1.954 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 25 Svar

øv jeg smed mc i rundkørsel øv jeg smed mc i rundkørsel

øv baghjulet forsvandt under mig i formiddags i en rundkørsel
så xt'en kurede hen af vejen og blev stoppet af kantstenen. jeg kurede også hen af vejen. men der skete ikke rigtig noget andet end at sidespejlet kækkede
så nu har jeg total noia over for at dreje på mc'en
hvornår mon det går over?
det er jo ikke sjovt at køre mc når den bare forsvinder under een bare fordi det har regnet lidt.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fix washing machine 750 kr.
  • Havearbejde 1.500 kr.
  • Rengøring 117m2 lejlighed 2.500 kr.
  • Lave garageport, vejer er hoppet af 500 kr.
  • Nedgravning af trampolin og bortkørsel af jord 3.400 kr.
  • Udendørs vandhane 2.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  øv jeg smed mc i rundkørsel
  • #1   7. okt 2010 ja jeg har faktisk overvejet at skifte dæk de koster bare knaster synes jeg

• #2   7. okt 2010 LoL..Koster de penge ?
    Jeg tror nu mere,at det koster mere,at smide den i tide og utide smiley
    Bare en ide smiley

• #3   7. okt 2010 Og bremser koster jo også...

• #4   7. okt 2010 Vejene bliver koldere og vådere nu - forsigtig med sving og bremser

Hilsen - Knud med højre hånd i gips!

• #5   7. okt 2010 hmm jeg bremsede jo før jeg kørte ind i rundkørselen. Baghjulet forsvandt bare, jeg kørte max 20km/t så skred hjulet ud under mig.

• #6   7. okt 2010 Kan let være en gang olie du har ramt, kender en der har taget nøjagtig
    samme tur.

• #7   7. okt 2010 Jeg siger bare, godt du ikke havde en plastik maskine, hvis min Blackbird havde lagt sig ned med 20 i timen, ville jeg stadigvæk sidde i rundkørslen og græde.
    T

• #8   7. okt 2010 Det var sgu ærgeligt, men du skal nok få modet tilbage!

Hvad er der sket Knud?

• #9   7. okt 2010 Jeg smed min først på året i en gang olie i rundkørsel - kostede lidt mere end et sidespejl smiley se evt. fotoalbum... Hader stadig rundkørsler når det er fugtigt smiley

• #10   7. okt 2010 Tonny + Mirza

Det er godt tre uger siden. Jeg kørte (vel små 60 kmt) et sted hvor jeg godt vidste at der var pisseglat i regnvejr. Ca 100 m fremme skiftede et trafiklys, og jeg gjordet det hel by the book, koblede ud, kyssede bagbremsen så næsen dykkede så småt og klemte så meget fforsigtig på forbremsen - så forsvandt dyret bare. Jeg nåede fint at rykke hovedet ned på brystet, samle hænderne foran kroppen og stritte med hælene, så bortset fra en rulletur og en flået jegnjakke, skete der ikke noget. Jeg var lidt øm i hånden om aftenen. Næste dag var den dobbelt størrelse, og jeg havde et blåt mærke i brystet, hvor jeg nok havde knoklet tommelfingeren.

Man skal passe gevaldigt på kolde og våde veje:-)

• #11   7. okt 2010 var også ved at smide min, men det var så fordi jeg legede med at se hvor hurtigt jeg kunne bremse, så ramte jeg vidst noget glat og forhjulet låste, men nåede at give slip på bremsen inden det gik helt galt smiley

Men ja man skal til at passe på nu, der er sq ikke så meget greb tilbage i dækkene.

• #12   7. okt 2010 Rundkørsler er noget lort !!!

• #13   8. okt 2010 Smed også min i en rundkørsel her til aften... pas på derude der er sku glat på denne tid af året, også uden olie på vejen!

• #15   8. okt 2010 Søren, hvordan har du tænkt dig, at en helt almindelig køretur, skuklle få varmet dækkenen nok op, inden man får behov for at bremse?????

• #16   8. okt 2010 Synes sku tit man høre om folk der smider deres Mc i rundkørsler.
    Hvis vi ved at de hælder, er ujævn, at der ligger lort og flyder, sand, olie, osv.
    Hvorfor køre man så ikke efter det. ?

• #17   8. okt 2010 Fenris:

I bund og grund har du ret, og når jeg ryger på røven som skrevet ovenfor, så er det indiskutabelt en kørefejl. Vi laver dem imidlertid alle sammen - jeg skulle nok helt have holdt nallerne fra forbremsen - jeg havde jo masser af plads at standse på. Jeg kunne også have kørt langsommere - så var cyklen måske smuttet, men det hele var sket en del langsommere, og så er stuntet meget lettere at redde i land

Så det handler om, at også 60 kmt kan være alt for hurtigt på en galt firespiret vej med lys 100 m fremme

• #18   8. okt 2010 Nu kørte jeg nu også meget forsigtigt pga at det regnede og jeg derfor vidste der var nedsat greb. Men når der så er en der har været så venlig at donere en ordentlig sjat olie eller diesel, så bliver der sgu ekstremt glat...

Men jeg kan da godt se det... jeg burde selvfølgelig været stået af og trukket gennem rundkørslen... Rådet er hermed givet videre.

• #19   8. okt 2010 Nu var det ikke en rundkørsel for mig, men sidste år, lå der olie i et sving, jeg kørte 30, og forhjul forsvandt..

DER findes ting man ike kan forudse..

• #20   8. okt 2010 Jesper:-)

Det er helt korrekt - der findes jo også mennesker, der rammes af lynnedslag:-)

• #21   8. okt 2010 Knud:
    De er fandme også selv ude om det !
    Alle ved da man altid skal gå med gummistøvler smiley
    Og det gælder også fodboldspillere!!!!!!!!!!!!

• #22   8. okt 2010 der er åbenbart flere der har prøvet at smide mc'en i rundkørseler
    r der nogen speciel årsag til der bare er glat og oliet i en rundkørsel?

• #23   8. okt 2010 Skyldes ofte at nogle (diesel)-bilister overfylder tanken og/eller ikke sætter dækslet ordentligt på, og de afleverer derfor overskuddet i rundkørsler, sving, på tankstationer, ved kryds, busstoppesteder mm.

Kan være særdeles svært at se i tørvejr og derfor lumsk.

• #24   8. okt 2010 Knud: Du har ret. Er uheldet uden - er der ikke noget at gøre.
    Men ved du hvad....
    Jeg har aldrig (7,9,13) haft nogen form for skade, uheld, eller ligende i den 14 år jeg har kørt Mc. Og det er sku ikke fordi jeg er en sindsyg sej mc køre - der er sku folk der er langt bedre end mig til det.
    Men jeg forudsiger og køre efter ting.
    Jeg kan sige det samme med bil. 6 år med taxa i Ålborg, Århus, Odense, Randers, og andre stor byer. Mellem 600-1000 km og dagen 6 dage om ugen. (kørte pakker, blodprøver, syge der skulle til kemo, osv.)
    UDEN 1 skade, ikke engang i ridse på en bil.
    Held = ja. Men det hjælper MEGET at tænke sig om og køre køre det.

Ens køretøj skal være i orden og ens dæk skal være gode - men man skal jo også tænke frem i sin rute.

• #25   9. okt 2010 Niklas, at der ikk er mere skidt og olie i en rundkørsel end andre steder det passer sgu ikk.. At man kan tage sine forholdsregler er en helt anden sag..

• Kurt J
    Kurt J Tilmeldt:
    sep 2010

Følger: 3 MC-er: 1 Svar: 5
    #26   11. okt 2010 Ja jeg røg osse' i astfalten, i en rundkørsel, en halvhjerne kørte i modsat retning af kørselsretningen, en idiot på 14-15, ham var jeg ikke opmærksom på da jeg så efter en cykelist, i den regtige retning, pludselig var han der, så bremsen man sku' lige på de blå streger, wupti så ligger man ned, på fortovet stod der en meget stor mand, han røg ud og greb fat i knægten, løftede ham op i luften, ruskede ham grundigt, sgde det gør du aldrig mer' knægten blev temelig chokeret, men det var rimeligt fedt at se knægten så chorkeret.

Kommentér på:
øv jeg smed mc i rundkørsel

Annonce