{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.319 visninger | Oprettet:

Kørsel i kø på luftkølet mc {{forumTopicSubject}}

ja da jeg jo går i skole for tiden på Aalborg handelsskole Langagervej og selv bor nord for fjorden, skal jeg jo påregne en del kørsel i kø efter brostyrtet idag, så er mit spørgsmål så : kan mc'en holde til det eller ?? Kørte idag i kø i cirka 1 time og 15 minutter bare for at komme på motorvejen ved nørresundby


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kørsel i kø på luftkølet mc
  • #1   25. apr 2006 Man kører sq da ikke i kø på MC, man kører udenom!!!!?? Ja eller indenom hvis nødvendigt.. smiley

    Men hvis man kører pænt og efter forholdene, ja så bliver du self. nødt til det, hvis den KUN er luftkølet tror jeg faktisk ikke den har særlig godt af det, men sidder der ikke en blæser som der gør på scootere??


  • #2   25. apr 2006 den blæser hvor skal den sidde ?? jeg er ikke vant til at køre på trafikerede veje på motorcykel, så tager den lige lidt med ro med at køre imellem.... folk bliver også så sure smiley

  • #3   25. apr 2006 Jeg er rimelig sikker på der ikke sker noget. Dein cykel tror jeg ikke er meget anderledes en dem magen til din der kører i under varmere himmelstrøg, og hvis det er et prob. herhjemme må det da være uundgåeligt i syd europa. Jeg kender en del der kører Suzuki GSX F modeller, og de har aldrig haft problemer, og der er en af dem der har været syd på flere gange. Jeg tror det er et gammelt prob. der ikke har noget på sig med nyere teknologi. Men prøv da at høre din mekker.

    Jegv ville ikke være nervøs ;o)


  • #4   25. apr 2006 bar gi den nogle prygl ud og stepperne og ind og ud mellem bilerne.. kan jeg kan du også.. (knoldehopperen hader kø kultur..::D så derfor må man bare udenom når forholdene er til det.. om nødvendigt bare inden om..:P

  • #7   26. apr 2006 En luftkølet motor er bygget til at kan klare den slags, du kan endda stille den på støttebenet i tomgang og lade den stå der og sluge en hel tank fuld benzin uden der sker noget ved det, med mindre at motoren har en fejl eller er for slidt så der ikke er nok olietryk, i tomgang udvikler en luftkølet motor ikke mere varme end den kan komme af med også på en varm sommerdag.
    Tænk på at når man køre har motoren en arbejdstemperatur, når man stopper og holder i tomgang vil temperaturen stige i et stykke tid 5 til 10 min, så det gør ikke den store forskel om du holder der i 10 min eller 10 timer
    nogle motor vil nok sode mere end andre i tomgang men så er det jo bare ud og brænde den af igen når der bliver fri vej.
    Det bedste man dog kan gøre er at sørge for at den olie man køre med har optimal smørerevne også ved høje temperaturer.

    Jimmy K


  • #8   26. apr 2006 Vil lige påpege at Aalborg mylrede med strissere i går - så det var ikke lige den dag man skulle vælge at køre slalom igennem Aalborg Centrum...

Kommentér på:
Kørsel i kø på luftkølet mc

Annonce