{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
961 visninger | Oprettet:

KHO
KHO
Følger: 3 MC-er: 1 Emner: 11 Svar: 33

Vinterklargøring/dræning af olie {{forumTopicSubject}}

Er i gang med at gøre min MC klar til vinteren, skulle der være nogle problemer i at jeg dræner olien af nu og først hælder frisk olie på om et par dage?

Har et gavekort til en MC-pusher på fyn og kommer først der forbi torsdag..

Kim

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vinterklargøring/dræning af olie
  • #1   12. okt 2010 Nix !!!!

• #2   12. okt 2010 bare olien er varm og nykørt, så skidtet kommer med ud.
    T

• #3   12. okt 2010 Det er det bedste du kan gøre, altså dræne nu..

Og hvornår du hælder den nye olie på er ligemeget, da det jo bare lægger sig i bundkarret

• #4   12. okt 2010 Tror ikke der sker det store ved det, men du kunne jo også bare vente med at tappe olien.
    Det tager jo ikke engang 5 min...

• #5   12. okt 2010 Den eksplodere med et brag efter præcis 21,32 time, og inden den tid irrer den indvendig, så uha uha pas på

• #6   12. okt 2010 Nu skal man lige passe lidt på med at svarer for hurtigt

På nogle Mcer feks Kawa ZX12R render alt olien ud , og fritlægger oliepumpen , og den har alså verdens dårligste sugeevne , og det er meget normal at motoren kan snurrer i 30 sek før oliepumpen slukker når den har været helt tørlagt , dvs ikke fået ny olie på inden for ½-1 time
    Mange der laver motorer på Kawaerne starter faktisk olietrykket op med en boremsk bag ved koblings skålen , og det er der alså en grund til !

Så kør du olien lunken , og skift det hele på en gang incl oliefilter , og start den op igen bagefter og husk at efter fylde

• #7   12. okt 2010 Takker for svarene

Kim

• Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.409
    #8   12. okt 2010 Per E: det er nemlig helt rigtigt, jeg har set en cbr 600 der havde været væltet og derved kørt olie pumpen tom, den kunne ikke selv lave tryk igen, der måtte jeg også have koblingen af og bruge en boremaskine på pumpe drevet,
    det samme sker hvis man tapper olien af, når den er varm og tilmed enda lade den stå i længere tid, så bliver pumpen helt tør og kan måske ikke suge olien op igen, men mange tror desværre at de gør det godt ved at tørlægge motoren helt, men det gør desværre mere skade end gavn, glide lejerne i krumtappen tåler ikke at køre uden olietryk i mange sekunder.

Kommentér på:
Vinterklargøring/dræning af olie

Annonce