov 2010 har selv kørt alle... lige at tilføje..


  • #3   2. nov 2010 Oki jeppe. Men jeg kan ikke lide en honda 08 så den model bliver det ikke. Overvejer også meget kraftigt den gsxr. Men syntes nu også godt om r1eren



  • #4   2. nov 2010 GSXR1000 K8 til 125.000,- lyder billigt! (afgift fra ny er 105.700,-) Den får jo en kanon kritik, fed gearkasse og meget lav egenvægt med andre potter! (omkring 165 kg eller mindre)
    Jeg har selv en, men har aldrig kørt på den, da arbejdsløshed satte en stopper for betaling af afgiften!


  • #5   2. nov 2010 Jeg har været på alpetur hvor jeg mødte Sjaak Lukassen fra Holland, det er ham fra R1 reklamen, han er megahøj og tynd og sidder meget sammenbøjet på hans R1, men hans er jo så også gratis:)
    Han siger det er ligegyldigt hvilken superbike man har, de er alle lige gode!


  • #6   2. nov 2010 nu syntes jeg at jeg har læst herinde at gsxr k6 skulle være den vildeste fra den familie, men igen hvis du ikke skal bruge den til bane, er det vist bare hva for en du bedst kan li

  • #7   3. nov 2010 syntes en R 1 ser så mege ond ud, alt for fed.. mvh hc

  • #8   3. nov 2010 Andre klodser..............

    Re: K7/K8 GSXR 1000 comes in last in MCN's track test

    --------------------------------------------------------------------------------

    It's bull.
    They can't ride.
    Same day, same track (Almeria, Spain) some ex-GP rider (for instance Jürgen Fuchs) tried the same bikes on Michelin Power Race rubber.
    They were almost five seconds quicker than the MCN-guys and the results were completely different.

    1. Kawasaki zx10r: 1.43.043
    2. Suzuki gsx-r 1000: 1.43.664
    3. Honda fireblade: 1.43.801
    4. Yamaha r1: 1.43.986


  • #9   3. nov 2010 Suzuki vinder på gaden men ikke på banen!

    http://www.motorcycle-usa.com/9/455/Motorcycle-Article/2008-Superbike-Smackdown-V.aspx


  • #10   3. nov 2010 Som Kwak skriver... hvilken sider du best på? (du bliver nød til at prøve dem).. Og hvilken kan du best lide udseendesmessigt. De er mere eller mindre lige gode, ville købe den jeg sad best på / det bedste køb (den hvor du får mest for pengene - -> som i, at der altid er en eller anden som bare skal af med sin bike, og sætter den 15-20 jern under de andres)

    God jagt!


  • #11   3. nov 2010 Rene: "også er den meget ustabil når man presser den ud af sig". Håber ikke du presser alt for mange af den slags. Det må da være et værre svineri. smiley

    R1 eller CBR smiley


  • #12   3. nov 2010 Jeg ville vælge r1 den er meget letkørt og kan det meste og det er ok plads på den, har kun dårlig erfaring m gixer, hvis du Ska ha noget virkelig let kørt Ska du vælge en Cbr 08 og frem. Vh lars

  • #13   3. nov 2010 Har du overhovedet ikke overvejet en zx10r? Den er da voldfed smiley

  • #15   3. nov 2010 Selv som Honda-mand, må jeg erkende at jeg slet ikke kan genkende den kritik GSX-R1000 K7-8 får i den her tråd!.
    Jeg har den selv til banen og har kørt denne sæson på den.

    Bremser: Med armerede slanger og andre klodser har jeg ikke haft nogen som helst problemer med bremsekraften, og i forhold til R1'eren virker den umiddelbart bedre på bremsen, men Honda'en SC59 er dem begge overlegen.

    Affjedring: Jeg har sta et andet stempelkit i forgaflen, men brugt den originale bagdæmper uden ændringer andet end opsætning og jeg har nednu ikke trukket den til grænsen, så jeg forstår ikke hvorfor i mener den er så dårlig på Suzukien. Til sammenligning har jeg ikke kørt nok på de andre 2 til at kunne konkludere noget.

    Eneste kritikpunkt jeg vil give jer ret er den hydrauliske kobling, som kan være lidt tricky at få justeret rigtig på Suzukien, Her vil jeg også fortrække R1 eller Fireblade.

    Overall synes jeg sgu Suzukien gør det godt og har meget mere power end de 2 andre, men den er lidt tungere at tumle rundt med. R1'eren styrer præcist og har fint med kræfter, men taber til de 2 andre under nedbremsningen. Honda SC59 er klart den mest letkørte af de 3 og er utrolig styrevillig, men i standard trim mangler den noget power i forhold til de 2 andre, men det kan der hurtig gøres noget ved smiley

    Men hvis vi antager at den skal bruges til almindelig brug på vejen, så tror jeg ikke du vil opleve den heelt store forskel og så ville jeg tage udgangspukt i hvilken cykel du bedst kan li' og hvilken du føler dig bedst hjemme på.

    Just my 2C


  • #17   3. nov 2010 Det er fordi Rene er verdens bedste motorcykellist at han lige præcis ved hvad der er bedst.

    Ironi kan forekomme...


  • #18   3. nov 2010 Har du overvejet fotsikringspremien?
    Personligt ved jeg bare at min kammerats "bedste tilbud" på hans 636 som 21 årig lød på 66k årligt med kasko.. Tør slet ikke tænke på hvad de ville ha for en 1000cc med fuldkåbe...

    Men selvfølgelig. Hvis man er superman og vil køre uden kasko, er det er også ok?


  • #19   3. nov 2010 Anna, hvad har kasko at gøre med at være supermand?

    Jeg kører da heller ik med kasko, det betyder ik at man tror man kan en helt masse.
    Kasko er også overvuderet... For det er vel ik planen man skal vælte hele tiden? Hvis jeg sårn væltede i tide og utide havde jeg sku købt en bil med 4 hjul istedet for 2 smiley

    Den største grund jeg kan finde til kasko er mod tyveri.. Men sårn er vi jo alle så forskellige smiley


  • #20   3. nov 2010 Kwak: Min sammenligning på bremserne er nok heller ikke helt reel, da jeg ikke ved hvilke klodser der sad på den '08 R1'er og den var med standard bremseslanger. Men jeg har også prøvet en '10 R1'er med standard klodser/slanger og den var heller ikke imponerende på bremsen. Så det kan sagtens være at forskellen i bremseevnen blev ophævet hvis R1'eren fik armerede slanger og andre klodser monteret.
    Jeg har også haft en R1 '05 til banen med armerede slanger og andre klodser og umiddelbart synes jeg at Suzukien bremser bedre end den gjorde.

    Rene H: Er det ikke en lidt unuanceret udtalelse?.....Men det er nok bare mig der ikke formår at presse den til kanten, som du gør smiley

    Ihvertfald har vi slet ikke samme opfattelse af samme cykel.


  • #21   3. nov 2010 Kristoffer: Hvad har mit indlæg, med dig at gøre? INTET.
    - Så hvorfor forsvarer du dig?

    "Det er kun naboen der får stjålet sin MC - og desuden kun ham der vælter"
    Man kan ikke gardere sig imod fx rådyr der kan komme rendende over vejen i tide og utide, og måske undviger man, måske ikke. og måske vælter man i forsøget.
    Og man kan heller ikke undgå at møde idioter i trafikken - eller biler der skærer svingene, uden at tænke på modkørende på små snoede veje. Og ikke alle billister stopper. Dvs hvis en MC bliver presset i rabat/grøft, på grund af en modkørende, kan han jo ende med at hænge på skaderne selv.

    Superman-faktoren er bare den mentalitet mange har, om at de selv kører meget bedre end alle andre og det aldrig er dem selv, der er idioter i trafikken eller kommer ud for en ulykke.

    Desuden, jeg ville sgu blive trist, hvis min MC en dag manglede i garagen, og der ikke var kasko på.


  • Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.405
    #22   3. nov 2010 Helt enig med dig Anders, jeg har også haft en K7 og kørt både på bane og landevej, bremserne fejler absolut ingenting, især ikke hvis man monterer sbs racing sinter klodser, og ang køreegenskaber fejler den absolut heller ingenting, der skal bare nogle bedre dæk på, affjedringen er også udemærket, men til bane hjælper det selfølgelig at montere feks hyperpro, det gjorde jeg, så bliver den mere stabil ud af sving, men ellers kører den fantastisk,
    problemet er bare, at mange her, bare skriver noget de har læst et andet sted.


  • #23   3. nov 2010 Jeg har ingen mening om hvilke maskiner der er bedst!

    Nu har jeg ikke kørt meget på på suzuki'en.. men med mindre den er den diametrale modsætning af 750'eren som jeg har kørt så rigeligt på.. Så tror jeg Rene tager fejl - men efter at have set ham køre på bane samt i sine videoer her på mcg så skulle det langt fra undre mig han gør!


  • #24   3. nov 2010 Anna, selvf er kasko at fortrække, men det har INTET med supermand at gøre hvis man vælger det fra..

    det handler om prioritering og komprimis... koster ansvar 5.000 mens kasko 8.000 så vælger de fleste kasko..

    men har man en motorcykel til 80.000kr som kan bygges op med en donorcykel for 25.000, ja så giver man nok IKKE mere end 20.000kr om året i kasko, når man kan nøjes med 2500kr i ansvar ved GF..


  • #25   3. nov 2010 Mirza A: Hvad vil du bruge en donorcykel til, hvis din egen bliver stjålet?
    selvfølgelig , hvis du kan skaffe en ny nummerplade, og ikke melde din egen stjålet er det muligt at have en cykel uden afgift at køre på . Ikke at det er lovligt.
    og en 08 R1 fås da ikke uden afgift for 25K ?
    Så er man da stadig ude og smide 40-50K efter en donorcykel. ?


  • #26   3. nov 2010 Vælg den du sidder bedst på, tiden til ishuset er jo den samme uanset hvad du vælger!

  • #27   3. nov 2010 Anna, man må jo gøre op med sig selv hvor sikkert, eller ikke sikkert cyklen står..

    Jeg har ikk kasko på hverken cyklen eller bilen, og bilen kostede mig trods alt 100.000 da jeg købte den for 5 år side, de penge jeg har sparet ved at vælge kasko fra (som 18årig med en bil med 160hk) så er det ligefør jeg har "råd" til at miste bilen..

    Men hvis differencen var 2-3.000 så er det en anden snak..!


  • #28   3. nov 2010 Mht til kasko er jeg en af dem som har fået stjålet min mc, endda lige udenfor mit vindue mens jeg sov! Jeg var sku glad for kasko i det tilfælde:)

  • #29   3. nov 2010 Vælg efter hjertet,prøv dem evt hvilken du sidder bedst på osv, jeg ville personligt vælge gsxren eller r1.Gsxren er bedst for pengepungentror jeg.

  • #30   3. nov 2010 Hvis man tænker med pengepungen kører man ikke motorcykel.. og slet ikke litercykel ;o)

  • #31   3. nov 2010 Hehe tak for alle svarene dog er de meget forskellige syntes jeg. Men det bliver enten en gsxr k7 k8 eller en r1er k7 k8. Forsikring tager vi til den tid. Har kørt med ansvar i 3år men ville nu helst have kasko på den nye cykel.

  • #32   3. nov 2010 Rene - Jeg er så absolut klar over forskellen på gade og bane! Men at du kan presse din mc mere på bane end vej bevidner at dine egenskaber som pilot er tilsvarende din vinden om motorcykler!



  • Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.405
    #33   3. nov 2010 Rene : hvordan kan du mene at din cb 1000 ra bremser og styrer bedre ind i sving, end en gsxr 1000, når den vejer meget mere, og har de samme tokigo bremser, om 3 uger når du har købt ny mc igen, mener du vel noget andet,

  • #34   4. nov 2010 "Her er forskellen på bane og vej.

    Underlaget grib
    Hældning
    ujævnhed"

    Det er jo faktorer der slet ikke spiller ind på en bane!

    Jeg er ikke den rette til at fortælle om den ene cykel er bedre en den anden, men jeg er ret sikker på at suzuki'en ikke er så dårlig som du med din enormt subjektive mening fortæller!

    Hvornår har slagstal nogensinde været et indikator for hvilke produkter der er bedst? Formoder du kender historien om lorten og fluen?

    Men kom da med nogle salgstal så vi kan se hvem der sælger bedst!


  • #35   4. nov 2010 i dk er salgstal kun rettesnor for hvad der er billigst... ikke hvad der er bedst

  • #36   4. nov 2010 René: GSX-R1000 er røget lidt af dansen de sidste par år, hvor specielt Honda og BMW kom med et par pragteksemplarer, som satte nye retningslinier, og det var da også skuffende at se på Intermot messen sidste måned at de heller ikke havde de store opdateringer klar til 2011...men istedet reklamerede for en helt ny model i 2012.

    Men på trods af det så har de jo ikke klaret sig helt skidt i de forskellige mesterskaber....selvom du ikke mener vi kan bruge tallene fra banerne til ret meget, så synes jeg nu det er med til at indikere om cyklen "er noget skrammel" og "slet ikke dur".

    Men det er jo bare min subjektive mening smiley


  • #37   4. nov 2010 Jeg synes du skal melde dig som testpilot Rene. Du ved åbenbart alt, eller har ihvertfald en mening som ikke kan argumenteres imod.

  • #38   4. nov 2010 Den der Aygo behøver du ikke smide ud, jeg vil godt gi 10 kilo for den til den tid!

  • #39   4. nov 2010 Rene H: Jeg har et meget tæt og personligt forhold til sådan en, blev nemlig kørt ned af sådan en den 8-9-2010, kørte ud foran mig fra P-plads!

  • #40   4. nov 2010 Jeg var på EU45 og den døde, ingen mærker på Aygo da jeg ramte lige på hans forhjul, og jeg havde ikke kunnet skrive de her indlæg hvis ikke jeg havde fuldt mc gear på!

  • #41   4. nov 2010 Der sad 4 mand i den så den var svær at flytte med:) Men det er jo ikke nemt at undgå en der vil ramme en, for han fortsatte bare ud selvom jeg forsøgte at undvige, og fra 45 til 0 på 4 meter det kan jeg sgu ikke.........

Kommentér på:
Gsxr 1000 vs r1 vs cbr 1000

Annonce