{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.540 visninger | Oprettet:

El varme i sæde {{forumTopicSubject}}

Jeg overvejer at få varme i sædet, sådan at man lige kan køre 1-2 mdr ekstra.

Min maskine er en lille honda og jeg kan se at varmen vil bruge ca. 4-5 amp, men hvor hårdt kommer det til at tage på generatoren? Forlygten er en 35/35 watt og i manualen står der generatoren er på 0,170 kW ved 5.000rpm. Det er en 1 cyl, så det er nok kun i kryds den når under de 5.000RPM.

Så vidt jeg kan regne ud er 170 watt ca. 12-14 amp.

Jeg skal bruge motorcykelen hver dag, vil generatoren hurtigt blive slidt op / skulle have skiftet kul eller er jeg bare en pyldrerøv der selvfølgelig skal have varme og først vil få problemet om 10 år? Motorcykelen er 1 år gammel og min tanke er at skifte sæde, så hvis jeg skal sælge den kan jeg smide et nyt originalt sæde på, så den fremstår som urørt.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  El varme i sæde
  • #1   12. okt 2010 Jeg ved ikke om varme i sædet er den rigtige løsning. Jeg har om vinteren kørt med læderdragt med overtræksdragt udenover. Der har jeg ikke haft problemer med at holde varmen. Det er hænder og fødder, der er de kritiske punkter.

• #2   12. okt 2010 Den helt rigtige løsning var nok at købe en bil. Problemet er at jeg har 65 km til job. Lige pt har jeg købt en billig sædevarme til bil, som jeg i morgen vil prøve at tage inden i min dragt. Der er tilsyneladende termostat på henholdsvis 100,4F og 149F, hvilket svare til ca 37 grader og 60 grader. Dog kun på 48 watt (4 amp), så den kommer næppe derop.

Spørgsmålet er mere om jeg ødelægger generatoren på det. Jeg satser på bare at køre måneden ud, med mindre det er rigtig godt. Jeg havde også overvejet varme i håndtagene fra biltema, men jeg tror varme i sædet, eller maven er bedre end lidt varme til fingrene.

Vil sige med det samme at motorcykelen til at starte med var beregnet til at holde i 3 år og skulle bruges helt vildt. (have rundet 100.000km pr 3 år), så derfor har den aldrig været tiltænkt som nogen lækker og højpoleret maskine men et arbejdsredskab til jeg har lært og køre og skal have min garagemaskine jeg så kan pudse på

• #3   12. okt 2010 du ka jo købe alt i el, bla sokker undertøj osv osv..

og jeg tror ikke du skal være så bekymret for at du slider din generatoren helt op... ellers må du s.. få den renoveret hvis det er..

mener jeg

mvh

• #4   12. okt 2010 Varme i håndtagene, gode termohandsker evt med en tynd silkehandske indeni og så ellers nogle gode bukser med termofoer. Så kan vinteren bare komme an. Jeg kørte sidste år i minus 10 grader på min gs450´er sådan :o)

• #5   12. okt 2010 varme i sædet er DEJLIGT smiley

• #6   12. okt 2010 Det første jeg fryser på mc er altid mine fingre, så skulle jeg smide el varme nogen steder, blev det i håndtagende.

• #7   12. okt 2010 det er også nice....har varme i både håndtag og sæde på min BB smiley

• #8   12. okt 2010 på denne side kan bla veste og jakker i el købes.. som sagt før der kan fås mange ting lige fra el sokker til el undertøj osv osv..

mvh

http://www.aerostich.com/aerostich-suits/kanetsu-electrics

• #9   12. okt 2010 Hej Casper
    Generatoren tager ikke skade af det,men det kan blive et problem at holde strøm på bæstet,
    jeg ville monterer et strømudtag og sætte en impuls lader til natten over
    det er hurtig og nemt og det har batteriet rigtig godt af
    god fornøjelse Casper

• #11   12. okt 2010 Der er allerede strømudtag på. Har nemlig GPS tracker på den. Desværre kun harald nyborg modellen som kan holde strøm i 24 timer og som derfor altid er til ladning (så mc’en mister strømmen i løbet af en uge, hvis den ikke bliver brugt).

Det næste er så jeg ikke har strøm i min garage (dog har jeg et 100Amp GEL batteri, netop til at lade mc’en og lidt lys).

Var mere nervøs for den sled generatorens kul/slid. Jeg kender mest til biler og her er generatoren jo pænt nem at skifte eller renovere.

Kan se jeg kun skal bruge 4 amp, og det svare ca. til hvad jeg nu bruger til lys, som af uforklarlige grunden er sat helt uden om batteriet som standart.

Så håber jeg bare det kan varme nok smiley

• #12   12. okt 2010 Jeg har ikke rigtig kik på noget specielt varme til sædet. Min tanke var at splitte det nuværende sæde og købe et sædevarmesæt til bil. De er lavet af noget carbon, så man kan klippe i det. Det ville jeg så lægge på så meget af sædet så muligt og ned af siderne.

Min tanke var at hvis min krop (ikke dermed sagt at min røv er det største organ) er varm, så kommer der også mere varme ud til fingrene. Og for at være ærlig så er der også det at hvis min mave bliver kold, og det gør den jo med resten af kroppen, så….ja….øh…for at sige det lige ud, så skal jeg holde fast i porcelænet på wc’et og kan med luft og andet godt næsten trykke vandlåsen ud (måske ikke helt, men jeg tror i ved hvor jeg vil hen…) (måske LIDT for ærligt)

Jeg har skam for i både jakke og bukser, men det kan så udmærket være at kvaliteten halter på tøjet, så det ser varmt ud, men bare ikke er godt nok

• #13   13. okt 2010 Jeg har et sæt tætsiddende løbetøj der er vindtæt på forsiden. Det har jeg under min tekstildragt når det bliver for koldt.
    Ellers vil jeg også holde med de fleste her. Det er hænder og fødder jeg ville prioritere varme til først.

Et nemt lille trick til at holde maven varm er også en avis under jakken. Det kender jeg flere der benytter sig af. Særligt hvis de køre med læder året rundt

• #14   13. okt 2010 Hey! Og få nu lige oprettet din mc med billeder!

• #15   14. okt 2010 Nu fik jeg købt et varmesæde til bil og presset ind i jakken.

Der er masser af strøm på motorcykelen til det og selv på den lave er det faktisk ok varmt. Når man har varmen på kroppen, så giver kroppen også automatisk mere varme til fingrene.

Kommentér på:
El varme i sæde

Annonce