{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.300 visninger | Oprettet:

ZX6R med Akrapovic? {{forumTopicSubject}}

Hey folkens,

Har besluttet mig for at bruge vinteren til at købe en ZX6R 636 fra 03-04. Kan ikke rigtig finde ud af hvor vigtigt det er at finde en der har et Akrapovic system. (gider ikke ofre 10 k efterfølgende)

Har tidligere haft en ZX7R, som jeg fik sat et fuld Akrapovic system på, og det gav virkelig en effekt forskel der kunne mærkes, mener jeg gik fra 102 til 115 Hp.

Ifølge Akrapovic hjemmeside er effekten kun 4-5 hp, hvilket umiddelbart er ligegyldigt for mig.

(link fjernet)

På min ZX7R brugte jeg ca. 10.000 på et fuldt system, men er blevet lidt nærigere siden, så det gider jeg i hvert fald ikke, men spørgsmålet er så om jeg udelukkende skal kigge efter en zx6r som har det på i forvejen.

Anyway, nogen der har mærket forskellen på standart og med akrapovic?

Og btw. hvad med powercommander, hvor vigtigt er det? har ikke en dyt forstand på indsprøjtnings mcér.

Det blev lidt langt og indviklet, men håber det gav mening trods alt smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ZX6R med Akrapovic?
  • #2   22. okt 2010 Det kan ikke svare sig i forhold til de 3hk mere... Der har din køreerfaring mere at sige så brug hellere de 10k på trackdays... Det får du mere ud af!

• #3   22. okt 2010 Vil så sige der er andre ting du kan bruge penge på som giver effekten igen.

Skift luftfilter (til skumfilter, kører selv med piperX), tændrør olie og oliefilter. Det virker. Min egen blev rullet til 102 hk før og efter den lille modificering gav den pludselig 108 hk. Og der sidder kun en slipon på ellers.

Ud over det er det et super godt valg selv om det er en 636. Den er en helt anden cykel end en zx7'er

• #4   22. okt 2010 Jeg vil bruge penge på noget affjedring istedet !

• #5   23. okt 2010 Min ombygning til Hyperpro er klart de bedste penge jeg har lagt i min...! Det var en helt anden cykel der forlod værkstedet... Og det forbedrede min kørsel på så mange punkter hvor 5hk mere i motoren ville være ligegyldigt alligevel...

• #6   23. okt 2010 Hmm nu ved jeg ikke lige hvor stor forskel der er på affjedringen på en zx6r og en zx6rr, men synes nu den affjedring der sidder på min standard er mere end rigeligt. Dertil skal man tænke på det er en tidligere banecykel sådan en zx6rr så hvis affjedringen er den samme som min ville jeg ikke begynde at bruge penge på det. Oven i det løber det op i langt mere end 10k smiley

• #7   23. okt 2010 Jeg havde samme holdning til dig indtil jeg kom i snak med Michael Graversen fra Hyperpro himself.... Jeg ved godt at vi har en ret banerelateret affjedring til at starte med, men feed-backen fra cyklen er bare så meget højere nu end det var med standardaffjedringen... Så min tillid til cyklen er dermed blevet det højere og dermed også højere hastighed... Om det er mere psykisk ved jeg ikke, men jeg stoler 110% på cyklen nu, hvilket jeg ikke gjorde tidligere når jeg begyndte at presse den. Der er ingen overraskelser længere... Jeg holder stadig ved at det er de bedste penge jeg har brugt på cyklen smiley

Du er velkommen til at prøve den en dag til sammenligning hvis du er på aalborg-egnen... Så kan du selv mærke forskellen MT.

• #8   23. okt 2010 Jacob, du må ikke misforstå mig. Tvivler ikke på det gør en forskel, men prisen er også derefter. Min egen cykel har kørt bane og den kan sættes op så den passer meget tæt på eminent til mig. Men alt i alt er det en kombination af rigtig mange ting. Netop som du selv er inde på bare den psykiske faktor alene gør at man tør meget mere. Til sammenligning har min kammerat en tilsvarende 636 og den er slet ikke i samme grad letkørt. Dermed sagt at den ikke rigtig reagerer som man ville tro og den går noget hårdere i bremse, gas og kobling. Den har godt nok også kørt 17000 km hvor min lige har rundet 7000 km. Men igen... min har kørt bane smiley

Kommentér på:
ZX6R med Akrapovic?

Annonce