El varme i sæde {{forumTopicSubject}}
Jeg overvejer at få varme i sædet, sådan at man lige kan køre 1-2 mdr ekstra.
Min maskine er en lille honda og jeg kan se at varmen vil bruge ca. 4-5 amp, men hvor hårdt kommer det til at tage på generatoren? Forlygten er en 35/35 watt og i manualen står der generatoren er på 0,170 kW ved 5.000rpm. Det er en 1 cyl, så det er nok kun i kryds den når under de 5.000RPM.
Så vidt jeg kan regne ud er 170 watt ca. 12-14 amp.
Jeg skal bruge motorcykelen hver dag, vil generatoren hurtigt blive slidt op / skulle have skiftet kul eller er jeg bare en pyldrerøv der selvfølgelig skal have varme og først vil få problemet om 10 år? Motorcykelen er 1 år gammel og min tanke er at skifte sæde, så hvis jeg skal sælge den kan jeg smide et nyt originalt sæde på, så den fremstår som urørt.
apr 2005
Følger: 39 Følgere: 36 MC-er: 5 Emner: 66 Svar: 1.770
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 11 Svar: 392
Spørgsmålet er mere om jeg ødelægger generatoren på det. Jeg satser på bare at køre måneden ud, med mindre det er rigtig godt. Jeg havde også overvejet varme i håndtagene fra biltema, men jeg tror varme i sædet, eller maven er bedre end lidt varme til fingrene.
Vil sige med det samme at motorcykelen til at starte med var beregnet til at holde i 3 år og skulle bruges helt vildt. (have rundet 100.000km pr 3 år), så derfor har den aldrig været tiltænkt som nogen lækker og højpoleret maskine men et arbejdsredskab til jeg har lært og køre og skal have min garagemaskine jeg så kan pudse på
feb 2007
Følger: 26 Følgere: 24 Emner: 462 Svar: 8.356
og jeg tror ikke du skal være så bekymret for at du slider din generatoren helt op... ellers må du s.. få den renoveret hvis det er..
mener jeg
mvh
sep 2008
Følger: 78 Følgere: 608 MC-er: 26 Emner: 381 Svar: 5.540
jul 2006
Følger: 43 Følgere: 47 MC-er: 3 Emner: 93 Svar: 2.758
jul 2009
Følger: 7 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 36 Svar: 1.283
jul 2006
Følger: 43 Følgere: 47 MC-er: 3 Emner: 93 Svar: 2.758
feb 2007
Følger: 26 Følgere: 24 Emner: 462 Svar: 8.356
mvh
http://www.aerostich.com/aerostich-suits/kanetsu-electrics
sep 2008
Følger: 5 Følgere: 2 Emner: 34 Svar: 322
Generatoren tager ikke skade af det,men det kan blive et problem at holde strøm på bæstet,
jeg ville monterer et strømudtag og sætte en impuls lader til natten over
det er hurtig og nemt og det har batteriet rigtig godt af
god fornøjelse Casper
maj 2009
Det næste er så jeg ikke har strøm i min garage (dog har jeg et 100Amp GEL batteri, netop til at lade mc’en og lidt lys).
Var mere nervøs for den sled generatorens kul/slid. Jeg kender mest til biler og her er generatoren jo pænt nem at skifte eller renovere.
Kan se jeg kun skal bruge 4 amp, og det svare ca. til hvad jeg nu bruger til lys, som af uforklarlige grunden er sat helt uden om batteriet som standart.
Så håber jeg bare det kan varme nok
maj 2009
Min tanke var at hvis min krop (ikke dermed sagt at min røv er det største organ) er varm, så kommer der også mere varme ud til fingrene. Og for at være ærlig så er der også det at hvis min mave bliver kold, og det gør den jo med resten af kroppen, så….ja….øh…for at sige det lige ud, så skal jeg holde fast i porcelænet på wc’et og kan med luft og andet godt næsten trykke vandlåsen ud (måske ikke helt, men jeg tror i ved hvor jeg vil hen…) (måske LIDT for ærligt)
Jeg har skam for i både jakke og bukser, men det kan så udmærket være at kvaliteten halter på tøjet, så det ser varmt ud, men bare ikke er godt nok
aug 2007
Følger: 4 Følgere: 72 MC-er: 9 Emner: 154 Svar: 2.174
Ellers vil jeg også holde med de fleste her. Det er hænder og fødder jeg ville prioritere varme til først.
Et nemt lille trick til at holde maven varm er også en avis under jakken. Det kender jeg flere der benytter sig af. Særligt hvis de køre med læder året rundt
aug 2007
Følger: 4 Følgere: 72 MC-er: 9 Emner: 154 Svar: 2.174
maj 2009
Der er masser af strøm på motorcykelen til det og selv på den lave er det faktisk ok varmt. Når man har varmen på kroppen, så giver kroppen også automatisk mere varme til fingrene.
El varme i sæde