3.455 visninger
|
Oprettet:
Fake svar på DBA annonce wlarryleroy {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg har lige modtaget en sms med følgende indhold: "I am interested in buing your bike on dba.dk, I will love to know the working condition and the final price reply me to my email wlarryleroy50@yahoo.com Afsender: Intet navn chan.michae"
SMS en kan ikke besvares, idet der ikke er noget afsendernummer.
Er der andre end mig der har fået sådan en besked? En googling af adressen giver ikke nogle direkte hits, men der er andre der har brugt wlarryleroy i diverse fake mails, så jeg går stærkt ud fra at det ikke vil være noge god idé at besvare denne?
/pia
maj 2004
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 113
sep 2008
Følger: 78 Følgere: 608 MC-er: 26 Emner: 381 Svar: 5.540
feb 2005
Følger: 9 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 39 Svar: 414
mar 2010
Følger: 29 Følgere: 19 Emner: 20 Svar: 139
jan 2009
Følger: 2 Emner: 22 Svar: 806
aug 2008
Følger: 22 Følgere: 24 MC-er: 8 Emner: 8 Svar: 170
Chanmichae : Am interested in buying your bike on dba.dk ,
I will love to know the working condition and the final price , reply me to my email wlarryleroy50@yahoo.com
Martin
feb 2005
Følger: 9 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 39 Svar: 414
maj 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 18
jan 2006
Følger: 16 Følgere: 16 MC-er: 5 Emner: 93 Svar: 1.086
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.154
Det er god læsning hvis man gider bruge 10minutter
(link fjernet)
feb 2010
Følger: 1 Svar: 17
Dette er desværre en udgave af de kendte Nigeria-mails, hvor udenlandske svindler typisk prøver at købe sælgerens varer til dobbeltpris. Hvis man indleder en dialog med dem, ender det som regel med, at man modtager et falsk bevis for, at de har overført pengene til ens konto via en anerkendt bank ell. via PayPal. Når man som sælgere så afsender varen, modtager man aldrig efterfølgende betaling. Dette er alt sammen lavet meget professionelt og cirkulerer desværre mange steder på nettet.
Heldigvis har vi meget stor succes med at beskytte vores brugere mod disse svindler, og kun en meget lille del når igennem til vores site. Når dette sker, bliver vi dog straks alarmeret og indlæggene bliver meget hurtigt fjernet fra annoncerne
Vi arbejder konstant på forbedringer af disse filtrer, for netop at undgå svindelannoncer samt de kendte Nigeria-henvend¬elser i Spørgsmål & Svar. Disse svindler er dog meget dygtige til det de gør og derfor er det desværre ikke muligt blot at blokere på ip-adresser fra f.eks. Nigeria - De generer blot dynamiske ip-adresser som kommer fra andre lande – F.eks danske ip-adresser.
Hvis du derfor har indrykket en annonce og du får et bud via Spørgsmål & Svar som typisk er højere end din salgspris, så vær på vagt.
Eksempel på en svindelhenvende¬lse i Spørgsmål & Svar:
Jeg ønsker at købe og betale for denne post. Min e-mail xxx@gmail.com
Hvis man skriver til pågældende mailadresse, får man typisk et svar på engelsk.
Til tider benytter de desværre også direkte kontakt via sms - Her vil du typisk ikke kunne se nogen afsendermobilnummer, men bliver henvist til at kontakt køberen via en mailadressen. Undlad dette og kontakt i stedet Support.
Læs vores guide til en sikker handel på dba.dk:
http://www.dba.dk/asp/solosites/sikkerhedscenter/default.asp
Er du i tvivl om køberen er reel, så henvend dig straks til vores Supportafdeling på support@dba.dk - Vi vil meget gerne undersøge sagen for dig. Det sidste vi ønsker, er at vores brugere skal have en dårlig handel eller decidere opleve svindel på sitet.
Med venlig hilsen
Lene Kristensen
Support dba.dk
Fake svar på DBA annonce wlarryleroy